Aspenin isolohko swap

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja kotr, 22.10.2015.

  1. kotr

    kotr 3rd gear

    Aukastaanpa oma ketku,ettei tarvi tuota "440 rakentelua" pilata aspeni jutuilla.

    Tilanne alko pari päivää sitte,ku väsyin pikkulohkon tarjoamaan kyytiin ja mielesä on pyörinyt jo aikasemmin,että coronetin keulilta väistyvä -67 383cid saa turvapaikan jostaki muualta,ku hallin nurkasta. ajelin aspenin tallille ja pulttasin 318/904 paketin pois.Seuraavana aamuna sama jumppa coronetin 383/727 paketilla.Noh tässä ollaan. Konetta ei tarvitse aukoa pesen ja fiksaan ja lyön paikalleen...vitut...mikään ei passaa mihinkään ja ahasta on tehostimien kans.Uuden mallinen poikittaisilla sauvoilla varustettu etupalkki kans vaikeuttaa..Koneen korvakot nyt hakusalla ja toivottavasti huomisella puhelulla Harri Ässälle syntyy ostoksia. Mutta täsä ollaan nyt.Jos tulee mieleen isolohko aspeneita/virityksiä,niin vihjaseppa.Miksei niitä olis tehty? lupa jutut pitäs hoitua ja hurjia huhuja kuulin eile 440cid papereilla olevasta aspenista.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Aspen asiaa ketjussakin juttua ja 383:lla ja nelisatkullakin tais suomessa olla useempi. Myös jenkkilässä sivuja.
     
  3. kotr

    kotr 3rd gear

    Jaa no perhana! Mulla on menny ohi.Tattista vaan!!
     
  4. JTE3

    JTE3 Gearhead

  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Julkeesti lainattu kuva aspenista jossa oli 383. Tai oikeestaan 396, koska se oli tehty 440:n vakiomännillä. Meni 11 sekan aikoja 90-luvun alkupuolella mut sitte sitä ruvettiin virittää ja siihen tuli ratakiree letukkamotti. Sit ei menny enää 11 aikoja vaan meni liikkuvat osat öljypohjaan.

    [​IMG]
     
  6. kotr

    kotr 3rd gear

    Hehheee :D ei myö tehä sekasikijöitä... tääläki semmonen huhu, että -75 dart sais letukan 350 koneen.. hyh. . No mutta korva hommat selves aamusta. Kiitos vaan Harrille!!
     
  7. Pahapää

    Pahapää Gearhead

    Hei Kotr. Ootko jo selvittänyt perskynän vertailu moottorin tehon n.190 vai 230hp eli kelpaako police special?

    http://www.allpar.com/model/aspen.html

    The E85 edition Aspen, aimed at the police but also sold to the general public, had the 360 four-barrel, with roller chain, upgraded rings and valves, better cooled heads, oragne silicone-rubber head gaskets, and other features designed for durability. It started out with 230 horsepower at 4,400 rpm and 300 lb-ft at 3,600 rpm, and in 1979 dropped to 195 and 280, respectively.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

  9. Jake

    Jake Gearhead

    Toi c-bargen laittama aspen tuli mulle jokioisista joskus ton letukkaepisodin jälkeen. Laitoin autoon 400 cid isolohkon ja 727. Autoon meni hyvin b-bodyn pakosarjat. Tietysti kone ei varmaankaan ollut ihan vakiokohdilla. Meni johonkin orimattilaan päin 2002.
     
  10. plymouth 71

    plymouth 71 1st gear

    Ilmeisesti 440 koneenkorvat käy tuohon swappiin?? Mites tuo jarrutehostin,kun kuvia katsonut ja näyttää aika ahtaalta ? ?
     
  11. kotr

    kotr 3rd gear

    Joo korvista on jo hierottu kauppaa.Jarrutehostin pitää varmaan vaihtaa kokonaan.Otin sen jo eestä pois
     
  12. C-barge

    C-barge Gearhead

    Venttiilikoppavalinnalla voi varmaankin jonniverran vaikuttaa siihen tehostajan sopivuuteen.
     
  13. kotr

    kotr 3rd gear

    Pikaseen käväsin töihin tullesa tallilla ja mallailin korvia. Nehä on keskenään vähän erilaisia mutta taitavat ristiinki passata. Mikähän lie sitte määrää kumpi kummallekki puolelle..?
     
  14. kotr

    kotr 3rd gear

    Öpohja vastaa etuakseliin. Missähän mallisa ois pohjassa sumppu keskivaiheilla? En kyllä jää ootteleen pohjaa ja silvon tuon entisen mutta jos heti nyt jostaki löytys.
     
  15. C-barge

    C-barge Gearhead

    Minkä numeroinen pohja sul on, ja mistä kohtaa se ottaa? Kuva ois kiva ylläri? Mul on muutama öljypohja tallilla, mut vasta lauantaina siellä. Jos saat jotain mittoja mistä sumppu saa alkaa, mihin loppua ni voin katella.
     
  16. kotr

    kotr 3rd gear

    Määpä jykä ilmottelen. Saatan keretä jopa tänään tallille Ennen duunia. Coronetisa pohja on ollu paikallaan. Oisko 100mm etureunasta sumppuun. Ottaa inan etuakselin reunaan kiinni. Mulla ois yks sorsan b koppa pohja vaan en tähän vihti sitä uhrata.
     
  17. kotr

    kotr 3rd gear

    402 lukee nykysesä pohjassa. Oisko se tuo 971 mikä passais?
     
  18. kotr

    kotr 3rd gear

    0443028186 tuosa on suora nummero jos voit öpohjasta kuvaa lähettää.
     
  19. kotr

    kotr 3rd gear

    Tuommonen on alkuperänen pohja.

    [​IMG]

    tuossa oranssisa pohjasa ei oo mitään stansseja.Mutta eipä taija passata tuokaan.
    [​IMG]

    Helppohan tuota ois muokata vaan ei taija uskaltaa koskea leiman toivosa.


    [​IMG]
     
  20. jallu81

    jallu81 3rd gear

    kannattaa ottaa selvää konttorilta saako enää kilpiin. ei mitään merkitystä vaikka noita jo kilvissä olisikin. nykyään jokainen ajoneuvo käsitellään yksittäistapauksena. paino ja tilavuus voi olla ongelma...
     

Kerro tästä muillekin!