Audi -tietäjiä? ( lämppärin kennon irroitus)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja 2dht, 31.7.2012.

  1. 2dht

    2dht 3rd gear

    Tietäiskö joku paljonko, ja mitä pitää purkaa jotta lämppärin kennon sais vaihdettua. Kyseessä siis audi 100 -92. Siis sama kori ku ekat A6:set. Pitäneekö irroittaa koko kojelauta? Ei turhaan viittis....
     
  2. W201

    W201 3rd gear

  3. MJF

    MJF Double Gearhead

  4. SamiL

    SamiL Gearhead

    Katselin tuossa tehtaan korjausohjeita automallisi osalta ja onhan siinä työvaiheita. Lasinpyyhinsysteemin ja kojelaudan keskiosan purkamisella voi aloittaa...
     
  5. 2dht

    2dht 3rd gear

    On mulla jo pyyhkijätsydeemit ja keskikonsoli purettuna, mut tuntuu et pari senttiä tulee ulos vetämällä ja sit toppaa. En uskalla kiskasta ku en tiä mitä hajoaa. Ja ne ilmatorvetki pitäis olla kaikki irti hytin puolella. Kohta prkl meen ja pätkäsen sen veke väkisin. Rupee keinot loppumaan.....ja hermot.
     
  6. SamiL

    SamiL Gearhead

    Tässä vähän kopiota ohjeesta:

    ‒ Remove heater controls => Fig.80-14.
    ‒ Remove footwell vent on driver's and front passenger's side.



    ‒ Remove defroster hoses and connecting bellows to air duct for rear passenger compartment in centre rear.
    ‒ Remove cap from coolant expansion tank.
    ‒ Pinch off coolant pipes to heat exchanger with hose clamps V.A.G 3093 and detach pipes.
    ‒ → Remove screw -A-.
    ‒ Remove tensioning strap:



    ‒ Separate all connections between vehicle and heater.
    Notes:

    ◆ On vehicles with manually regulated air conditioner, remove connection fitting between heater and evaporator.
    ◆ On vehicles with fully automatic air conditioner and air-flow flap, remove positioning motor for air-flow flap -V71=>Fig.87-93 and turn air-flow flap into evaporator.
    ‒ → Lift out heater complete.
    Installing



    ‒ → Replace adhesive sealing strap -B-.
    ‒ Start and end of adhesive sealing strap: at top of heater
    ‒ Route Bowden cable to fresh air shut-off -C- outside of tensioning strap.
    ‒ Installed on vehicles without air conditioner
    ‒ On vehicles with air conditioner, inspect connection fitting between heater and evaporator for leaks.




    ‒ → Note direction of flow of coolant:
    ‒ Feed at bottom (from engine)
    ‒ Return flow at top (to water pump)
     
  7. 2dht

    2dht 3rd gear

    No jo lähti, kiitos vinkeistä. Kennostä oli pääty halki. Tämä johtui hyvinki pitkälle siitä että meni keväällä termostaatti jumiin ja otti ylilämmöt ja lämppärin kenno antautui. Ei ollu toi termostaatin vaihtokaan mikään pikkuhomma tossa v6 koneessa. Mutta, kiitos kaikille. Toivottavasti saan vielä joskus ton kaiken purkamani nippuun takasi. Näyttää aika lohdutomalta.....
     
  8. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Vaihdoin omaan audiin joskus sen puhaltimen motin. Tuntui että se kotelo on laitettu roikkumaan katosta ja auto rakennettu siihen ympärille :D kyllä siinä 8 tuntia vierähti kun eka kerran vaihto, nyt menis varmasti huomattavasti vähemmällä.
     

Kerro tästä muillekin!