Aspen etujousitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja gremlin, 23.3.2014.

  1. gremlin

    gremlin Gearhead

    Onkohan noissa Aspeneissa eroja etujousissa kuutos ja kasikoneitten välillä?
    Entäs henkilö ja farmi mallisen välillä?
     
  2. gremlin

    gremlin Gearhead

    Niin, ja mitähän tuollaisten etuakselipainot mahtaa olla, siis 6 ja 8 cyl.?
     
  3. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ois semmone mielikuva että ei mitään eroa Suomi-yksilöissä, kaikki alunperin "jäykällä" jousituksella. Ja tiukemmallehan niitä saa ruuvaamalla.
     
  4. gremlin

    gremlin Gearhead

    Niin, siis ylemmäs sitä saa ruuvaamalla?
    Jousessa kun jousivoima on mitä on, niin eihän se siitä jäykkene vaikka ruuvaisi kuinka paljon?
     
  5. gremlin

    gremlin Gearhead

    Jaa, ettei mittää tiatoo missää?
     
  6. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Mulla oli -80 vuoden shop manual siitä löytyy nuo tiedot.
    Luovutin sen käyttäjälle paazzio rahallista korvausta vastaan.
     
  7. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    On noissa eroa eri varustetasoilla ja -moottoreilla varustetuissa, mutta suomiversioihin voi hyvin olla tilattu paksummat sauvat kaikkiin. Mulla on släntillä varustetun suomiversion pulverimaalatut vääntösauvat irrallaan jos niistä halutaan jotain mittoja. Pulverimaali tuo jonkun puoli milliä lisää paksuutta halkaisijaan joka on aika lähellä orkkis-v8-i6 eroja jo tehtaalta.
     
  8. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Jos niihin nyt erilaisia oli laitettu.
     
  9. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Näyttävät jenkeissäkin kinaavan siitä onko jousia eri paksuisia vai vaan erilaiset puslat.

    http://www.aspenandvolare.com/showthrea ... 1935cae5b9

    Kolmannen sivun kuvan avaaminen vaatii rekisteröitymisen...

    Ainakin '82 osaluettelossa eri osanumerot vääntösauvoille std ja police malleille ja niissä mukana puslat alatukivarsiin. Myös puslasetit on eri std >< police, taxi. Yksittäinen alatukivarren pusla numeroituna vain std jousitukseen.
     
  10. kotr

    kotr 3rd gear

    Mulla on tuosa farkusa 360cid SE Aspenin etuakseli. Pitääpä huvikseen mitata sauvojen paksuus.
     
  11. gremlin

    gremlin Gearhead

    Nojuu, tuolla Aspenvolare sivulla oli hyvä tarina tommosen akseliston elvyttämisestä.
    Samaan hommaan näitä tietpja hieman kyselinkin, itellä kun on tommonen -55 mallin Dodge p-u niin siihen meinasin veivata tommosen etupään. Orkkis setti kun on melkosen väsyneessä tilassa.
    Hieman siin' jotkut meinasivat että olisi paria eri paksuutta, olisko ne sitten noi 1.1'' ja 1.25'', mut sitä nyt ei tiedä että mistäkohtaa se toinen heppu oli ne sauvat mitannut.
    Jos joku viittii vaan mittailla noita niin olisin kiitollinen.

    Samalla vois pistää tässä pikku ostoilmoa kehiin, tommosen farmin vois ostaa poijes, siitä nyt tietty en tartte kuin etuaisat ja taka-akseliston jousineen. Toki ne käy h-astakin, kunhan vaan on 8 1/4 taka-akseli.
    Ja rattipylväs vielä olis hyvä olla niin pääsis helpommalla vaihrevipujen suhteen.
     
  12. kotr

    kotr 3rd gear

    Takapakat ja rattipylväs vois löytyä numerosta 0505403428.kalikat raahesa
     

Kerro tästä muillekin!