Asiallinen GMC 2500HD 4x4 Duramax

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Dragonfly, 28.9.2005.

  1. Dragonfly

    Dragonfly 1st gear

    Casper - A month old 2005 2500HD GMC Duramax/Allison Extended Cab 4x4, shortbed. Factory weight (no driver/half tank) 6400lb.

    First stop was the dragstrip to get the baselines. Ended up with a 16.7@80mph stock.

    Next stop was at Mike L's Inglewood Transmissions 310 674-4400. He put a Frankie2 special trans together for it. Shifts excellent on the street and when racing. It is holding up pretty well.

    Now to Clyde at West Coast Diesel Performance 951 674-5122. Clyde installed a custom 4" sidepipe exhaust, lift pump (Holley HP150 has issues, so we switched to a new Edlebrock unit available at PPE or WCD). We did the Shim Mod to the Pressure Relief Valve to .060", and drilled out the front restrictor to .062". We put in an EGR Blocker Plate and Finger Stick to control coding. Now we put in gauges (pyro, fuel pressure, boost). We used a SPA for the pressure, DON'T DO IT. It works erratically. POS. Next was the McRat Ghetto Nitrous. We pulled the passenger seat and made a special bracket to replace the seat. We hooked it into the horn relay, and sprayed it though a Super Diesel multiport manifold. Down and dirty. Clyde put on a Super Diesel centerlink to control front end toe in.

    Next stop, Joe at Pacific Performance Engineering (714) 985-4825. After testing various stacks, we came up with using the PPE Hot +2 competition program, the Van Aaken LLY module set on the middle setting, and a PPE variable boost controller set to 32-34psi.

    The PPE Hot +2 is a special application tune for racing, but it behaves surprisingly well on the street. It is a PCM uploader that will also correct for tire size, read and reset codes, and clear transmission tap cells. There are also smaller tunes on the programmer for towing.

    The Van Aaken box adds a little kick to the big fuel the PPE sprays in. We are not sure yet why it works so good, but it at this point I can't find a better stack. Just these two alone are big power, but I don't want big power, I want MORE.

    So we put on a PPE Electronic Boost Controller. This allows you to set your boost where you want it on the fly. We found maximum power (474rwhp) at 32-34 PSI.

    Now a special TCM from Kennedy Diesel (715) 255-9433. This is a race only TCM that you will not want to drive on the street, but runs good at the track.

    That's it. Trans, tuning, exhaust, nitrous. I worked a lot to find the optimum combo, and went through a lot of parts that didn't work to get there. I'm saving you ALOT of money and time by listing my setup. You don't have to guess, we have this setup on multiple LLY trucks and they all haul ***.

    Now to the track! California Speedway last Friday. The results?

    On #2 (raceweight 6420lb) - 13.04 @ 101 on #2 only. On the bottle with a .070" jet, the trans didn't like the nitrous yet (we are working on it, it's computer issues), but still squeezed off a 12.27 @ 111.81. We raped blown SRT-10's with it.

    12.27 at 111
    13.04 on #2 only

    Video :
    http://fuzzydiceracing.com/1227casper.wmv
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Noi duramaxit on kyllä huippulaitteita, 00-02 mallit kiinnostaa kovasti mut vielä on hinnat yli mun budjetin.
     
  3. URPO

    URPO 1st gear

    Miten voi puhallettu srt-10 jäädä yli 12sek? Eikö sen pitäisi mennä jo pakasta vedettynä 13 tai alle?
     
  4. Dragonfly

    Dragonfly 1st gear

    Ehkä se onkin juuri siinä, että SRT-10 oli ahdettu ja takavetoinen, niin on vähän kuskista kiinni vetääkseen matalia 12-sekunnin aikoja.
     
  5. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Suomessa toi kiihtyvyys loppuukin sitten 88 km/h nopeudessa :rotfl:
    Rajoitin kun tulee pakoliseksi..
     
  6. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Rajotin joo, eipä paljoa kiusaa kun valitsee oikeaan aikaan käyttöönotetun. Se siitä ja sen tarpeellisuudesta.
     
  7. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Missäs se raja sitten menee? Eli mihin tulee rajotin ja mihin ei?
     
  8. MudMax

    MudMax Gearhead

    1.10.2001 ja myöhemmin käyttöönotettuihin.
    Ei koske bensavehkeitä ja eikä dieseleitäkään,mikäli "moottori on hyväksytty pelkästään henkilö- ja pakettiauton pakokaasupäästodirektiivin 70/220/ETY mukaisesti tai täyttää tämän direktiivin vaatimukset. Autoihin jotka täyttävät molemmat pakokaasuhyväksynnät, nopeudenrajoitin on kuitenkin asennettava"
    Mitkä vatun molemmat hyväksynnät :eek: , ilmeisesti jos on myös ameriikkalainenkin hyväksyntä rajoitin tarvitaan????????????? :mad:

    Lainaus peräisin: http://www.ake.fi/pdf/ATT9-2004.pdf
     
  9. 3516

    3516 1st gear

    nopeudenrajoitin

    ei ottomoottoreihin, se on ilo uutinen voi ajella kuorkki avalanchella vielä muiden mukana moottoritiellä :lol:
     
  10. Olli_

    Olli_ 1st gear

    Re: nopeudenrajoitin

    Tosta videosta tuli mieleeni, että miksi auto savuttaa vain lähdössä, eikä sen jälkeen?
     
  11. Nappula

    Nappula Gearhead

    No varmaankin ahtopaineet nousee vasta kun kone saa kuormaa eli lähdön jälkeen niin kone saa sopivassa suhteessa dieseliä ja ilmaa ja noilla uusilla hienoilla ruiskutus pumpuilla saa säädettyä niin tarkkaan oikena ruiskutus määrän että se palaa tehokaasti eikä tule putkesta palamatonta dieseliä=mustaa
     

Kerro tästä muillekin!