Auto isolla tankilla???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja simeoni, 14.2.2012.

  1. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    Ja onkin kun olen itse henk.kohtaisesti sellaseen lähes satalitraa tankannut!
    Muuten hyvä auto mut ihan paska....
     
  2. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    ALPINAN noin 40-litran vetoisella lisätankilla saa röökiaskin hintaisiin E28 ja E34 -mallien Bemareihin pitkälle yli sadan litran kokonaistilavuuden. Tulee taakse joustintornien väliin takalaatikon etuseinää vastaan ja verhoilu päälle. Noita on usein Ruotsissa myynnissä
    (linkki http://www.autopower.se/?oppna=/powerbo ... ?id=304563 )
    ja Saksan ebayssa. Käytä hakua ALPINA Zusatztank

    Jos venyttämisen orkkisosilla äärimmilleen haluaa viedä, ostaa esim 518i tuoreemmalla M43 koneella ja vaihtaa 81-litraisen orkkistankin
    http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... fuel_tank/

    ....M5-mallin vastaavan näköiseen 90-litraiseen.
    http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... fuel_tank/

    Ja edittiä vielä ennen kuin lisätankin laittomuudesta aletaan valittaa: ALPINAN varusteet on osaava asiakas pystynyt tilaamaan BMW-diileriltä autoonsa uutena. Lisävarusteluettelo vuodelta käpy ja ritsa riittäneen tullissa jos joku verhoilun alle kurkkaa.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    ^

    Tuollasen lisätankin sai johonkin volvo v70 malliin. Muistan kun viimekesänä olin dodgea tankkaamassa ja mentiin jossain 140litran kohdilla kun mies tuli innostuneena kertomaan että nyt volvoon menee lisätankin kera 90 litraa :lol:
     
  4. Mac

    Mac Gearhead

    W140 Mersua on saanut ~120 litran tankilla. Kutoskoneen kanssa ei välttis kuluttaisi edes kauhiasti.
     
  5. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

  6. pas2

    pas2 Gearhead

  7. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Osaan käyttää itsekin nettiautoa, saa vaan käydä aika monta kertaa tankilla ennen kuin 1500-2000€ auto on tienattu. Lähinnä kyselinkin onko muita vaihtoehtoja minkä sais tuon riisin hinnalla. Hirsitaloja en ole nähnyt myynnissä, -70 luvun puutalot pienillä kaavatonteilla on niin sikahintasia että tekee sen hirsitalon samalla hintaa...
     
  8. pas2

    pas2 Gearhead

    Vilases tarkemmin noita hintoja...
     
  9. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Se iso tankki on pelkästään farkussa... Ja muutenkin vierastan 25 vuotta vanhaa volkkaria, venäjällä ei ole kiva jäädä tienposkeen.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin olihan Nuijamaaltakin tovi asemalle muistaakseni mutta ainakin Niiralassa vois tienposkeen jäädäkkin. Suomalaisia vilisee ja melkein joka kymmenes kerta jotain hinataan tullissa. Joten ei sitä tarvitse pelätä. Itse vielä jos auton kunnon toteaa niin ei se 25v vanha ole pakosti sen paskempi kuin 5v vanha.
     
  11. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Kerran loppui bensa Viipuriin mennessä, oli hiukan orpo olo kun lähdin kävelemään kanisterin kanssa.. Sit se ainoa suomenkilpinen auto onneksi pysähtyi... :eek:
     
  12. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Mulla meni samalla reissulla parit renkaat, kun ajoin maantiellä piileskelleeseen "taisteluhautaan". Onneksi ripustus ei mennyt.

    Ensin Enson ja Jääsken rajalla pakertaen, ja toinen levisi lopulta Pietarin uudella kehäpiellä keskellä ei mitään.. Herkkua.. :odroll:
     
  13. pas2

    pas2 Gearhead

    25 vuotta vanha volkkari ei ainakaan päätä olla kytkemättä vaihteita päälle (niinkun uudemmat vagit saattaa tehdä). Eikä myöskään päätä olla avaamatta kaasuläppää (niinkun uudemmat ranskikset saattaa tehdä).

    Muutenkaan mä en ymmärrä miks sieltä pitää henkensä kaupalla bensaa hakea, mä oon tullu siihen tulokseen että mulla ei ole eikä tule MITÄÄN asiaa siihen maahan.
     
  14. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Kaikki on niin suhteellista, toisille 1,70€/litra on kallista, toisille ei... Pystyis käymään ehkä jossain tapahtumassakin jos ei menis aina satasella bensaa kun lähtee kotikylää kauemmaksi. Kyllähän pakolliset ajot tulee hoidettua makso mitä makso mutta huviajelut on jäänyt hyvin vähiin, oikeastaan pelkästään bensan hinnan takia... :wc:
     
  15. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Harrastukset maksaa! Oli kysymyksessä kelkka,moottorivene tai bensakasi!

    Jos puhutaan pelkästään Käyttöautosta ei toi 1,70 ole pitkässä juoksussa edes paha (no onhan se) Jos pääomakulut ovat pienet! Työkaveri ilkkui kun ajoin capricella että miksi et käy venäjällä tankkaamassa ja selvitti paljon siinä säästäisit. pitää paikkaansa en kiellä. Kun kuitenkin aloin selvittää sille kun ajelet tolla 02 vm. volvolla (v70) Lasket polttoaine kulujen erotuksen ja sen että se on laskenut arvoaan 8000 euroa neljän vuoden aikana jonka se on sillä ollut alkoi juttu takerrella. Sanoin lopuksi että itsellä ei ole varaa harrastaa noin kallista autoilua. Ainiin tämä laskelma ei sisältänyt vielä ainuttakaan auto-killan laskua!
     
  16. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Juuri näin, muutaman satasen käyttiksellä voi kyllä ajella huoletta. Tankkaa kun tarvii, kulut on minimaaliset joka tapauksessa. Mut sit kun tankillinen bensaa maksaa satasen ja sillä ajaa 300km niin pitää harkita kaks kertaa, IKÄVÄ KYLLÄ...
     
  17. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Niin kyllä minä tolla 8000 eurolla neljän kesän harrasteautoilut ajan komeasti! Se vaan tuntuu joka kerta mittarilla käydessä!
     
  18. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Nii ku sanoin, toisille kallista ja toisille helvetin kallista... :rotfl: Kaikki on niin suhteellista.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Viisumi meni umpeen ja nyt tullu ajettua suomen bensalla. Kyllä se tuntuu persnahassa asti kun maksaa. Ohan siitä ajankulusta ja kannattavuudesta mielipiteitä mutta mittarilla hintaero on raaka ja se lämmittää mieltä.
     
  20. pas2

    pas2 Gearhead

    Kukin säästää tavallaan. Mulla menee kaikki rahat aina mutta jostain aina saa repästyä bensaan rahaa jos tarvii jossain käydä. Harvemmin käyn missään :rotfl:

    Mulla ei ole varaa hukata esim. V40 arvonalenemiseen.
     

Kerro tästä muillekin!