ardic p-a lämmittimen p-a pumppu ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja vanahanaama, 19.11.2010.

  1. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Joo.o... Toi munkin lämmitin on 912-D.
    Mites avro kun laitoit lämmittimen takas niin yrittikö se kertaakaan tulille??
    Manuaali kertoo lukkoon menemisen syyt...
    -palaminen ei käynnisty, vaikka useita yrityksiä on tehty (yhteensä 6)
    -palamisessa katkoksia, liekkivahti sammuttaa.
    -ohjausyksikkö havaitsee vian jossain komponentissa.
    -jäähdytysnesteen lämpötila on saavutettu.

    Muistin väärin että tässä ois se kytkentäkaavio ollu, oli vain kuva missä eritely osat ja miten putket ja letkut kulkee...
     
  2. AVRO

    AVRO Gearhead

    Ei tehnyt mitään sen apean naksahduksen lisäksi.
    Yksi pinni oli karannut siitä akkukotelon kyljessä olevasta liittimestä, mutta sen korjaaminen ei muuttanut tilannetta.
     
  3. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Eiku aattelin just että jos joku liitin vaikka jää löysälle ja ohjausyksikkö ei löydä jtn komponenttia niin lämmitin ei yritäkkään käynnistyä. Ei ainakaan manuaali sano että lukittus virrattomana olosta mutta eipä se ihan tavanomainen käyttötilanne olekkaan :)
     
  4. Timmo

    Timmo 1st gear

    Mitenkäs tuohon saa rakennettua semmoisen toiminnon, että lämppärin saa päälle ennen ajoon lähtöä. Minulla kun ei ole ajastinta vaan pelkkä ajon aikana toimiva malli. Joskus voisi tulla tarve lämmittää konetta tuolla ennen lähtöä.
     
  5. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    lämmitin

    minkä vuosimallin volvo kyseessä? 2koppaseen ajastimen saa ajastimen ajotietokoneeseen kun käyttää wetterillä piuhan päässä...jonkun satasen maksaa... ykköskoppaseen varmaan joutuu sen ajastimen hommaa sinne tuhkakupin alle? villi veikkaus on että johtosarja ois valmiina tälle kellolle...Tietysti jos joku tietäs että voiko tohon laittaa jotenkin suorakäynnistyksen ilman tota ajastin hässäkkää?? Ja jos voi niin miten :)
     
  6. Timmo

    Timmo 1st gear

    Ykköskoppa on, -99. Riittäisi tosiaan joku nappi vaan, mistä menee päälle.
     
  7. tabs

    tabs Gearhead

    Jatkan tähän, kun näyttää täällä olevan näittenkin tietäjiä.

    Eli kävin hakemassa talvikäyttikseksi 240 volvon, jossa näytti 091-b ardic olevan.
    Laite ei kuitenkaan suostu yhteistyöhön kanssani vaan kiukuttelee,
    Käynnistys ok, tosin toisinaan "poksahtaa" käyntiin. Käy minuutin joskus kaksi, sitten releboksi naksahtaa ja bensapumppu lopettaa naksuttelun ja liekki hiipuu pois. Ei koita käynnistyä uudestaan ja puhaltaa vähänaikaa kunnes sammuu kokonaan.

    Liekkivahti putsattu. Propelli puoli käytetty auki, ei ollut juuri karstaa. Hehku päällisin puoli ok. Lämpövastus ei lauennut.

    Mitä tolle vielä vois koittaa?
     
  8. JariV

    JariV 2nd gear

    Tabsin ongelma kuulostais vuotavalta letkuliitokselta polttoainepumpun imupuolella. Toinen vaihtoehto on viallinen lämpötunnistin, kolmas on nokeentunut liekkivahti, neljäs on kylmäjuotos boxissa, viides on viallinen kello-ohjain.

    Onko se lämmitin selkeästi jälkiasennettu vaiko Volvon sinne laittama?
     
  9. tabs

    tabs Gearhead

    Vaikuttais orig asennukselta. Toi nyt on purettu ja kasattu useampaan otteeseen ja toiminta on parantunut, mutta perus ongelma on edelleen eli sammuu hetken käytyään.

    Eli
    1.Ei vuotoja pa puolella
    2.Viallinen lämpöanturi eeehkä, mutta toiminta aina samanlaista riippumatta onko nesteeen lämpö 0c tai +50c
    3.Liekkivahtia epäilen eniten itse, putsattu on mutta ei vielä mitattu
    4.Ok mahdollista mutta toisaalta rele selkeästi katkaisee pa syötön.
    5.Oletettavasti kello toimii?

    Kävis ainakin järkeen että kun liekkivahti ei näe tulta=> sammuttaa käynnin vaikka lämmitin toimisikin normaalisti.
    Ilmeisesti liekkivahdissa on se parin minuutin viive?
     
  10. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    lämmitin

    Eikös tuo liekkivahti sammuta juurikin p-a pumpun kun palaa huonosti/liekkivahti on rikki. Varmaanhan siinä käynnistäessä on joku aika milloin liekkivahti ohitetaan että lämmitin kerkee käynnistyä kunnolla??? En kyllä tiiä miten se liekkivahti mitataan mutta joku viisaampihan sen kertoo...
     

Kerro tästä muillekin!