Automaatti+jakolaatikko+hinaus??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja jviirret, 6.3.2003.

  1. jviirret

    jviirret 1st gear

    Ilmeisesti on niin ettei automaatti laatikollista autoa saisi hinata irroittamatta kardaania. Entä jos autossa on jakolaatikko, jossa N-asento. Hajoaako mikään jos ko. autoa hinaa jakolaatikon keppi N-asennossa??

    ,_,/ukka
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä tomaatillista autoa voi hinata, mutta max matka on jotain parikymmentä kilsaa alle 50 nopeutta. Takapumpullista värkkiä voi hinata vaikka käyntiin eikä niillä ole kilometrirajoja.
    Hinausrajoitukset on voitelun puutten takia ja jos kone käy niin ei ole matka tai nopeusrajoituksia lootan keston takia.
    Jako-aski n-asennossa voi myös hinata vaikka kuinka paljon.
     
  3. Karva

    Karva Gearhead

    Jep jotkut kestää hinata pikkasen mutta yleensä kun se on ollut jotta automaattia ei saa hinata ollenkaan, mallina noi uudet volvot, audit ja merssu automaatit, eli kardaani irti jos mahdollista kun joutuu pidemmältä vetämään.


    Kaverilla on hinuri firma ja se ei ilman omistajan allekirjottamaa työmääräystä vedä niitä pätkääkään vaan se on aina kyydin paikka ne kuulemma leviää heti. No eihän noi nykyautot mitään kestäkkään.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu ja etuvetoisissa toi jortaanin irrottaminenkin käypi ainakin huonosta pilasta.

    Mutta tarkoitinkin[​IMG]AUTOJA enkä maatalousvälineitä!
     
  5. jviirret

    jviirret 1st gear

    "Jako-aski n-asennossa voi myös hinata vaikka kuinka paljon"

    Kiitos, tämä oli se tieto johon kaipasin varmistuksen.

    ,_,/ukka
     
  6. Timmo

    Timmo 1st gear

    Kuvitellaanpa tilanne että V8-jenkkihärvelin loota räjähtää tien päällä eli lootasta loppuu veto niin kummassa särkee enemmän. Hinaamalla kone käynnissä vai hinaamalla ilman konetta. Oletetaan siis että kardaania ei jostain syystä voi irroitella.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Väittäisin etä omistajan päässä se suurin särky on?!
    Ja ainoa syy ettei jortaania saa irti, on vanha Buick!!
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    siis voiko kone käynnissä hinata esim. moparin 904 laatikolla olevaa autoo?
     

Kerro tästä muillekin!