Astron kulutus 18l?? oisko vinkkejä.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Pierunkuori, 10.1.2010.

  1. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    paljon on kierroksia 80 tai 100 vauhdilla.
     
  2. Pierunkuori

    Pierunkuori 3rd gear

    en tiiä ku ei ole kiekka mittaria..miks?
     
  3. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    olisi antanut vähän suuntaan minkälainen peräruuvi.jos joku new yorkin malli voi olla tiheä ja aina palaa bensaa paljon jos toisella sattuu olemaan las vegasiin tarkoitettu jolkottaa vähemmällä.
     
  4. Potakka

    Potakka 1st gear

    Et oo termostaattia vaihtanut?

    Voisi vaikuttaa koneen lämpiämiseen ja sitä kautta kulutukseen.
    Ei ole kallis osa kokeilla.
     
  5. Potakka

    Potakka 1st gear

    Minkähän ikäinen se katalysaattori mahtaa autossasi olla?

    Ota se katti irti ja laita putki tilalle jos ei ole mainintaa siitä rekisteriotteessa
    Oliko se nyt niin että Katalysaattori tai vähäpäästöinen?

    Tai sitten teet sille katille sen tyhjennystempun ja paat sen putken sinne kuorien sisään.
    Saat samalla paremmat äänet siihen koslaan... ;)

    Itsellä oli vm 85 Custom Cruiser niin siinä ainakin sai laittaa suoran putken katin tilalle. Tiedä sitten tuosta kun se on uudempi.

    Saattaapi nuo pahat hajut tulla sieltä katista.

    Jos katti on tukossa niin lambda anturin arvot saattaa muuttua.
    Onko siinä lambda ennen vai jälkeen katin?
     
  6. Pierunkuori

    Pierunkuori 3rd gear

    en oo termaria vaihtanu..

    lamda on ennen kattia..pitäskö se seuraavana punnertaa irti..

    katin iästä en tiiä sit yhtään..

    muuten ois makee vehe mut ku tuo 18l on aika paljon.
     
  7. sbf

    sbf Gearhead

    Olekkoos sytysennakkoo tarkistanu?
     
  8. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Eikös tuo 18 litraa ole ihan ookoo, nyt on ollut aikas kylmää, ja jos kaupungissa pyörii niin meneehän sitä ainetta. Mutta jos auto pelaa muuten, siellä on lämmin ja lähtee käyntiin, niin mitäs sitä ehjää korjaamaan.... Auton hinta on ja pysyy, osat on halpoja, toisin kuin jossain tötterössä, josta nokkaa ja perää ei erota kuin valojen väristä.

    Toinen vinkki on että lasket kulutuksen vähän alle 15 litraan, ja valehtelet sitten vielä vähän, niin se on reilun kympin auto :rotfl:
     
  9. Pierunkuori

    Pierunkuori 3rd gear

    en ole onko se samanlain kuin muissakin autoissa kampiakselin päästä vai?
     
  10. Pierunkuori

    Pierunkuori 3rd gear


    Niin töissä kulen ja 15km on matka-ajoa yhteen suuntaan.
    ku junttaa kaasun pohjaan niin tuntuu että kone huutaa vitusti ja mitään ei tapahdu.


    miettiny vaan noiden muitten lukemia ku 10 ja 15 väliin pääsevät.
     
  11. Pierunkuori

    Pierunkuori 3rd gear


    ainakin wikipediassa sanotaan että vm-92 jälkeisissä autoissa katti on pakollinen.

    laitoin suoran putken tilalle ja alko melko lailla jytiseen.

    en hoksannu että katti tukossa ois ollu, taskulampulla kun anto valoa toisesta päästä niin hyvin valo näky joka kohdasta.
     
  12. gunslinger

    gunslinger Gearhead

    Onko tuossa koneessa mitään eroja S10 blazerin koneeseen? Laitoin viime viikonloppuna -91 blazerin, tuolla TBI koneella. Nyt tuli ajettua ensimmäisen kerran pitempää matkaa, niin kulutus tuntu tolkuttomalta. Tarkkaa ei pysty laskeen ku tankki vuotaa (ei voi ottaa täyteen), mutta 160km matkalla meni ainetta suunnilleen 3/4 tankillista. Toki täytyy olettaa, että se polttoainemittari näyttää oikein. Vaan sama mitenpäin tuota laskee, niin on se joka tapauksessa yli 20 l / 100km, ja se on AIVAN liian paljo tasaseen 80km/h ajoon, pelkällä takavedolla :mad:

    Eli eli, onko tuossa jotain tiettyä paikkaa mikä kannattaa katsoa ensin, vai siirrynkö takaisin sivulle 1 ja alan järjestyksessä vaihtamaan osia?
     
  13. sbf

    sbf Gearhead

    Aloita lambdan vaihdosta.Yleisin syy paskasen virranjakajan kannen ohella tbi koneiden janoisuuteen.Niin se sytyn ajoitus:Kampiakselin päässä merkit eli strobon kanssa kohdalleen.Ennen säätöä pitää irrottaa se pistoke siitä jakajan läheltä että menee jakaja säätötilaan.
     
