Aspeni tietoutta kaivataan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Slapper, 4.6.2015.

  1. Slapper

    Slapper 1st gear

    Hei vaan. Mitkä on erot -77 ja -80 vuosimalleissa kopassa? Onko peruskoppa sama? Puskurit, etuloksut, nokkapelti, maskit ja valot vaan erilaiset? Käyks esim. ovet ja tuulilasi keskenään?
     
  2. L.P.

    L.P. Gearhead

    Terve!

    Tuulilasi käy.

    Ovet käy samasta korimallista (4D vs. STW takaovet, korjatkaa jos muistan väärin).
    Ekojen vuosimallien ovenkahvoissa kosmeettinen ero, toiminta sama.
     
  3. kotr

    kotr 3rd gear

    -70 luvun aspenin puskurit vähä erilaisia päällepäinki mutta laatu huononee helvetisti -80 lukusiin. -77 on vielä parkitki puskurissa.
     
  4. Slapper

    Slapper 1st gear

    Mut käykö puskurit ja loksut kiinnityksiltään keskenään. Tars tehä 80 aspeni näyttään seiten seiskalta..
     
  5. L.P.

    L.P. Gearhead

    Käy, kun vaihdat kaikki keulan osat. Kori on tältä osin sama.

    Jos ei osat ole jo valmiina odottamassa, niin muovimaski ja puskurin parkkilinssit lienevät vaikeimmat hommata ehjänä.
     
  6. kotr

    kotr 3rd gear

    Niitä saatanan linssejä ei sitte helpolla löydy jos ei sulla niitä jo oo.. tein omaani pleksistä.
     
  7. Slapper

    Slapper 1st gear

    Omassa on maski tehty grilliverkosta ja tuikut puskurissa on lainattu suzuki altosta. Sopii suoraan ja näyttää niinku ne kuuluis sinne :D Tää on ihan rokkenrollimasiina mutta on niin hapan että vaihan koppaa. Kun on bloweri otteessa niin tarvii vaan vaihtaa identiteettiä.. 8)
     
  8. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    "Kun on bloweri otteessa niin tarvii vaan vaihtaa identiteettiä.. 8)"

    ... just tämmöstä kannattaa heitellä nettipalstoilla.... :)
     
  9. Slapper

    Slapper 1st gear

    Ei jaksa uskoa että ketään kiinnostaa jos vaihdan läpimädän aspeninpaskan kopan terveeseen.. tyytyväisiä ovat katsurit.. eiku ainiin ollaankin Suomessa. No ihan sama.. :rotfl:
     
  10. grantorino

    grantorino Gearhead

    Mistä aiot löytää terveen aspenin kopan? Yleensä aspen vaatii peltisepän- ja hitsaajan työtä ja taitoja. Saa Aspenistakin hyvän kun jatkaa siitä mihin tehdas oli lopettanut.
     
  11. kotr

    kotr 3rd gear

    Ihmeen hyvä mulla tuo -78 stw.Ei aivan kauhiasti ollu hitsattavaa vaikka hiekkapuhalsin paljon pohjaa.
     
  12. Harri S

    Harri S Double Gearhead


    Paskapuhetta.
     
  13. hzemax

    hzemax Gearhead

    No nyt on sitten leimattu aspen shumaherin kannakkeilla V8 kutosen palkkiin laillisesti.
    Muuta eroahan noilla palkeilla ei ole ku moottorinkannakkeen paikat ja joissain tapauksissa vääntösauvat, jotka suomiautoissa ovat hd eli V8 mallit.

    Koneitten painoero n.20 kg ei näkyny edes valojen suuntauksessa ja prosentteja tuli 14.
     
  14. Ciccarelli

    Ciccarelli 1st gear

    Lainataas vanhaa topikkia.. Eli 76-79 ääspenien ovet menee heittämällä paikalleen? Mites Volaren ovet aspeniin? Totta ne on samanlaiset? En oo aspenissa koskaa nähny ku oikeestaa perus-gummeja, onko kellään heittää vähän leveämpiä kokoja mitkä passais perustaksin 14 tuumasille. Siis esteettisesti :D vanteet on 6,5" leveät
     
  15. Latva jr

    Latva jr Gearhead

    Ainakaan ´80 aspenissa EI käyny takaovet keskenään sedanista farkkuun. Tais olla takaovi 2" pidempi yläkarmistaan. Huomasin ongelmia vuosia sitten kun joku rosvo oli käyny autossa ja paskonut farkusta takaoven pikkulasin.

    BTW, sattuis olemaan myynnissä 80 SE sedanin kaikki ovet. Ikkunan kahvat puuttuu, niistä lähtee tyyppivikana nupit irti ja ehjät on otettu toiseen autoon. Tais olla muuten vielä vihertävät sävylasitkin kaikissa ovissa. Pellit on tummansiniset ja sisusta vaaleansininen. Vailla olevat nyt vaan YV:tä kehiin ja hierotaan kauppaa.
     
  16. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    eihä nää nyt viel hirmu leveet oo mut 235 14tuumasil itelläni takana
    ja viskaavat paskaa pitki auton koria
    pitäs ilmeisesti lokarin levikkeet taiteilla nii välttys tuolta renkaa viskaamalta sotkulta.
    myös roiskeläppiä miettiny jos löytäs jostai viellä kivat vanhankoulukunnan läpät roikkuu.
     
  17. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    mite ihmeessä aspenii saa blowerin otteeseen?!?
    arvailen että joskus vuona yx&kax muttei varmaankaa enää tänä pvn?
    jos tuo o mahollista vielä nii alan heti ehtii jostai blowerii 318 päälle
     
  18. Ciccarelli

    Ciccarelli 1st gear

    Kiitos tarjouksesta, mutta oon aikanaan hommannut jo edelliseen aspeniin ylimääräset ovet :)
     
  19. Ciccarelli

    Ciccarelli 1st gear

    No 235 oon miettiny, mutta ei hajuakaan miltä ne näyttäis alla.. jos sulla on heittää kuvaa nii olisin kiitollinen :) kuin korkeet sulla on ne kakskolmevitoset?
     
  20. MJF

    MJF Double Gearhead

    Muutoskatsastuksella, ei kai siinä mitään ihmeellistä pitäis olla.
     

Kerro tästä muillekin!