Audi quattro 2006 tiptronic -laatikko?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja WBBC, 14.1.2016.

  1. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Olisi aivan pirun hieno 170 000 ajettu A4 2.0 bensa-quattro myynnissä.

    Valitettavasti ei ole manuaalilaatikolla, ja se tässä huolettaakin.

    Onko tuo tiptronic kuinka luotettava, ja mitä jos se hajoaa. Onko kovin kalls paukku?
    Löytyykö tuolle muita korjaamoja kuin sikahintainen marmoritiski maahantuojalla?
    Kärry on huollettu uudesta saakka merkkiliikkeessä, eli luulisi öljynvaihdot yms asiat olevan kunnossa?

    Eri nettikeskusteluista kun katsoin, niin osa sanoo sen olevan luotettava tavallinen vanhanliiton ZF -laatikko ja osa jengistä haukkuu ja sanoo sen olevan huono.

    Mitä mieltä on tämän foorumin ukot?
     
  2. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    mulla just "työn alla" -04 A6 2.4 audi etuveto tiptronic laatikolla ja just otin "korttipakan" irti laatikosta ja se lähetettiin rovaniemelle korjattavaksi. syy oli se että auto ei välillä käynnistynyt ollenkaan? mutta ei luistanu, tai nyppiny, eikä muutakaan selvää vikaa ollu, mutta marmoritiskillä vikakoodi lukija ilmoitti vikaa laatikossa ja oli helppo ottaa osa käteen, mutta 4 l öljyä piti ottaa veke ja litrahinta on 36e/l !!! mutta quatrossa on lisäks se taka-kardaani otettava pois, jos semmoista joudutjoskus tekeen ja tää audi on kans ajettu 170.000 ja huollettu merkkiliikkeessä???
     
  3. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ok. Thanks. Täytyy harkita jätänkö väliin. Harvoin vain tulee vastaan yhden omistajan erittäin siistejä autoja nahkapenkeillä yms himmeleillä.
     
  4. JJ

    JJ Gearhead

    Tuossa kun ei vuosimallia mainittu, niin ainakin nuo TFSI koneet tuppaa syömään öljyä ihan reippaasti.
     
  5. lärpäke

    lärpäke 3rd gear

    Pomminvarma laatikko, varsinkin tuollasen pikkumoottorin jatkeena. Tuo aiemmin mainittu etuveto audin vaihteisto täysin eri, eli multitronic aski jota ei voi tähän tiptroniciin verrata. Tuon ikäisessä A4.ssa ei esiiny tuota öljynkulutusongelmaa. Tuo tippi on ZF ja oisko muistaakseni ZF6HP. Öljynvaihtoa tähän ei ole, ikuiset öljyt.
     
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Jaa?

    Lainaus jostain internetin turinoista:

    "Samoin ZF6hp19/21 ja sen sukuiset on tunnettuja samoista ongelmista. Öljyn ja suodattimien vaihto on huomattavasti halvempaa, kuin vaihteiston. Ongelmaa pahentaa, että vaikka ZF suosittaa vaihtamaan öljyt 80-120 tkm välein ajo/käyttöolosuhteista riippuen, on esim Audin virallinen kanta "Filled for Life" eli kestää koko vaihteiston eliniän. (joka jää usein valitettavan lyhyeksi "
     
  7. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Mulla oli tommonen ja sen aikaa mitä se kerkes olla omistuksessa niin laatikko toimi juuri niinkuin pitääkin,sekä kylmässä että kuumassa.Autolla oli taulussa kuitenkin jo 290tkm kun se lähti eteenpäin.
    Oli 2.8koneella oleva quattro,s-line paketilla ja varmaan parhaita autoja ajoltaan mitä mulla on ollu.Ja oli se muutenkin mukava,hyvä sisältä,nahkapenkit ja sähköhärvelit kaikki.Ois se vieläkin jos ei ois ollu niin bensasyöppö.
    Nelivedosta pikkunen miinus,aika puskevainen.Muuten kyllä ajaessa tuli sellanen olo että kuskia on ajateltu tehdessä.
    Vois kuvitella et tollanen automaatti oikein huollettuna ja oikein käytettynä on ihan luotettava peli normikäytössä.En tiiä,omat kokemukset ei oo negatiivisia ainakaan.
     
  8. lärpäke

    lärpäke 3rd gear

    Kuten sanottu, ei ongelmia vaikka ei öljyjä vaihtaisi. Jotkut kyllä vaihdattaa öljyjä säännöllisesti, tähän lootaan öljyt muistaakseni 87e/litra ja kaikkia öljyjä ei enää saatavilla mitä lootassa voi olla tehtaalta lähtien eli tarkoittaa että aski huuhdeltava useasti(lootassa sininen, vihreä tai keltainen öljy). Netissä puhutaan paljon kaikennäköistä oli kokemusta tai ei... Väitän että vaihteisto kestää puolet pitempään mitä kone ;)
     
  9. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ok. Itseasiassa voisin pyytää huoltokirjaa näytille. Ehkä sieltä selviää mitä kärrylle on tehty elämänsä aikana, kun kerran kuulemma on kaikki kirjattu ylös.
     
  10. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    Juu, mulla tosiaan multitronic oli työn alla ja kortin pois otto/takaisin laitto oli helppo nakki, mutta oljyn lisääminen laatikkoon oli kyllä semmosta sotkuhommaa!
     
  11. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Kyllä öljyjä kannattaa vaihtaa askiin,on vain jälkimarkkinointi kikka että ei muka tarvitsisi. Siksi maahantuojat väittää öljyjen olevan "ikuisia". Totuus: mitään vastaantuloa ei tule kun auto on tarpeeksi vanha ja omistajia on ollut jo monta. Lisäksi merkkiliike ei välttämättä tehnyt kaikkia huoltoja. Silloin aika turha purnata jos kymmenen vuotta vanha aski leviää.
     
  12. ville400

    ville400 2nd gear

    430tuhattta kilometriä samoilla laatikko öljyillä 530d bemarilla ja laatikko toimi niinkun uutenakin kun auton myin eli eikö siinä jo laatikko oo hintansa tienannut
     

Kerro tästä muillekin!