Argon pullon paineen kesto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja V8musse, 17.9.2019.

  1. V8musse

    V8musse 1st gear

    Terve
    Mulla on 20L woikosken argon pullo tuossa jouten ja tarvisin paineilma pulloa. Noi argoni pullothan täytetään 200bar ja mun tarpeessa täyttäisin ilmalla alle 300bar.

    Osaakos joku sanoo että kannattaako käyttää? Mites mahdollinen mittari kestääkö 300bar paineet?
     
  2. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    pullo kestää varmasti jos ei ikäloppu syöpynyt ole.
    mittarin ylipaineventtiili ei välttämättä kestä?
    saako udella mistä aiot painetta niin paljon sinne pistää?
     
  3. 930BiT

    930BiT 3rd gear

    Joskus oli Messerin kaasupulloja 300 bar täytöllä. (Mutta Aga tais ostaa kilpailijan pois.)

    Tuollaisen pullon kun löytäis. Toki käsittääkseni 200 barin pullon testipaine on 300 bar. En vannomaan silti mene.
     
  4. dd64

    dd64 Gearhead

    Mulla olis tommonen 300bar pullo, joutais pois.
     
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Puolitoistakertaisella paineella niitä ainakin ennen vanhaan koeponnistettiin. Vettä sisään ja painetta perään. Joskus olen nähnyt pullon kuoret, jotka on testissä auenneet. Semmoinen kattilassa poksahtanut nakki...
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sukellusvehkeitten mittarit ja regut kestää ton 300bar.
     
    Rotten tykkää tästä.
  7. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    200bar kaasupullo koeponnistetaan 350bar ja 300bar pullo 450bar eli kestää kyllä.

    Mittarin pitää olla 300bar tarkoitettu muuten pamahtaa.
     
  8. V8musse

    V8musse 1st gear

    Mulla on korkeepaine kompressori millä saa sen 300bar

    Mitä ainetta? Minkä kokonen? Hintanen?

    Mulla on tos kyl rautanen tarkastettu 20L pullo kyl mut kevyempi kelpais.

    Juu tiedän mutta vähä kovissa hinnoissa tuntuu olevan. Muuten semmosseen oisin jo hankkinu.


    Ja kiitos vastauksista eiköhän tuo sit kestä. Toki sukellus pulloo saa myös tarjota jollei nyt aivan kauhean suolanen hinta oo
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    En itse sinakaan uskaltaisi käyttää moista pulloa, se on 200bar pullo ja sitä ei ole tarkoitettu 300bar paineelle.

    Eikö niitä sukelluspulloja ole rahalla kaupan silloin tällöin?
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Vanhoihin 200 bar sukelluspulloihin lykätään nykyään 300 bar painetta.
     
  11. dd64

    dd64 Gearhead

    Seoskaasu ja 50 litraa. Poishakuhintaan.
     
  12. Rotten

    Rotten Gearhead

    Ei nuo sukellus pullot käytettyinä paljoo maksa, selaile vaikka peintti (paintball) foorumeita!
    Ja sen tiesitkin sit et rasvaa ei liitoksiin! Kuivilteen kiinni!!
     

Kerro tästä muillekin!