Automaatin vuodot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja chrysse, 21.6.2009.

  1. chrysse

    chrysse 1st gear

    Miten parasta tiivistää, muutaman kannen korkkitiiviste vuotaa ja olisko parempi vaihtoehto laittaa pelkkää silikoni liimaa tilalle ja jättää korkkitiiviste kokonaan pois? voyager 3.3 1993 autom
     
  2. GMies

    GMies Gearhead

    Jos tranny on paikallaan, niin laita vuodonehkäisyainetta, se torvottaa korkkitiivisteen ja vuoto tyrehtyy.
    Jos aski on pöydällä, niin uudet orig. tiivisteet.

    Oletko varmistanut vuotokohdan?
     
  3. chrysse

    chrysse 1st gear

    jep, vuotokohta selvä, hiukan tiputtaa. Laatikon takana noin 20*30cm peltinen kotelonkansi jossa korkki välissä, kiristin hiukan ja vähän auttoi. Tuli mieleen paperi ja tiiviste massa, jotenkin on huonoja kokemuksia korkista muissa koneissa. Koppa tosi helpossa paikassa eli onnistuu laatikko paikallaan mutta mitä kannen alla sitten onkaan voiko irroittaa noin vain. Mitä se vuodon tukkija aine on, en ole koskaan kuullutkaan?
     
  4. GMies

    GMies Gearhead

    Ei ole minulla nyt tähän hätään merkkiä, mutta autotarvikeliikkeet myyvät "automaattivaihteiston tiivistysaine", mm Biltema.

    Tasotiivistevuotoihin hyvä, kannattaa kokeilla, pieni työ, eikä aine maksa paljon.
     
  5. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    sit kun oot parivuotta tapellu paskojen peltipohjien kans ,niin osta alumiininen pohja.
    niin mä tein ja vuodot loppu kun seinään...
     
  6. chrysse

    chrysse 1st gear

    onko kenelläkään kokemusta esim tuosta bilteman ihmeaineesta vai onko vain rahastusta, vuoto sen verran pieni että voisi kokeilla, tippa silloin tällöin.
     
  7. härpätin

    härpätin 1st gear

    Ota auki vaan ja laita silikonia, sitä siellä uutenakin on...vähän kohtuudella vaan sitä kittiä, ettei tuu hirveitä makkaroita sisäpuolelle.
    Luukun takaa löytyy perävälitys, eli ei sieltä mitään silmille tule.
     
  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Kyseisen lootan pohja on noin 3mm:n plootua joka on vähintään yhtä jäykkä kun alumiininen.

    ...tai otetaan milli pois, mutta ei tosiaan saa kiristämällä solmuun, ennen menee kierteet laatikosta.

    Edit: Öljypohja on 2.5mm:n levystä prässätty. Mittasin kun otin pohjan irti.
     
  9. Joller

    Joller 1st gear

    Sori, ihan pakko todeta, mutta eikös näistä meidän iki-ihanista ameriikan tomaateista voi sanoa niin jotta "ne ei toimi oikein jos se ei jostain vähän tihkua öljyä ulos".. :D
     
  10. chrysse

    chrysse 1st gear

    kiristetty, vuodot näyttää loppuneen, muutaman päivän jo täysin kuivaa.
     
  11. chrysse

    chrysse 1st gear

    vuoto

    ja taas vuotaa.. Mitenkäs tuosta helpoiten öljyt ottaa ulos tiivisteen vaihtoa varten, löysää kantta ja antaa valua vaan ja sotkea joka paikka öljyyn, ja mitenkä paljon siellä sitä mahtaa olla litroissa ?
     
  12. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

    Tulee noin 4-4,5 litraa pois (öljyn vaihdossa vaihdetaan 4 quartia eli 3,875 litraa ottamalla ö-pohja pois).
    Sit kannattaa ehkä uhrata hilloa (50€) tohon metalli/silikoni tiivisteeseen on alkuperäinen ja uudell.käytettävä.
    05011113AA Gasket, Transmission Oil Pan, 31TH** --A413.
    05011114AA Gasket, Transmission Oil Pan, 42LE**
    05011115AA Gasket, Transmission Oil Pan, 41TE/AE
     
  13. chrysse

    chrysse 1st gear

    vuoto

    nyt ei ole tarkoitusta ottaa öljypohjaa irti vaan tiivistää vetopyörästön kotelonkansi, jos vain valuttelisi sieltä kannen välistä öljyt ulos? Päädyin tiiviste paperiin ja silikoniin koska tuota kantta tuskin kovin useasti tarvii availla tai ainakaan voi toivoa niin...
     
  14. härpätin

    härpätin 1st gear

    Turha sinne mitään papereita on laitella, se tosiaan on uutenakin pelkällä silikonilla. Ja hyvin pitää.
     
  15. chrysse

    chrysse 1st gear

    vuoto

    näyttää siellä ainakin nyt korkkitiiviste olevan, liekö sitten alkujaan ollut, ajattelin kanssa vetäisikö pelkän silikonin?
     
  16. virta

    virta Gearhead

    Noi vuotaa kans inhottavasti turbiininkaulan stefasta usein,täytyis laatikko irrotta jotta sais stefan vaihdettua.Mutta kuka viitsii :( :(
     
  17. chrysse

    chrysse 1st gear

    vuoto

    taas käväisty auton alla ja pultithan ne kannesta oli taas löystyneet, kiristetty. Pitäiskö noihin vetäistä kierrelukitetta että alkais pitämään, mikä niitä mahtaa löysyttää tai sitten tiiviste painuu pikkuhiljaa olemattomiin...
     

Kerro tästä muillekin!