Aspen madallus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Ftw-, 8.9.2014.

  1. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Eli tuli tommonen aspeni pihaan ja keula on turhan korkeella. En oo auton alle vielä kurkannu mutta vääntösauva lieneen? Tuleeko madaltaessa vastaan jotain ropleemia? Tai onko hommassa jotain muuta erikoista mihin varautua?
     
  2. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Sauvojen säätöruuveista vaan kiertelemään tasaisesti pänninkiä pois, niin keula laskee.
    Ja muista että ne sauvat on edessä poikittain ristissä, joten vasen ruuvi vaikuttaa oikeaan pyörään ja päinvastoin.

    Auraus ainakin menee myös uudelleen säädettäväksi, kun keulaa lasketaan.
     
  3. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Joo täytyy auraus laitella kohilleen. Ei kuitenkaan käärä pyöriä linttaan tai muuten mihinkään luonnottomaan asentoon?
     
  4. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    Kyllä se vaikuttaa camberiinkin, sittenhän sen näkee kuin paljon.

    Etenkin jos paljon laskee, niin kantsii löysätä tukivarsien kumipuslien pultit, ettei jää kantamaan sieltä ja revi kumeja rikki.
     
  5. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Kun autoa laskee menetelmällä että jännitystä sauvasta vähemmälle,meneekö ajossa liian veltoksi?

    Onko se vääntösauvan ankkurointi piste booreilla vai miten,että onko mahollista pelata korkeutta laittamalla sauvan pää eriasentoon (kireämmälle) jotta matalammalla olisi sama tai lähes sama jousto ominaisuus kuin peruskorkeudessa.

    Onko säätöpultista mahdollista laittaa liian löysälle tai liian kireälle...puslien repeäminen (yllä todettu) tai vääntösauvan rikkoutuminen lähinnä mietityttää muiden perusasioiden lisäksi kuten ne pyöränkulmat.
     
  6. Vezques

    Vezques 3rd gear

    Itsellä ainakin ajotuntuma parantui ruuvaamalla keula alas.
     
  7. lpr

    lpr 2nd gear

    Ei se esijännityksen säätö vaikuta jousen jäykkyyteen mitenkään, ainoastaan auton korkeuteen. Jäykkyyteen vaikuttaa ainoastaan jousivakio, eli jousen ominaisuudet, paksuus, pituus ja materiaali.
     
    Kahvipoika95 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!