Aspen -78 SE ->käyttökustomi

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Iso Allu, 10.7.2010.

  1. Iso Allu

    Iso Allu 1st gear

    Nonnii, yhellä kaverilla ois otsikon mukainen peli myytävänä.
    toki on muutama ruostereikä ja auto osina. mutta hinta ku on vaan parin keppanakorin verran, ja alla vanhat slotmagsit. ei kyllä haittaa 8)

    onkos kukaan kustomoinut tollaista?
    meinaan vaan ettei tule vahingossa samanlaista kun olemassa olevaa?

    ajattelin kattoa madaltaa, etu- ja takapäätä muokkaa jne.
     
  2. jamppa59

    jamppa59 1st gear

    Pistä mieluummin alkuperäiseen kuntoon. Noita ei montaa ole jos se oikeesti on special edition.
     
  3. Iso Allu

    Iso Allu 1st gear

    eli on muka joku erikoisuus? mitäs special edition sisältää?
     
  4. vespa68

    vespa68 Gearhead

  5. Iso Allu

    Iso Allu 1st gear

    kiitos linkistä.
    tossa aspenissa ei oo kyllä muuta luksusta ku ohjaustehostin...
    eli turhat hilut ja listat myyn tarvitsevalle sitte ku aika koittaa
     
  6. audiq

    audiq Gearhead

    Laita alkuperäiseksi, niin ei ole montaa samanlaista olemassa. Mattamustattuja, pilalle tärveltyjä jenkkejä on jo ihan riittävästi.
     
  7. Iso Allu

    Iso Allu 1st gear

    nojaa...sehän on kuitenkin vain aspeni. ei se arvokkaamaksi tule :lol:






    ja vielä: löytyykö mistään aspenin sähkökaaviota?
     
  8. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead


    Voisin väittää, että ainakin 90% niistä projekteista, joista kattoa tipautetaan ja etu- ja takapäätä muotoillaan, niin päätyy loppujenlopuksi romu-ukolle.

    Laita vaan mahdollisimman lähelle orkkista, ei se ole kuitenkaan "vain"aspeni.
     
  9. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No toisaalta toi >vaan Aspeni< on tämän hetken sanonta....
    Toisaalta eihän se varmaan ikinä ihan samalle tasolle nouse kuin jotkut vähemmän valmistetut ja suomeen tuodut, mutta tuskin senkään (mallin)arvo ainakaan putoaa...
    Mutta toisaalta en myöskään sitä ajatusta vastusta että muuttaa silti mieleiseksen, sillä parhaitenhan Autolla on arvoa silloin kun se on omistajalleen mieluinen. Ja jos on mieluinen, niin sitä myös käyttää...
     
  10. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Eikö tuollainen aika vähäeleisesti muotoiltu auto olisi hyvä pohja lowrider-rakentelulle erikoismaalauksineen?
     
  11. audiq

    audiq Gearhead

    Minä veikkaisin, että 99% menee keskeneräisenä suoraan paaliin ja jäljelle jääneiden elinkaarikaan ei kovin pitkä ole. Seuraavaa omistajaa kun tuskin kiinnostaa säästellä jonkun mieleisekseen tärvelemää autoa.
     
  12. juko7

    juko7 Gearhead

    Eikö kukaan näe mitään ristiriitaa siinä että 80-90 vuotta vanhoja Fordeja ja 50-luvun sämpylöitä on suotavaa modifioida mielin määrin mutta näille uudemmille ei saisi tehdä mitään..?
     
  13. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    No enhän mä ole keneltäkään mitään kieltänyt, enkä tietenkään voi kieltää.Jokainen saa tehdä omistamillaan esineillä mitä tykkää. Esitin vaan mielipiteeni.
     
  14. audiq

    audiq Gearhead

    Niin kauan kun kaupassa myydään suoraa peltiä, niin ei pitäisi kenelläkään olla tarvetta tärvellä minkäänlaisia autoja.
    Paljon helpompi siitä suorasta pellistä on naputella mieleisensä kuin lähteä jotain väärän muotoista "parantelemaan".
     
  15. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No helpompaa voisi ollakin jos asuisi muualla kuin täällä määräysten ja asetusten ihmemaassa...
    Ja kyllä monikin asia on helpmpi muuttaa siihen valmiiseen kuin alkaa suorasta pellistä vääntämään tukevia pilari-rakenteita tai lasin aukkoja.
     
  16. hla

    hla 3rd gear

    Ei mullakaan mitään Kustomeja vastaan oo, ainoastaan se että niitä välillä tehdään niistä parhaiten säilyneistä yksilöistä....

    Se on ihan sama mitä kymmenen vuotta kimppatallin takana seisoneesta lintasta tulee, sehän on hienoo että moinen kapistus tulee liikenteeseen taas eikä joudu paaliin. Mut kun usein just laikataan niitä parhaita yksilöitä ja parin vuoden päästä nekin on siellä tallin takana....

    Mut sori OT, tässähän ei kai ollu kyse sellaisesta....


    Ja 30-luvun Fordeista ja 50-luvun Mercuryista tahtoo yleensä tulla jotain pysyvämpää kuin noista tusinakustomeista, mitkä yleensä päätyy sinne tallin taakse. Miksei voi kokeilla sitä luomisintoa 10 vuotta ulkona ilman sisustaa ja ikkunoita seisseeseen raatoon...

    Sori avautuminen.... :oops:
     
  17. FuryIII '71

    FuryIII '71 Gearhead

    Kukin tehköön omillaan mitä lystää, mutta ite en oo nähny mielestäni yhtään siistiä toteutusta "kustomoidusta" dartista, valiantista, aspenista tms. Ja mun mielestäni syy on se, että tuollaisesta kantikkaammasta autosta ei vaan saa ainakaan yhtään paremman näköistä, ku mitä se on tehtaalta lähtiessä. Siis jos puhutaan vähänkään isommista korimuutoksista. Ja choppaus saa ainakin tuollaisen dartin/valiantin näyttämään pannukakulta. Chopattuun aspeniin en oo vielä törmänny, mutta en pysty kuvittelemaan et se ainakaan paremmalta näyttäis. :wc:

    Mut jos eka menee vituiks, niin multa voi ostaa toisen koekappaleen. Tosin siitä joutuis jo maksaa rahaakin. :rotfl:

    Ja onnea projektiin, toivottavasti näkisin ekan hienosti kustomoidun aspenin. :)
     
  18. Iso Allu

    Iso Allu 1st gear

    Kaveri ehti myydä vekottimen alaveteliin autopurkaamolle :mad: soittakaa sinne jos
    Special edition osaa tarvitsette..


    EDIT:

    eli siis Backfältin autopurkaamo
     
  19. Ana67

    Ana67 3rd gear

    No ootkos avoon törmänny??? Linna-cruisingis oli tyrmäävä 2-oviseksi avoksi muutettu Aspen :rotfl: samassa seurueessa myös vastaava Dart...
     
  20. FuryIII '71

    FuryIII '71 Gearhead

    No en oo en. :eek: Kuvia?

    Vaikka jotenkin saan tekstistä sen käsityksen, etten välttämättä halua nähdä. :poff:
     

Kerro tästä muillekin!