Astro 4.3 Vortec käynnistyminen(nyt dataa)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja rasse, 12.10.2007.

  1. rasse

    rasse 1st gear

    Tuli tommonen hommatua vm.-94 4X4 Vortec.n koneella.
    Alkupäivät pelasi hienosti mutta sitten alkoi käynnistyminen olemaan vaivalloista. Välillä starttasi kuin palmun alta ja joskus tuntui että oli kuin olisi potkinut vastaan/tarttunut kiinni ja sitten taas pyörähti normaalisti.
    Tähän mennessä tehty seuraavaa:
    -Latausjännite 14.3v
    -Akut vaihdettu molemmat (Webasto)
    -Akkujen välinen kaapeli uusittu (vahvempi) ja samalla otettu pois käytöstä rele joka suojasi tuota toista akkua (käynnistys) ettei virta lopu.
    -Ajoitus katottu stroboskoopilla ja oli kohdillaan.Tuon piuhan kun iroitti ajoituksen ajaksi niin tunne oli että kone hajoaa/kävi juuri ja juuri...kierroksia lisäämällä kävi paremmin
    -Startti näyttäis olevan ihka uusi (ilmeisesti ollut vikkaa aiemminki kun toinen akuistakin oli tuoreen näköinen)
    -Kaikki maadoitukset +kaapelit tarkistettu ja putsattu
    -Startin kaapelit ovat kiinni ja lämpösuojapelti oli paikoillaan
    -Tulpat ja pa-suodin vaihdettu vasta

    Alkaa jo vinkit loppua ja suuri epäilys on että jokin anturijuttu kyseessä tai sitten tuo jakajan sakarapyörä/anturi joka antaa signaalia kompuutterille (ei ole tullut vielä katottua)
    Vikavaloja ei ole tullut katottua kun ei käynnissä sinällään ole vikaa...
    Läppärin kiinnitys pistokeelle vaiheessa jotta näkis nuo anturitiedot yms.

    Hyviä vinkkejä otetaan vastaan. Kiitos :-?
     
  2. rasse

    rasse 1st gear

    Nyt on dataakin kateltu muttei oikein aukene vika sitäkään kautta..

    Tuossa käynnistys tilanteen tietoa:
    Engine Data Record

    DataMaster 0D data from file C:\Program Files\TTS\...\käynnistys.uni
    File Comments: <No comments were saved with this file>
    Date Recorded: 18-loka-2007 4:11:11 PM
    File Record Count: 141
    Status: Open Loop DTC OK Data OK
    Vehicle Type: Truck W/ Auto Trans
    Record #: 52
    Time Stamp: 5,703 Secs
    Name Value Units Name Value Units
    Runtime 0 Sec Cool Temp 89,8 °C
    Ign Volts 11,2 Volts IA Temp 24,5 °C
    INT Volts 11,1 Volts Baro 98,2 KPa
    RPM 900 RPM Spark Advance -3,5 Degrees
    MAP 58,0 KPa Spark Retard 0,7 Degrees
    Fuel Trim Cell 16 Number Knock Count 0 Counts
    LTerm-Pct -3,9 Percent LTerm-Cnt 123 Counts
    STerm-Pct 0,0 Percent STerm-Cnt 128 Counts
    Inj BPW 2,85 mS Inj DC 4,3 Percent
    O2 Volts 301 mV O2 Xcnts 1 Counts
    TPS % 0,0 % TPS Volts 0,62 Volts
    IAC Pos 48 Counts EGR DC 0,0 %
    IAC Tgt 40 Counts CCP DC 9,8 %
    Idle RPM 738 RPM
    Active Gear D1 Range Selected Gear P/N Range
    Speed 0 MPH
    Bit Name Bit Value Bit Name Bit Value
    o2 Sens Rdy 1 A/C On 0
    CL Timer OK 0 SPK ADV Flag 1
    RAM Refresh Err 0 C/L RPM Rdy 1
    Bad Shtdn 1 C/L RPM Enb 0
    Hot Restart 1 Stall Saver 0
    MALF 42 Fail Flag 0 P/S Ld Actv 0
    RPM Spark Advance
    Spark Retard Speed

    Tämä kun käynnissä ja kaikki ok...

