Automaatin öljynkulutus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja slantti, 5.1.2004.

  1. slantti

    slantti 1st gear

    Tänään vaihteeksi kattelin Aspenin konehuoneeseen ja vielä näky 5000tkm jälkeen Slant six ja 904 olevan paikoillaan. Öljyä piti lisätä vajaa puoli litraa kumpaankin.Moottorissa tuo kulutus on tietääkseni ihan normaalia mut entä automaattivaihteistossa,mikä on vielä siedettävä kulutus?
     
  2. ido59

    ido59 Gearhead

    AUtomaatin kulutus? on käsitteenä hassu.. automaatti ei öljyä kuluta mihinkään vaan on suljettu systeemi. Jos sitä häviää, niin se vuotaa öljyä, todnäk öljypohjan tiivarista tai etu/takastefasta. Mikä on hyväksyttävä "kulutus"? Vastaus riippuu omasta viitseliäisyydestäsi, kuinka usein haluat öljyjä tarkastaa ja lisäillä. Mikäli öljyä valuu norona laatikosta myös katsastusmies on asiasta kiinnostunut.
     
  3. slantti

    slantti 1st gear

    Tota, oon kyl noviisi näissä jenkki-auto kautta automaattilootissa mut ei se tomaatti oo kai hermeettisesti suljettu laitos. Kyllä käsittääkseni esim. liika öljy "pöllyää" jotain kautta ulos aikaa myöden.
     
  4. petro_din

    petro_din Gearhead

    no ei siellä liikaakaan sais olla, kato sitä tikun asteikkoa miten täyttelet :wink:

    ja ei se kyllä ööliä sais viedä, oma laatikko aina tuppaa merkkaamaan parkkipaikan pisaralla parilla, aktiivisuuttahan se vaatii että jaksaa aina kattoa, mutta parempi tietty jossei vuotas ollenkaan!

    ja tuo puol litraa on varmaan suht "siedettävä" tuolla ajomäärällä, sitten jos alkaa jäämään desi/pysähdys lienee jotain pahasti vialla
     
  5. jarska

    jarska 1st gear

    monet cevyt vuotaa laatikkoöljyä mittarinvaijerin juuresta eli vaihda oo rengas välttämättä ei jätä tippaa maahan
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    jos vuotaa jostain reippaasti alkaa tulla riskiä siitä että ajelee liian pienellä öljymäärällä. joissain malleissa puute ilmenee laatikon vedon häipymisellä mutta joissain voi seurata vaurioitakin herkästi. siksipä tiivisteet kannattaa pitää siinä kunnossa ettei öljyä just tartte lisäillä, koskapa toiminnan johdosta öljyä ei kulu toisin kuin moottorissa missä pieni öljynkulutus on vanhassa koneessa normaalia (jo uutenakin)
     
  7. SLIDE

    SLIDE 3rd gear

    oli samanlaista ongelmaa valtterissa 727 : n kanssa.
    laatikon hännän stefa oli vioittunut ja vuorokauden seisottamisen
    jälkeen auton alla oli lievää suurempi öljykatastrofi.
    ei vaarallista mutta noloa kylläkin... :oops:
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    No kyllä se taas on vaikeaa ! Mitä kivaa laatikossa on, jollei sinne saa kataa öljyä silloin tällöin? :pinup:
     

Kerro tästä muillekin!