Auto Hollannista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja ksulkako, 20.11.2017.

  1. ksulkako

    ksulkako 3rd gear

    Kertokaas tyhmälle tarviiko -70 mallisesta kotterosta maksaa alvia Suomeen...? Kyseessä jo vuonna -93 Hollantiin tullut kärry, eli siis sikäläisissä kilvissä ja paperein.

    Ja onko kokemusta kaupankäynnistä Hollannikkaiden kanssa, ainakin belcar hoitaa siellä kauppoja? Kuljetusta ja sen kustannusta Suomeen? Vaihtoehtona olis myös Ruotsin kautta Haparandaan asti jos se on edukasta...?
     
  2. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    ei
    ja ei
     
  3. Cam69

    Cam69 2nd gear

    Itse ajelin Rostock:n ja sieltä lautalla Hankoon. Vuodenaika oli tosin kevät ja vanhasta kotterosta oli kyse. Hollantilaiset on kauppias kansaa, homma toimii. Itse maksoin ihan suomalaiselta pankkitililtä auton etukäteen. Paikalliset siirtolaput piti hakea.
     
  4. ksulkako

    ksulkako 3rd gear

    Entäpä sitten USA:sta Hollantiin tuleva yli30v, siellä kun tullataan niin 6% tulli+alv... Koska tullaus on tehty eu:n alueella vaikka ei olekaan rekisteröity (usa title) niin tässä ei pitäisi olla kilvittämiselle Suomeen esteitä?
     
  5. speedy

    speedy Double Gearhead

    Belcar ei osta yksityisiltä. Mutta liikkeestä jos osteloo hoitavat kaupat todella edullisesti ja rekalla suomeen, n. 900e jonka rekkafirma laskuttaa.
     
  6. Holley

    Holley Gearhead

    Onnistuu just' noin, kuten kirjoitit. Aikanaan vuonna 2014 oli sama case itselläni, EU:hun oli maksettu alvit ja tullit ja minä maksoin vain autoveron myöhemmin.

    Se, mikä onnistui vielä v.2014, mutta ei ehkä ilmeisesti enää, oli saksalaiset siirtokilvet. Minä sain 5 päivän saksalaiset siirtokilvet Hollannissa olevaan autoon! Ajoin niillä siis Saksan läpi ja Suomeen.
     

Kerro tästä muillekin!