Audi coupe 1989-94?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja WBBC, 6.3.2019.

  1. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Sama jännä juttu on toki monen muunkin automallin kohdalla.
    BMW, Corvette, Mustang, jne, jne...
    Eli joistakin vaan muodostuu haluttuja klassikoita. Ja hinta seuraa kysyntää.

    Ja mitä tuohon Audiin tulee, niin ehdottomasti haluaisin sen
    5 -pyttyisen koneen. Ihan vain soundien takia.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ohihuuto:

    Kyllä vag on huipulla ollut ajo-ominaisuuksissa jo kauan, toki 2000-luvulta jälkeen käyrä alaspäin kuten monella muullakin.

    En ainakaan yhtään ihmettele etteikö tollanen audi ois vimpan päälle
     
  3. fxsts

    fxsts Double Gearhead

    No, itse en voisi vähempää välittää näistä VAG-vermeistä, mutta jokainen omalla tyylillään...
     
    zuinula tykkää tästä.
  4. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Luulempa että urS4/S6 hinnat on just nyt pohjalla. Nettiautossa kun alkaa myynnissä olevat olemaan vähissä. 200 20V (eli se edellinen korimalli) hinnat on noussu jo muutaman vuoden. S2:t loppu ennemmin ja hinnat lähti siksi monta vuotta aikaisemmin nousuun.
     
  5. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Juuri näin. jokainen hankkii sen, mistä tykkää.
    Ihan mielenkiinnosta, kerro minkä 80-90 luvun taitteen auton hankkisit, jos nyt kysytään?
     
  6. fxsts

    fxsts Double Gearhead

    Ehkä tuommoisen, muta en ole varma kun ne bussilla saa kiinni...
     
    WBBC tykkää tästä.
  7. fxsts

    fxsts Double Gearhead

  8. fxsts

    fxsts Double Gearhead

  9. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Mä oon kattellu G-mersua, mutta hitsi kun hinnat lähti jo nousuun.
     
  10. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  11. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    G-mersu on aika äijä peli. Mutta tosiaan, hinnat nousee.
    Samoin hyvin säilyneissä classic 1970 luvun V8 Range Rovereissa.
     
    isalmela tykkää tästä.
  12. MarttiO

    MarttiO 3rd gear

    Näissähän on etupenkit kolmella kiskolla. Tai siis takana kiskot lattiassa ja edessä keskellä kisko penkissä. A3:ssa taitaa olla pelkästään normaalit kaksi kiskoa.
    Laitoin pari vuotta vanhasta kolaroidusta S3:sta kuskin sportti-penkin. Oli siinä jonkin verran askarreltavaa. Vahojen kiskojen sisään tein T-malliset pätkät uutta kiskoa, johon pulttasin uuden penkin kiskot. Eteen piti laittaa korokepalat kiskojen alle pidemmillä pulteilla. Uusi penkki on fyysisesti paljon isompi kuin alkuperäinen myös leveyssuunassa. Penkin leveys rajoitaa penkin liikettä eteenpäin osuessaan vaihdelaatikon kohdalta levenevään tunneliin. Minulla on autossa kattoikuna ja kun Coupe on muutenkin muutaman sentin matalempi kuin sedan, on katto todella alhaalla. Penkki ei mahdu kippaamaan kuin melkein ala-asennossa.
    Eli säätövarat jäävät vähäisemmiksi, mutta onneksi minulle riittää.
    Ahdas sovitettava on, tehtävissä kyllä, mutta jos ajelisin vain lyhyitä matkoja, en varmaankaan enää lähtisi hommaan. Pidemmällä matkalla penkin runsaammat säätömahdollisuudet ja jämäkkä uusi penkki puoltaa vaihto-operaatiota.

    Ei kai näiden ajo-ominaisuudet ihmeellisiä ole. Tuntuu vain tarkemmalta ja tunnokkaamalta kuin uudempien sähkötehosteisten ohjattavuus. Mutta niin kuin kirjoitin, tottumiskysymys lienee.
     
  13. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Massalla voi olla aika paljon tekemistä ajo-ominaisuuksien kanssa, melkoisia möhköjä uudemmat "pikku"autotkin. Monesti yllättää positiivisesti ajettavuudellaan ysärikipot, vaikkapa muna-kadetti.

    Ihmeellisyys on lähinnä juuri niissä uusissa autoissa, että miten eivät ole sen parempia ajaa. Vai sitäkö tarkoititkin?

    Sitten on tietysti kaikki todellisuudesta vieraannuttava sähköhömpötys.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kippojen välille varmasti tullut tukevuutta ja ison auton tuntua mutta väitän edelleen, että yleisesti ottaen parhaat autot ajaa on tehty jo ajat sitten.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  15. litres

    litres Gearhead

    Voi Vit...u äijät, onhan tämä nyt ihmelliseksi mennyt...pohditaan audeja ja fiiatteja ja ties mitä, herätys!!!:mad:
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mee nyt ensin meuhkaamaan sähköautotopicciin
     
  17. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tuota... onko tällä osastolla jokin tietty merkkirajoitus, josta ei saa keskustella?

    Kerro nyt myös, mikä auto sulla on.
    Tai jos ei ole, niin mistä saa/haluaisit keskustella?
     
    Pertti K tykkää tästä.
  18. litres

    litres Gearhead

    Ei varmasti ole merkki rajoituksia. Vapaa keskustelu alue, okei?
    Vanhan liiton puritaanina hieman ihmetyttää tää porkkana sorvien ihailu...
     
  19. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ei tarvi välttämättä ihailla, kerro vain rohkeasti omat kokemuksesi po. mallista.
     
  20. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Et vastannut kysymykseeni.
     

Kerro tästä muillekin!