Aspen asiaa...

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Perniö, 23.9.2008.

  1. L.P.

    L.P. 3rd gear

    Sori unohtui. Holley 2280 oli toinen vaihtoehto Carterille.

    Öljypohjan tiiviste, kampiakselin takatiiviste tai lootan etustefa voi vuotaa. Monesti 225 vuotaa myös vanhemmiten kannentiivisteen välistä ihan takaa. Öljykanava kanteen menee sieltä ja tiivistepinta tällä alueella on tosi kapea.
     
  2. kotr

    kotr 3rd gear

    löytyskö aspen harrastajilta ikkunaa?

    -79 STW aspen kaipais tuulilasia?

    Leimalle ois kiire!! ja kuttilan lasista ei vastata sähköpostiin!!

    -Niko-
     
  3. perskynae

    perskynae 1st gear

    no problem, eikun metästämään. myyräänköhä noita läppiä erikseen vai pitäskö vaan lähtee kaivelee romiksilt.. :odroll: tietyst jos joltain löytyy ylimääränen holleyn läppä kilkkeineen voin poistaa lojumasta :D

    ihmeteltiin pohjaa montulla tänään, ainut paikka mistä vuotaa on toi moottorin ja laatikon väli, kampiakselin stefaa ehoteltiin :-?
    onko ton vaihtaminen miten iso operaatio märkäkorvalle, joutuuko koneen nostamaan veke että saa vaihettua?
     
  4. 69

    69 3rd gear

    2 vuotta sitten us-parts myi tehdaskorjatun 2bbl holleyn aspeniiin 177e.
     
  5. L.P.

    L.P. 3rd gear

    Vanhanmallisen "koiranpaska" -takastefan kai pystyi teoriassa vaihtamaan siten, että kampiakseli oli paikallaan. Nykyaikaisia kumisia sinne tuskin saa ujutettua väliin. Suosittelen moottorin nostamista pois myös sen takia että siellä on todennäköisesti muitakin tiivisteitä/osia vaihtokunnossa tuolla iällä.
     
  6. perskynae

    perskynae 1st gear

    mutku mie tarviin vaa sen läpän, ite kaasarissa ei oo mitään vikaa :D
    kävi kans mieles jos teetättäis tollasen läpän jossain, ammattikoulus tms puljussa (saa mainostaa 8) )


    ei näy kylmänä tiputtavan nyt öljyjä, mut pienenkin lenkin jälkeen ilmestyy samantien lätäkkö tohon vuotokohan alle. lappeenrannan reissun jälkeen oli öljyä hävinny mittatikun minimiin asti :rotfl:
     
  7. Buell

    Buell 1st gear

    Joko on läppä kunnos?

    Minkälaiset tulpat muute hommasit, ku en osaa ettiä :odroll:

    Onkohan kellään farmariaspenin vasemman takaoven pikkuikkunaa, mulla on siinä pleksistä joku leikannu niukan palan, meinaa vähä viheltää ja tippua oven sisää...
     
  8. perskynae

    perskynae 1st gear

    läppä on työn alla, täl hetkel työlistan viimesenä kun toimii hyvin ilmankin, keksittiin oikea tekniikka tuohon käynnistämiseen :rotfl:
    eka pitäs hoitaa toi öljyvuoto, todennäkösesti menee korjaamolle kun ei omat rahkeet riitä jos tuo kampuran stefa kyseessä. kuulemma halpa operaatio.. :poff:

    pulttien kiristelyn tuloksena on nyt muuten lootaöljytkin pihalla, tais mennä kierros pari liikaa :lol: mut eihä siin, olin muutenkin aatellu vaihtaa öljyt ja tiivisteen siihen..

    jotkuu championit mie siihe sain ku kävin jenkkiputiikist kysäsemäs, mallia en muista mut voin heittää ku kerkiän himaan täst.
     
  9. Kustom STW

    Kustom STW 1st gear

    Mulla olis ylimääräisenä Aspenin etukelkka josta on otettu jarrut ja simpukka&pumppu Valiant-projektiin. Hinta 5€/tarjous.

    YV:llä lisää, jos kiinnostaa.
     
  10. perskynae

    perskynae 1st gear

    tulpat on mallia champion RV15YC4 8)
     
  11. perskynae

    perskynae 1st gear

    kellään hajua noista lootan öljypohjan pulttien momenteista vai meneekö perstuntumalta? korjausoppaastakaan en löytänyt tarkempaa infoa :-?

    tänää huomasin sattumalta kolmannen pikkulätäkön, taitaa ilmesesti ohjaustehostinkin tiputella jostain 8) kuuluuko sen öljyt ollakin punasia vai onkohan tohon lorotettu tota samaa atfää kuin lootaakin?
    mitkäköhän nesteet tosta puskee seuraavaks pihalle :rotfl:
     
  12. L.P.

    L.P. 3rd gear

    Aspeneista siirryttiinkin sujuvasti off-topiciin, eli Slant Sixiin.