    Engine Data Record

    DataMaster 0D data from file C:\Program Files\TTS\...\käynnistys.uni
    File Comments: <No comments were saved with this file>
    Date Recorded: 18-loka-2007 4:11:11 PM
    File Record Count: 141
    Status: Open Loop DTC OK Data OK
    Vehicle Type: Truck W/ Auto Trans
    Record #: 96
    Time Stamp: 10,641 Secs
    Name Value Units Name Value Units
    Runtime 5 Sec Cool Temp 90,5 °C
    Ign Volts 13,9 Volts IA Temp 23,8 °C
    INT Volts 13,4 Volts Baro 98,2 KPa
    RPM 725 RPM Spark Advance 12,3 Degrees
    MAP 43,9 KPa Spark Retard 0,0 Degrees
    Fuel Trim Cell 16 Number Knock Count 0 Counts
    LTerm-Pct -3,9 Percent LTerm-Cnt 123 Counts
    STerm-Pct 0,0 Percent STerm-Cnt 128 Counts
    Inj BPW 2,47 mS Inj DC 3,0 Percent
    O2 Volts 858 mV O2 Xcnts 1 Counts
    TPS % 0,0 % TPS Volts 0,62 Volts
    IAC Pos 64 Counts EGR DC 0,0 %
    IAC Tgt 64 Counts CCP DC 9,8 %
    Idle RPM 675 RPM
    Active Gear D1 Range Selected Gear P/N Range
    Speed 0 MPH
    Bit Name Bit Value Bit Name Bit Value
    o2 Sens Rdy 1 A/C On 1
    CL Timer OK 0 SPK ADV Flag 0
    RAM Refresh Err 0 C/L RPM Rdy 1
    Bad Shtdn 1 C/L RPM Enb 1
    Hot Restart 1 Stall Saver 0
    MALF 42 Fail Flag 0 P/S Ld Actv 0
    RPM Spark Advance
    Spark Retard Speed
     
  3. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    Tuleeko tämä käynnistysongelma milloin vaan, eli onko merkitystä koneen lämpötilalla?

    Milloinkas tuo käynnistystilanteen data on otettu, onko vika ollut "päällä" tuossa vaiheessa?
     
  4. rasse

    rasse 1st gear

    Tulee nykyisin ihan satumanvaraisesti... Nuo datathan on otettu kun kone on ollut norm. lämmöissä (n.90astetta) ja kylmänä saattaa tehdä saman...
    Jotenki tuntuu ettei muuta vaihtoehtoa ole kuin alkaa vaihtaan nuo anturit toisensa jälkeen ja toivoa parasta...
    Seuraavaksi pitänee ottaa ihan telakalle pirssi ja katsoa fyysisesti tuo startti ja virtapuolen vehkeet....eihän sitä tiedä missä vikaa...
    Piuhan nokassa kun oli niin tieto tuosta pa puolen jostain aktiivihiili suodatin kanisterin pulssien herjasta alkoi vaivaan (vapaasti suomennettuna).
    Ilmeisesti on kyse pa syntyvän höyryn eliminoimisesta ettei aiheuttaisi omia epämääräisiä syttymisiään. ???????
    Kohta alkaan jo v........aan. :pinup:
    Tuota happianturia epäilen ....
     
  5. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    Sanoisin ettei vika siinä ole. Ei se ole mukana starttivaiheessa ainakaan kylmänä, taitaa tulla mukaan vasta silloin kun järjestelmä siirtyy closed loopiin.

    Onko virranjakajan kansi ja pyörijä tsekattu?
     
  6. buick8791

    buick8791 1st gear

    Syttyohjausyksikkö/kampiakselin asennontunnistin...
     
  7. rasse

    rasse 1st gear

    Kiitoksia vinkeistä...(tai yleensä osallistumisesta)..
    Telakalla on auto nyt ja löytyi ainakin tuota pa höyryjen aktiivihiilisuodatin paketista todella huono letkuliitos joka nyt OK.
    Löytyi samalla uusi maadoitus kohta moottorille joka tuli putsailtua ja tuntui useamman starttauksen jälkeen toimivan ihan OK.
    Auto on nyt kuitenki telakalla odottaen osia että sais lokilämppärin paikoilleen ja pääsis sitten tietsikalla katteleen muuttuuko tuo OPEN LOOP ajon mukaaan ... Kiitoksia Vinkeistä...
     

Kerro tästä muillekin!