Auto? tippui tielle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja piiparinen, 4.12.2015.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kiinnitin kans huomiota tohon, mutten tiedä yhtään pikuppii missä olis molemmin puolin autoa etutankit. Plus sitten takana missä näyttäis olevan myös tankki.

    En tiiä mikä se on. Lyhyen oloinen, Nova?
     
  2. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Mikäänhän ei ole hauskempaa kuin se, että jollekin harrastajakolleegalle sattuu jotakin kamalaa ruuhka-aikaan. Toivottavasti tuo lappeellaan makaava ei saanut ylitsepääsemättömiä vaurioita.
     
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Takanahan tossa on yks tankki mun mielestä ihan selkeesti normaalilla paikalla?
     
  4. DX

    DX Double Gearhead

    Simonssit on mustat

    paska häppeninki, toivottavasti oli varaosaraato ja josta ei kauheesti tuhoutunut just niitä osia minkä takia se on haalittu.

    mutta ei toi kierineeltä näytä et on kohtuullisella vaivalla pelastettavissakin?

    et taida varsinaisesti olla mustan (ts. vaaleen) huumorin ystävä?
     
  5. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Esmes 73-> GM C/K pickupeissa (eli 88-91 R/V) on takapyörien edessä, runkopalkin ja helman välissä, lavan ja osittain hytin alla tuplatankit. Toi ei kyllä taida olla sellanen, eikä tarkemmin katsottuna oikein osu myöskään aiemmin veikkaamaani sämpylä b-bodyyn...
     
  6. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ei aina.
     
  7. DX

    DX Double Gearhead

    Aha, taas sivistyin pikkasen.
     
  8. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Joka päivä oppii uutta.
     
  9. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Juu ei. Mullakin on lankkuposkessa kiillotetut rosteriset ;)
     
  10. DX

    DX Double Gearhead

    kylla aisa on justiinsa näin, emälä on siintäkin syystä ihanata, että aina voi oppia jotakin uutta, sittennii kun luulee tietävänsä kaiken voikin kirjoittaa muistelmansa ja hiipua pois.

    rosteriaki, awot, olen mustasimonssimaisuudessani ollut muumio, mun uusi musta on rosteri, diggaan simonsin papatusta siihe asti kunnes villat on poltettu pois, alkavat räpättää toisinaan jopa kiusallisesti.

    :lol:
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    88-91 R/V tarkoittaa vanhakoppa suburbania ja siinä on yksi tankki normaalissa paikassa. Subun virallinen malli on V1500/2500 ja R/1500/2500. C/K pikupeissa on noita tuplatankkeja, tarkoitin siis että ei niin että niitä olis auton molemmin puolin niinkun tossa kuvassa ikäänkuin olis.
     
  12. paja1

    paja1 Double Gearhead

    noissa vanhemmissa pikupeissa nimenomaan molemmilla puolilla helman ja rungon välissä ne tuplatankit on jos on ollakseen. pari sellasta on ollu ja yks on pihassa nytkin. -87 uudemmissa on yksi ja sekin runkoaisan sisäpuolella.
     
  13. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Myös vanhakorista pick-uppia on ollut -91 asti, esim. R/V3500 Crew Cabit :wink:
     
  14. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tuo on hyvä muistaa, tosin niiden malli ei ollut R/V vaan C/K. Olikohan muuten K mallia eli nelivetoa ollenkaan vaan pelkkä C? En nyt muista.
     
