Astron tärinä pintakaasulla???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Jasse, 9.10.2004.

  1. Jasse

    Jasse 1st gear

    Mistähän mahtaa johtua 4wd astron julmettu tärinä pintakaasulla ajettaessa? Vedossa tärinä häviää aina lähes kokonaan, ellei vauhti ylitä 140km/h ja kun höllää koko kaasun tärinä lakkaa...

    Ei oo mukavaa ajella aina vedättäen ja sit taas hölläten :)
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oliskohan kartaanin kiinnityksessä/ristinivelissä jotain hämminkiä.

    Olds 350
     
  3. Jasse

    Jasse 1st gear

    Pitänee tarkistella toi kardaani ja ristikot sekä se lootan tukikumi... Tuntus pikkasen olevan löysällä takapyörien laakerit, voiskohan ne aiheuttaa tommosta?
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ameriikan autoissa kuuluukin olla himppa välystä takapyörissä, kun niitä nytkyttelee vetoakselin suuntaisesti.

    Olds 350
     
  5. jvc

    jvc Gearhead

    tarkista myös tukivarsien puslat, voivat aiheuttaa jotain värinöitä.
     
  6. rocketman

    rocketman Gearhead

    tarkista käykö kaikilla
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kahto ettei saa ilmaa liikaa mulla teki kans tota ja oli putsarin kansi irti!!!?
    Hiukan sai hakee vikaa!!
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ollaanpas nyt tarkkoja, sillä toi pitää paikkansa vaan niissä perissä, joissa vetoakseli on kiinni C-klipillä tai vastaavalla perän sisällä, kuten esim. Chevyn N-pulttiperissä, muttei sellaisissa, joissa akseli on kiinni laipalla jarrukilven puolelta, kuten Moparin 83/4 jossa ei saa olla käsin tuntuvaa välystä.

    Jos siis ameriikan autossa on 3rd member tyyppinen perä, akselit ei saa liikkua, mutta jos taas on letukan mallinen luukkupöksyperä, voi olla että akseli saa liikkua.

    Kannattaakin aina tarkistaa, miten akseli on kiinnitetty, ettei tule yllätyksiä.
     
  9. Jasse

    Jasse 1st gear

    Kiitokset lisä vinkeistä pitänee tutkailla mistä kiikastaa... Kunhan töiltä ehtii ja tonne pakkaseen uskaltautuu :)
     
  10. Jasse

    Jasse 1st gear

    Perskule ei tuntunu ristikoissakaan väljyyttä... Onkos kellään tietoa paljon noissa takalaakereissa on normaalisti päittäisvälystä?
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    milli-kolme. Se on vielä normaalia. Ookko muuten kattonu ettei pinionin mutteri oo löystyny?
     
  12. Jasse

    Jasse 1st gear

    Empäs ole vielä kerinnyt sitä tarkastaa, oliskos tuosta pinionista missä lisää tietoa ja sen säätämisestä/oikeasta kireydestä.

    Taitaa seuraavat tsekkaukset mennä vast viikonlopulle ku puskee töitä niskaan :(
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jakolootan perseen liukulaakeri... gm osanumerot:
    Seal GM # 24201470
    Bushing GM # 24207915

    kartaani pois, ja sitte vaan se perseosa irti ja uudet leegot kyytiin...
     
  14. Jasse

    Jasse 1st gear

    Pitänee alkaa nyt tutkailemaan autoa tarkemmin, lukasin tosta ton vikamuistin ja se näytteli koodia 42 EST circuit, mitähän se mahtaa tarkottaa? Ja se kyllä kuittaantu poies ku pein akunnapaa irti, eikä vilkutellu enää.
     
  15. Jasse

    Jasse 1st gear

    Juu sama koodi 42 palasi ajon jälkeen chiltonin kirja väittäs että.

    Code 42 - Electronic spark timing (EST)

    ECM/PCM has seen an open or grounded EST or bypass circuit

    tai

    DTC 42- Ignition Control (IC)

    PCM detecs an open or grounded IC or bypass circuit

    Eli olisko tuon mukaan vikaa ECM:ssä? Pystyykös sitä mittaamaan mitenkään vai mistähän tota vikaa pitäs ruveta hakemaan?
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla astro rupes aikoinaan nykimään "rynkytti" pintakaasulla esim kun peruutti parkkiruutuun,ajossa pelas hienosti..ja sitten vikaa etsittiin ruiskut purin pari kertaa ym ym ....lopulta vika löyty sytkäboxista kun sain kaverilta lainaksi ja kokeilemalla ...joten siinähän se oli..ostin uuden eikä edes maksanut kun pari kymppiä..toi koodihan taitaa olla sytkä ajoituksen??
     
  17. Jasse

    Jasse 1st gear

    Oliskohan kellään lahden seurulla ehjää sytytysyksikköä lainata Lahden lähistöllä, että vois sit testata sen toiminnan? Vai mitähän tuo mahtanee maksaa uutena?
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Laita se jakolootan liukulaakeri ekka kuntoon, pikkuhomma, ei maksa osat paljoa, ennenku arvailet muuta. Jos on paljon ajettu auto nii ei ainakaan huonoa tee.
     
  19. Juci85

    Juci85 1st gear

    Ite ajattelin kans vaihtaa laatikon liukulaakerin. Eli ei vissiin tarttee ees tyhjentää laattikko ölyjä(?) Onko sille laakerille oma ura vai minkälainen on periaate?
     
  20. Jasse

    Jasse 1st gear

    No saimpas korjattua sen servicevalon poies, eikä se auttanu siihen tärinään ja nyt alko sit räminä/pärinä sen tärinän mukana, oliskohan mahdollista et esim. turbiinin kiinnitys on löystyny, vai mikähän ton nyt vois aiheuttaa???

    Ompahan taas viikonlopuks hommia :)
     

Kerro tästä muillekin!