Aspeneista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Ana67, 8.1.2006.

  1. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Oliko kellään tietoa oliko kaikki viimeset (-80) Aspenit valmistettu Kanadassa?? Jos EI ollu oliko mainittavia eroja Jenkki ja Kanukki versioiden välillä?? Itellä Kanukki ja lähtee -30 käymää ilman lämmitystä ja lämppärin teho riitti halkasemaan tuulilasin :) .


    Kuinka ko vehkeest irtoo vaihdekepin nuppi :oops: ?? EI tunnu vetämällä/kiertämällä lähtevän :mad:
     
  2. petro_din

    petro_din Gearhead

    en oo varma valmistusmaasta mutt kyllä tolla 80:llä stw ässpenillä tarkeni -30 kohalla..

    lähti ilman lohkista käyntiin ja jopa lämpeni(termari jumissa auki)
    toi vaihdettu 318 tekniikalla käyväks, alunperin super kutosella...

    ja voep olla niin että nuo vientimallit on tehty canadassa, ainaki toi oma exportti vani on canada malli kanssa...
     
  3. Simo

    Simo 1st gear

    Onko lattia- vai rattikeppi? Oletan ratti ja automaatti? Nuppia ei ole tarkoitettu irroitettavaksi, mutta koko keppi lähtee helposti sokan irroittamalla.

    Lattiakepin (automaatti) nupissa on kuusiokoloruuvi.
     
  4. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Aspen

    Joo, automaatti ja rattikeppi. Niimpä tietysti ettei nuppi lähe irti. Ois vaa ollu nii makee "pääkallo" sen alkuperäsen tilal. :D
     
  5. Simo

    Simo 1st gear

    Luulen, että kepissä on pitkittäiset rihlat ja jos itse yrittäisin nuppia irti niin kokeilisin lämmittää nuppia tukankuivaajalla (ei lämpöpuhaltimella) ja vetää sitten nuppia ulospäin.. lopputuloksesta en sitten tiedä.
    Toisaalta harjoittelukeppejä luulisi olevan lähes ilmaiseksi tarjolla.
     
  6. Tangon päässä on poikittaiset urat, muistaakseni 3 kpl ja nuppi ei lähe irti kuin särkemällä, mutta sehän ei tässä tapauksessa vissiin haittaa, jos on tarkoitus vaihtaa alkuperäinen osa parempaan?
     
  7. Ana67

    Ana67 Gearhead

    ...Kiitän vastauksista :D . Nuppi palasix ja "kallo" tillalle... :lol:
     
  8. Nokileka

    Nokileka 1st gear

    mulla on Aspenissa ihan kierteellä nuppi paikallaan,on tosin 4 vaihteinen lattiamanuaali.
     
  9. Aspenisti

    Aspenisti 1st gear

    No ainakin minun 80aspeneissani VINin seitsemäs on F josta kirja sanoo Newark. Eikös se ole jossain USAssa? Mikä kirjain noissa Canadassa valmistetuissa on? Onko siellä ylipäätään valmistettu yhtään Aspenia?
     
  10. LilRedTruck

    LilRedTruck 1st gear

    Eikös VIN eka numero ole valmistus maa 1= USA 2=Canada 3=Meksiko
    muistaakseni, siis vanhoissa.
     
  11. Aspenisti

    Aspenisti 1st gear

    NL41GAF...
    RH41G0A...
    Kirjaimilta nuo ekat merkit minusta näyttää (jälkimmäinen VIN tosin on ihan muuta kuin Aspenin, mutta mopar kuitenkin...). Se numerosysteemi taitaa olla niissä uudemmissa.
     
  12. LilRedTruck

    LilRedTruck 1st gear

    No niinpä tais olla.
     
  13. Ana67

    Ana67 Gearhead

    No, kyllähän Kanadas on Aspeneit on tehty!! Ainakin mulla lukee ihan selvästi konepellin alla Made In Canada, ja tekstit on ekaks Ranskaks ja sit vasta Lontooks.... :mad:
     
  14. Rodman

    Rodman Gearhead

    Sama täällä eli valmistusmaa on Canada ja alkuperäiset tarrat on myös Ranskaksi.
     
  15. Aspenisti

    Aspenisti 1st gear

    Minkälainen VIN siinä on?
     
  16. Rodman

    Rodman Gearhead

    Enpä löytänyt vanhoja papruja enää sillä isä ehti lähteä ennen kuin luin viestin, huolto tuli tehtyä ja aspen pelaa kuin unelma. Katson löytyykö vinniä jostain paprusta.

    T Rodman
     
  17. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Win ompi seuraava: NL 41 DAFxxxxxx.

    Ja kirjoista, niissähän on selviä virheitä!! Esim joittenkin lähteiden mukaan EI ole Supersixiä vm-80..... Ainakaan Aspenissa. Jopa Chiltonin manuaaalissa sivusta/taulukosta riippuen.
     
  18. Simo

    Simo 1st gear

    Seitsämäs merkki on kokoonpanotehtaan koodi.
    F= Newark, DE USA

    ainoa Kanadan puolella oleva kp-tehdas on

    R= Windsor, Ontario Canada
     
  19. Ana67

    Ana67 Gearhead

    No kai se sitten on uskottava että "Rough Angel" on Jenkki :cry: .

    Tarrat johti? Harhaan ku lukeepi: Chrysler ltd Canada (alkup.). :oops:
     
  20. topseli 270

    topseli 270 1st gear

    en kauheesti noista aspeneista tykkää mut tos malmin hautausmaalla on kyl siistin näköinen aspeni...semmonen beige.. 8)
     

Kerro tästä muillekin!