Autolehti hukassa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja JariV, 4.10.2015.

  1. JariV

    JariV 2nd gear

    Moi,

    vaimo siivosi noin pari vuotta sitten hyllyjä ja nakkasi kaikki säästämäni autolehdet roskiin, joissa omia autojani oli esitelty. Nyt olisi hatarin muistikuvin etsinnässä ruotsalainen Power Magazine muistaakseni vuodelta 2001, voi olla myös 2002.

    En muista tarkkaa numeroa. Muistan vain, että kansikuva oli show-viimeistelty punaisen auton konehuone jossa oli mekaanisesti ahdettu V8-motti ja kromia rutosti. Edellinen 1937 Plymouth hot rodini oli tässä aviisissa.

    Josko jollakulla olisi myydä tämä numero minulle tai edes tieto siitä, mikä oli tarkka numero, jotta pystyy paremmin etsiä zinzernetistä.

    Kovasti kiittäen etukäteen.

    Jari Vasarainen
     
  2. JariV

    JariV 2nd gear

    Autoni kuvat ottanut toimittaja laittoi viestin, että lehti, missä auto on esitelty Ruotsissa olikin Wheels Magazine. Ei siis tuo yllämainittu.
     
  3. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Selasin nuo mun wheelssit ja enpä juuri sitä numeroa ole tuona aikana ostanu jossa autos ois ollu...

    Jos joku muukin jaksaa lehtesä käyä läpi, niin tuossa on ainut kuva jonka kooklella löysin...

    [​IMG]
     
  4. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Mulla ei oo ku spinneri maagazine (jossain) mis toi on esitelty. Mielestäni edelleen hienoin rodi mitä tässä maassa on rakennettu. Ja joskus aikoinaan tuon hietsussakin livenä bongannu...
     
  5. dart -66

    dart -66 Gearhead

  6. JariV

    JariV 2nd gear

    Kiitokset.

    Syynä tähän etsimiseen on tuo aiemmin mainittu syy siis. Suomalaiset ja yhdysvaltalaisen lehdet olen onnistunut jo löytämään, mutta tämä ruotsalainen aviisi vielä puuttuu. Minä kirjoitin Power Magazinen FB:hen kyselyn lehdestä kun olin siinä muistissa, että se olisi ollut niiden julkaisu. Se olikin Wheels, kuten silloinen valokuvaaja minulle yksityisviestissä kertoi täällä tänään.
     
  7. pommari

    pommari Gearhead

    Vähän aikaa meni ennenkuin onnisti...kyseessä siis numero 4/2003 jossa kannessa tosiaan aikamoisen kiiltävä Challengerin ahdettu moottori.
     
  8. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    Riittävä syy tarjota Rouvalle ulko-ovea? Tuli mieleen vanha duunikaveri, jonka eukko katsoi asiakseen kaataa miehensä viikonloppua varten varaamat oluet ja muut alkoholijuomat jääkaapista viemäriin. Rouva meni lauantaiksi töihin ja herra palasi yövuorosta, havaitsi tilanteen ja vastavetona tyhjensi koko jääkaapin roskikseen täyttäen sen ääriään myöten lähikaupasta viime tingassa hankkimallaan keskikaljalla. Viesti oli mennyt perille kerrasta...

    Eli pointtini on, että aviomiehen harrasteisiin oleellisesti kuuluva esineistö tulee vaimoväen kyllä jättää rauhaan! Vastavetona esim. pikkurouvan ompelulankavarasto tahi kiinalainen porsliinikokoelma tulisi olla välittömällä poistolistalla! :rotfl:
     
  9. JariV

    JariV 2nd gear

    Suurkiitos pommari !

    Raaseriruiseri, elämä on vaan tollasta joskus. Eipä se sitä tarkotuksella tehnyt.
     
  10. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Hmm, muistan tuon numeron, tai siis kannen, Challenger taisi olla candy-punainen ja moottoritilassa kromissa löytyi. Oli muuten ensimmäinen lehti minkä ostin lehtikioskilta kun muutin Ruotsiin. Voin katsoa löytyykö vielä hyllystä, jos on niin voin lähettää jos tarvetta vielä on.

    Erään kerran jututin kaveria joka oli innokas kirjojen kerääjä. Kerran oli tullut töistä kotiin niin siihenastinen avovaimo oli päättänyt siivota kirjahyllyn uuteen uskoon. Kirjat oli kyllä älynnyt säilyttää mutta kaikista heitetty pois ne suojana olevat paperikannet (dust jacket). Jokainen varmaan ymmärtää että vaikka sisältö onkin tietysti tallella romahtaa kirjojen arvo. Se oli kuulemma ns. viimeinen pisara siinä suhteessa.
     
  11. JariV

    JariV 2nd gear

    Heikki, josko lehti löytyy ja on itsellesi tarpeeton, niin olisi hienoa jos voit postittaa sen minulle. Laita tilitietosi minulle. Laitan sinulle lähetysosoitteen sitten privaviestinä. Suurkiitos tästä. Sinä saatatkin tämän auton jossain välissä bongata siellä Ruotsissa, viikonloppuna ruotsalaisheppu ei kauhean kaukana sinusta soitti ja kyseli autosta paljon ja sanoi juuri ostaneensa sen.

    Naiset on vaan tälläsiä joskus, kun kyseiset asiat eivät ole niille tärkeitä. Olen sitä minäkin tehnyt virheitä. Niistä täytyy vaan ottaa opikseen.
     
  12. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Minäpä tarkastan kun menen kotiin, palataan asiaan.

    Ja se on ihan totta että tämmöistä nyt vaan tapahtuu, tämä nyt on siinä mielessä lievä että lehden kyllä löytää jostain.
     
  13. Mutku

    Mutku Gearhead

    ^^heh, hyvin sanottu.

    Naisethan on perin hyviä olemassa, ei kahta sanaa muusta, mutta ei sitä kevyiden ajatusten logiikkaa ihan aina pysty tällainen normiseppä seuraamaan. Että vaikka jos yrittää heikkona hetkenä ihan auttaa kotitöissä (herramunjee mikä toivevävy!) niin pyyhkeitä tulee siitäkin. Koodisanat: "...tulipalo väärin sammutettu...". Eli että jos on omalla rakkaalla teollisuus-Nilfiskillä imuroinut kämpän ja ylpeänä odottaa paita pinkeänä kiitosta, niin saa kuulla, että "...eikun nuo matot pitää tampata ensin..."

    Onneksi tallissa on jääkaappi, sieltä vaan Ale Cogit itselle ja sille yhtä jurosti mököttävälle Nilfiskille siinä vieressä, se ymmärtää!
     
  14. JariV

    JariV 2nd gear

    Heikki, satuitko löytämään lehteä?

    Vieläkin siis hakusessa. Josko joltakulta pääkaupunkiseudulla löytyy ja ei jaksa lähetellä, niin kysyn josko hyvä kaverini joutaisi hakemaan sen.
     
  15. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Lehti pitäis löytyä mutta en siitä luovu. Voin kyllä skannata sen tarinan jos tämmöinen vaihtoehto kelpaa ?
     
  16. JariV

    JariV 2nd gear

    Kiitokset tuosta mahdollisuudesta, sain autoni jutun Wheelsin toimituksesta PDF-liitteenä toissapäivänä, mutta sen lisäksi etsin itse lehteä.
     
  17. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Kylläpä unohtui tämä...

    ..mutta juu, kävin autotallissa pläräämässä ja lehtihän löytyi. Lähetä vaikka viestiä oikeaan postiini (heikkisj at hotmail piste com) niin pistetään tulemaan.
     

Kerro tästä muillekin!