Astro kasteli ja ei enää käynnisty

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja What´s Up, 17.4.2011.

  1. What´s Up

    What´s Up 3rd gear

    Astro kasteli ja ei enää käynnisty
    Moi lueskelin tuossa monia oireita jotka viittaa minunkin oireisiin mutta
    mulla.

    1. Kastelun viimeisellä kerralla "hyppäsi yli " starttauksen, eli ei
    anna käskyä startille joilloin ei enää alkanut pyörittämään mootto-
    ria !

    2. Vaihdettu tulpat - ja oire on sama heti starttauksen jälkeen
    "hyppää yli" sellainen viheltävä metallinen ääni ja ei siirry
    moottorin pyörittämisen.

    3. Aukaisin putsarin ja pössäyttää kerran voimakkaasti startatessa
    bensa sumun.

    4. Mikähän olisi oikea tarkistuksen kohde, startti on vaihdettu jo
    aikaisemmin ja se toimi ok.

    Kiitokset taas neuvoista !
     
  2. chevy56

    chevy56 1st gear

    delet
     
  3. What´s Up

    What´s Up 3rd gear

    Terve !

    Starttimoottori on vaihdettu jo aikaisemmin ja toimii ok.
    Eli moottori eri yritäkkään lähteä pyörimään vaan heti startatessa tulee sellainen niinkuin joku metallikela hyppäisi yli ja vinkuu pyöriesään ennekuin käsky menee starttimoottorille.
     
  4. M-ajuri

    M-ajuri 3rd gear

    puuttuskohan vetolevystä hampaita...?
     
  5. julmajari

    julmajari Gearhead

    startin bendix ratas hajalla
     
  6. chevy56

    chevy56 1st gear

    delet
     
  7. What´s Up

    What´s Up 3rd gear

    Moi Asto on vm 91 4,3 bensa.
    Tuossa solenoidissa voi olla ajatusta kuvaus olis samantyylistä.
    olipa niin ihme juttu kun vaihdoin tulpat ja sisälämmitin lämmitti
    auton puhalsi moottoriin ( koppa auki ) niin käynnistyi ?? :eek:
    mutta sitten voimistunut toi solenoidin tyylinenpropleema.
     
  8. chevy56

    chevy56 1st gear

    delet
     
  9. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    tutut oireet, galaxiessani kiusasi sama vaiva vuosia, kunnes kylästyin, ja uusi vetolevy + startti = ei vaivaa enää.

    Oli muuten "muutama" vajaa hammas
     
  10. TPA

    TPA 1st gear

    Menetin hyvän ajelukesän tapellessa startti ongelmien kanssa v.89- kun tein camaroon ekan 350sen. Sorvasi vetolevyn hampaat paskaks ja parit bendixit tuli tiputeltua muruina lattialle..ei auttanut vaikka ennakon kanssa ei ahnehtinut..Uutta starttia,vetolevyä pariin kertaan.. Kun kuumana hajosi uusikin vetolevy ,olin varma että nyt ollaan tekemisissä jonkun "elämää isomman kanssa.." Tää ei selity enään vanhoilla kamoilla ja vähillä virroilla. Kerran tein huomion auton alla,- pyöritellessä starttia loikka johdolla ja katkaisimella-ja akkuun lisävirtaa syöttäen, että bendix ei palaudu niin nopeasti takaisin vetolevyn hampailta kun pitäisi! Ikäänkuin hammasjako askeltaisi hivenen.. Ja ettei homma menis liian helpoksi,tätä ei tapahtunut joka startissa, puristuskohdan "osuminen"kohdalle tuntui pidättelevän bendiksin paluuta lähtöruutuun.. Puhuin sattumoisin Usaan kaverille joka oli jo silloin Pontiac-guru ja törmännyt ponuissa samaan riivaus-ilmiöön kun kanttia rupesi olemaan enempi. Sain neuvon että tiputa startti alemmas,se ei jostain syystä ole vetolevyyn nähden oikealla korolla ja niin hammasjako askeltaa ohi! Ja takatuki starttiin kiinni! Moni unohtaa sen veks! Hemmo lähetti mulle shimilevyjä starttiin ja homma parani jo niin ettei tavarat hajoillu-Lopullinen miina selvisi pukissa!-LOHKON Öpohjan-tiiv. pinta jyrsitty kera startin tason alemmaksi!-Ei taida löytyä Blueprinting ohjeistakaan tätä.. Opin kerrasta miten toisen "huolimattomuus" täss urheilulajissa voi kalahtaa nilkkaan
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tota noin, startin shimmaus on ihan vakiotehtävä useimmissa GM tuotteissa.
    Jos startin vaihtuessa jättää sen tekemättä, niin saattaa toimia, tai sitten ei.
     
  12. TPA

    TPA 1st gear

    Joo on tullut senjälkeen oltua "hereillä" startti asioissa.. Ikää oli tuolloin jopa 19vee ja oli sen ikäisenä iso asia. Veikkaampa ettei tänäpv. monikaan vanhempikaan "harrastaja" rupea epäilemään lohkonsa alapintojen korkeuksia..saati mittauttamaan niitä! Mutta ainahan voi vanhenpana olla takaviisaampi..
     

Kerro tästä muillekin!