Astron kulutus 18l?? oisko vinkkejä.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Pierunkuori, 10.1.2010.

  1. kojo

    kojo Gearhead

    Katoppa www.d-tech.fi
    ja tottahan se on että panzella on 6.5d vaparivani mun tekemällä lastulla
     
  2. Pierunkuori

    Pierunkuori 3rd gear

    tuossa märkäimurilla pessyt tuota astron sisustaa niin voi jeesus sitä paska veden määrää...kyllä siitä vanhasta paskastakin saa siistin tolla vehkeellä..
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    niin saa :poff:

    mulla on tollanen kärkkerin pesuri ja se tatina on komeen näköistä siellä valkoisen pöntön pohjalla...


    Panze taitaa olla täällä eräs kirjoittelija.
     
  4. Pierunkuori

    Pierunkuori 3rd gear


    Juu niin on niinkö paskaset öljyt ois kaatanu sinne. :D :D :D
     
  5. brasil

    brasil Gearhead

    bensapumpun paineselitys

    Minun astrossa oli juuri alussakuvattuja ongelmia. Vikaa haettiin. Kaikki mahdollinen vaihdettiin.
    Lopulta vein auton tutulle mekaanikolleni joka on myös perehtynyt amerikk.autoihin. Myöhemmin hän soitti ja sanoi, että vika tais löytyä.
    Piti sahata aukko lattiaan ja ottaa pumppu. Avattiin pumppu.
    Siinä oli selvät jäljet siitä, että pumppu oli töksähdellyt, pyörinyt nykäyksittäin.
    En tiedä miten tietokone toimii, mutta kyllä ruiskulaitteisto tarvitsee kunnon polttoaineenpaineen ja paineenpuute tekee sen, ettei ainetta tule jne... selittäköön kuka osaa..ja tietotekniikka korjaa havaitsemaansa
    polttoaineenpuutetta.
    Pumpun vaihdon jälkeen kaikki oireet hävisivät.
    Että tällainen tapaus.
     
  6. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Mitenkäs selität et ajoin omal vanil 5.0l vortec reilut 20km ilman bensa pumppua tietämättäni.
    Juttu meni näin.
    Autossa oli lämpö anturi paskana, Kävin hakemassa postista uuden anturin ja auto ei lähteny pihassa enää käyntiin.
    Jätin auton pihaan, luulin et anturi herjaa niin pahasti et ei lähde lämpösenä enää käyntiin.
    Illalla käytiin hakee, ja lähti kaapeleilla heti ekal käyntii (olin sahannu akun viimesilleen aikasemmin).
    Toimi hyvin kotiin ast, reilussakin kiihdytyksessä.
    Kotona vaihdoin anturin ja nollasin vika koodit, sit huomasin ettei pumppu surahda ollenkaan.
    Uudestaan tutkii konehuoneen sulakepesää, ja hitto, ei kai surise kun ei ole koko relettä :D
    Onneks löyty konehuoneen pohjalta.
    Joten taas pelaa niin kuin pitää.
    Anturi ei ollu kokonaan pimeä vaan anto jotain arvoja.
     
  7. marko73

    marko73 1st gear


    se lämpöanturihan ei vaikuttane pumpuntoimintaan mitenkään.. korjatkoon joku jos oon väärässä.. :odroll:
    oliskohan niin et kylmäs koneessa korkeemmat öljynpaineet,ja apuakussa enemmän kipinää...
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Bensapumppu sulla on hajoamassa noiden oireitten perusteella.

    Oletettavasti tuossa on myös perinteinen kytkentä b-pumpulle.

    Bensapumppu toimii ihan normaalisti ilman sitä relettäkin, koska b-pumppua ohjaa ö-painekatkaisija, mutta ei hetkeäkään ilman sitä öp-katkaisijaa...teoriassa sekin voi temppuilla, mutta veikkaisin silti lopussa olevaa pumppua.

    Auto ei myöskään käy ilma b-pumppua...
     
  9. marko73

    marko73 1st gear

    nojoo...tarkemmin ajatellen bensapumppu tilaukseen jo.. :)
     
  10. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Re: bensapumpun paineselitys

    Tuossa on perää...paine on ratkaiseva asia.

    ECM ei saa tietoa bensanpaineesta, mutta paineen alenemisella on vaikutusta seoksiin laihentavasti joita ECM sitten korjaa sen mitä pystyy aukomalla suuttimia pidempään.
    Pienempi paine vaikuttaa myös suuttimien toimintaan siten että bensasumu ei välttämättä ole enään niin hienojakoista kun korkeammalla paineella, jolloin sekoittuminen ilmaan heikkenee ja seos palaa huonommin...se taas voi lisätä mm. kulutusta.
    Matalilla kierroksilla tuskin vaikuttaa vielä hirveästi, mutta kun kaasuläpät aukeaa enempi niin voi tulla ongelmia ja menee laihalle.
     
  11. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Juu näin minäkin luulin.
    Ei pumpus mitää vikaa ole ja on toiminu ihan hyvin tähän asti, ja toimii nytkin. Mutta ihmettlin vaan miten lähti koti pihas käyntii, ja pysty ajaa reilun 10 km postiin hakee anturia, ja kun sammutti eikä enää lähteny. Mut seisottuaan pari tuntia taas lähti ekal startil. Ajo kotiin normaalisti.
    Ja kun kotona sammutti, taas ei lähe käyntiin. No täs kohtaa huomasin puuttuvan releen.Nyt surisee sen muutaman sekunnin kun laittaa virrat päälle, niinku kuulukin ja lähtee normaalisti käyntii.
     

Kerro tästä muillekin!