  15. PauliR

    PauliR 3rd gear

    Pakko oli luntata ku en itsekään enää muista, mahtaako toi wikipedian tekstikään olla okein:
    For the 1987 model year, the last model year for the conventional cab pickups, the Rounded-Line C/K-Series were renamed the R/V-Series. R-Series now designated two-wheel drive, while V-Series represented four-wheel drive.[49] The name change is also found in the vehicle identification number.[50] This was done in preparation for the next generation GMT400 trucks, which were produced concurrently with the older line. The new 1988 model trucks entered production December 8, 1986 at Pontiac East, Oshawa, and the new Fort Wayne plant. The 1987 models continued to be built at Janesville, St. Louis, and Flint.[51]

    Along with the name change, came other major improvements and tweaks for the final model year of the conventional cab pickups. Single-point electronic throttle-body fuel injection (TBI) was introduced on GM's full-size pickups, with new electric fuel pumps and high-pressure fuel lines. In addition, a "smart" powertrain control module (PCM) was also introduced, which controlled the fuel injection system, fuel-to-air burn ratio, engine ignition timing, and (if equipped with an automatic transmission) the Turbo Hydra-Matic’s turbine torque converter clutch.[52] The 5.7 L 350 cubic inch pushrod V-8 was introduced to the order books for R-Series and V-Series half-ton class pickups, with the new TBI fuel injection system. Horsepower and torque output was increased to 210 hp, and 300 lb-ft of torque.[53]

    After 1987, R/V remained in use for the Rounded-Line one-ton crew cab pickups through 1991 (built at Janesville), chassis cab (which was phased out after 1989), and the Rounded-Line utilities (Chevrolet K5 Blazer and Suburban, built at Flint) through 1991. From the 1988 model year and onward, C/K was re-used for the fourth-generation "GMT400" design.[54]
    https://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_C/K
     
  16. hantta

    hantta Double Gearhead

    Meillä oli duunissa -80 luvun loppupuolelta lyhyt pick- up, 6,2 dieselillä, ja 4x 4, mallimerkintää en muista. Autossa oli molemminpuolin löpötankit, kolmitiehanan kytkin kojelaudan alla.

    Hantta
     
  17. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Nyt taitaa olla kyse siitä mallista joka kait meinasi tappaa koko pick-upin valmistuksen
    kolarissa grillinä toimintansa vuoksi, kylki pusu niin bensat oli pitkin tietä ja kylkeen ajaneen auton päällä ja konehuoneessa sekä luonnollisesti kipinöivän akun lähellä ja pakosarjojen päällä
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Aloin sit ittekin epäilemään tietojani, ja menin tiedon alkulähteille eli GM Heritage Center sivuille mistä löytyy kattavat tietopaketit, sekä kaivoin tehtaan korjausoppaan esille missä on kaikki mallit ja optiotk8n listattu. Noh, 88-91 on niinkuin tiedetään ylimenokausi. Lähteiden mukaan Suburbanit on odotetusti R tai V vetotavasta riippuen, pikupit C tai K, POISLUKIEN tuo 1 ton Crew Cab, mikä todellakin ilmeisestikin ilmoitetaan koodilla R tai V! Sanon ilmeisestikin sen takia, että jostain raivostuttavasta syystä 1 ton crew cab ei ole mukana heritage centerin pikuppien eikä suburbanien tietopaketeissa. Tehtaan oppaassakin puhutaan V30 ja R30 autoista, sen kummemmin sanomatta että kyseessä on pikup. Koska Subua ei tietääkseni (?) ollut 1 ton alustalla, kyseessä lie tuo pikup. Oppaassa on kuva korimalleista joissa mukana subut, 1 ton crew cab pikup ja vanhakoppa blazer, kaikki saman R/V otsikon alla. Näin ollen 59Kingswood oli oikeassa alusta asti 88-91 1 ton crew cabin mallimerkinnästä.
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tämmönenkin sit löytyy, ei ole vaan sattunut omalle kohalle.
     
  20. paja1

    paja1 Double Gearhead

    joo mulla on ja on ollu pitkällä lavalla näitä tuplatankkisia joissa 80 litran kylkitankit. lyhyessä ne on 60 litrasia.kaverilla oli sellanen joskus,bensa nelikko. kolmitieventtiili on kopin takaseinän kohdalla ja tankin anturitieto menee myös venttiilin kautta jotta mittari tietää kummalla tankilla ajetaan.
     

Kerro tästä muillekin!