    Ö-pohjan pultit 200 in.lb = Vähän yli ruuvarikireyteen.

    Harvinaista ei ole, että joku olisi laittanut ATF:ää tehostimeen. Tehostimessa kuuluu käyttää Power Steering Fluidia, kuten nimi antaa ymmärtää.
     
  13. perskynae

    perskynae 1st gear

    aspeni teki sit temput kotimatkal :mad:
    about 50km ennen kotipihaa kojelaudan merkkivalot rupes kirkastumaan, tuulilasinpyyhkijät sai kans potkua ja kone rupes nykimään oudosti. tätä kesti noin pari kolme sekuntia sit valot pimeni ja pyyhkijät hidastu puoleen vauhtiin, koneen nykiminen loppu kun otin vakionopeudensäätimen ja pyyhkijät pois päältä. muiden autoilijoiden vilkutteluista päättelin että muitakin valoja pimeenä, hetken kuluttua poliisi varmisti asian :rotfl:

    kaikki polttimot siis jarruja ja vilkkuja lukuunottamatta paskana, osa sulanu kunnolla sisältä, eli kaik valot mitkä oli ton hämmingin aikana päällä..
    kaikki sulakkeet kuitenkin ehjänä ja konehuoneen piuhat ja liittimet ok mitä äsken kävin kuikuilemas :odroll:

    ei suostu käynnistymään, avaimesta kun väännän niin startti pitää vaan sellasta matalaa vaikeroivaa ininiää ja siihen yritys sit jääkin. tuuletin taustavaloineen taas toimii, öljyvalo myös. pyyhkijät ei pelaa kunnol.

    ilmesesti jonkuunäköne virtapiikki tai oikosulku jostain ilmaantui, autolla pystyi ajamaan kyllä, rupes vaan pienesti nykimään aina kun pyyhkijöitä käytti.. nyt ei sit starttaa enää ollenkaan..


    oisko vinkkejä :odroll:
     
  14. Buell

    Buell 1st gear

    Kipinä katos, taas :mad:


    Ei siinä muuten, mutta ku puola tais olla epäkelpo, mistäköhän sitä löytäis Aspenin oman puolan?
     
  15. L.P.

    L.P. 3rd gear

    12V etuvastuksellinen sylinterinmuotoinen tarvikepuola käy sinne kiinnikkeineen päivineen. Vastaa täysin alkuperäistä. Autotarvikeliikkeet myy.
     
  16. kotr

    kotr 3rd gear

    onko perskynae löytännä onkelmien syyn? kuullostaa kummalta???
     
  17. perskynae

    perskynae 1st gear

    löytyhä se ku töissä lyötiin pari päivää viisaita päitä yhteen 8)

    laturin jännitteensäädin hajos, samal meni sit noi polttimot ja akku. huonomminkin ois tosin voinu kuulemma käyä kun laturi pääs vapaasti syöttämään virtaa etiäppäin.. :odroll:

    ei oo ilmesesti ollu ensimmäine kerta kun näytti vanha jännitteensäädin ainakin kertaalleen vaihetulta. maadotukset neuvottii tarkastamaa. pelkästään koneeseen tää oli maadotettu, laitoin sit runkoon toisen kaabelin menemään. kävin kans kaik liittimet crcllä läpi. jotai häikkää mul oli bensamittarin kans yhen päivän ajan ennen tätä. duunikaveri kerto et se saatto sit enteillä jotai maadotushäikkää tai liittimien hapettumista tms..

    toivottavast noilla konsteilla selvitään taas hetki.. ens viikolla ois viikon vironreissukin eessä aspenin kera, saa taas nähä mitä mieltä toi kosla on asiasta :rotfl:
     
  18. FuryIII '71

    FuryIII '71 Gearhead

    Itse hain eilen tohon allekirjotuksen Valluun motonetista tälläisen puolan. Ei se voi täysin paska olla, kun näytti olevan vieläpä AMC:n tekele. :wink:
     
  19. perskynae

    perskynae 1st gear

    sori mahollinen OT taas mut ruvennu ohjaustehostimen pumpulta menevä letku/putkiviritys tiputtamaan tehostinööliä liittimistään, kävin tänää sit hakemas uuven orggis letkun. tuli vaan mieleen et kannattaako noi öljyt jotenki tyhjentää tehostimesta / muita toimenpiteitä ja vinkkejä enneku rupeen irrottelee mitää ettei tarvii taas kantapään kautta opetella asioita..? :odroll:
     
  20. L.P.

    L.P. 3rd gear

    Jos ainoastaan otat vanhan letkun pois ja laitat uuden tilalle, niin ei tarvitse tyhjentää mitään. Laita kuitenkin rätti tai kippo alle kun avaat liittimiä. Kun avaa liittimen pumpun päästä, niin sieltä tulee ulos minkä tulee.
     

Kerro tästä muillekin!