  14. DX

    DX Double Gearhead

    näin on jos seokset on persiillään,
    oikeilla seoksilla se lämmetessään suitsii silkkaa ilmastonmuutosta.

    joten jos katin perse haisee on syystä tai toisesta sille syätetty huanosti palavata tavarata.
     
  15. Pierunkuori

    Pierunkuori 3rd gear

    katti poistettu samanlain haisee..esim ku pysähtyy risteykseenki niin lemahtaa sisälle..ja tietenni ku peruuttelee.
     
  16. Potakka

    Potakka 1st gear

    No nythän sitä sytytysennakkoa voi sitten laittaa isommaksi kun se katalysaattori on poistettu.
    Se ainakaan ei kulutusta nosta.

    Eikös näissä saasteenpolttotarkoituksissa ole ollut ennakot aika näissä myöhäsellä. Näin oli ainakin custom cruiserissa.
     
  17. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Voihan autossa vikaakin olla, mutta menisköhän pakkasen piikkiin. Täällä on nyt 1 1/2 kuukautta ollut pakkasta 5-26. Keskiarvo lienee vähintään 15. Oulussa tuskin asiat paremmin. Vaikka pitäisit lohkolämppäriä ympäri vuorokauden päällä, moottoriöljy lämpiää vain muutaman asteen ja ohjaustehostimen, laatikon ja perän öljy ei lainkaan. Miinus kahdessa kympssä pyöränlaakerit, moniurahihna, laturi jne antaa vastusta. Ne toimii, mutta ei herkästi. Jos työmatka tosiaan on 15 km, niin se ei riitä mihinkään.
    Mun käyttökikkareen lämmöt oli kesällä 82. Nyt pakkasilla 30 km:n maantieajo ei nosta lämpöä juuri yli 70:n. Jos ton jälkeen saapuu liikennevaloihin lämpö nousee lähelle 80:tä, koska ajoviima loppuu. Taasen jos jätän auton pihaan tyhjäkäynnille ilman ajosuoritusta, se ei vielä illallakaan nouse yli 50:n.
    Jos lompsa kestää, niin lähde etelä-Suomeen morjestamaan tuttuja. Pahvi tms. maskin eteen ja vielä kun saisit auton yöksi lämpimään talliin. Katot sitten, mikä on keskikulutus. Mulla oli 4wd Astro. Pienin mihin pääsin taisi olla 13,5 kesällä maantiellä. Kyllä se keskikulutus tais olla 15 pahemmalla puolella kesälläkin. Nää alle kympin lukemat, mitä jotkut kehuu saaneensa, on varmasti tapahtunut kesällä ja pitkillä matkoilla.
    Siinä on valtava ero, onko 25 lämmintä vai pakkasta. Hyvä akku, niin auto lähtee käyntiin, istuinlämmitin ja poppikone toimii ja kesä on valmis. Sitte ihmetellään, miksi vuoden ekoauto vie tuplasti sen, mitä TM testasi.
     
  18. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Niin se vielä, että älä nyt ihan sokeasti uusi autoon kaikkea, mitä täällä ehdotetaan. Jos uusit autoon 300 euron pulikan, eikä sillä ole mitään vaikutusta, niin diagnoosi oli väärä. Jos oikein hyvä tuuri käy niin saat vanhasta osasta vitosen tai uudesta jo autossa käyneestä 20 egee. Kymmenen pulikkaa kun uusit, niin kulutus ei ole muuttunut miksikään. Sen sijaan 3:lla donalla sais pirusti gasoa tai lähtis lopputalveksi Pattayalla. Katsoo sitte keväämmällä, veiskö se vähemmän.
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ookkonä varma ettei termari falskaa. Meinaan bensavehke kylä kuulus lämmetä tyhjäkäynnilläkin jos termari toimii. Riisselit on sit eri jutska.
     
  20. Miuge

    Miuge 1st gear

    ei se aina nuin ole...meillä on kauppakassina Opel Corsa 1,4i vm.91,niin ei jaksa -25 pakkasilla enää tyhjäkäynnillä lämmetä vaikka tuohonkin on laitettu uus 92:nen termari,jäähdytys järjestelmä huuhdeltu ja laitettu uudet nesteet ja on pahvi keulassa.Ajossa pitää lämmöt,mut laskee,jos pitää jonkun aikaa tyhjäkäynnillä.Oon tullu siihen tuloksee,että nestetilavuus on liian iso tuollaselle eco tötterölle,näille pakkasille.Ei tuonnekkaan palellu,mut on pikkasen eri maata,kun toi edellinen käyttis 900 Saab.
    Sitte tuli tuossa mieleen,että jos käyttää tuota motonetin longlife jäähdytys nestettä,niin 50/50 = -40 ei sitte pidä paikkansa.Oli tosi mahtava,kun yks aamu oli -32 pakkasta ja Corsan lämmitys laite jääty...

    Mut asiaan.eihän ole imuilma vuotoja missään?Ootko vaihtanu Bensansuodattimen?Millä bensalla ajat 98 vai 95?Toimiiko aski kunnolla?
    Itseäkin kiinnostaa tämä aihe,kun ole haaveillut laittavani seuraavaksi käyttikseksi astron.
     

Kerro tästä muillekin!