automaatti, vauhdissa vaihto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja masa5, 24.1.2009.

  1. masa5

    masa5 1st gear

    tekeekö automaatti lootalle hallaa jos auton liikkussa auto sammuu ja käyttää vaihdetta N:llä ja sitten uudestaan D:lle? vai onko auto parempi pysäyttää kokonaan käynnistyksen ajaksi? Mun tomaatti on 904.
     
  2. Olzi

    Olzi 1st gear

    Mieluiten pysäyttää, ei kierrä öljyt lootassa kun moottori ei käy
     
  3. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No itse kyllä olen startannut pysäyttämättä... Yleensä kun kuitenkin sen minkä turvalliseen pysäytykseen menisi aikaa on jo uudestaan käynnissä...
     
  4. Aako

    Aako 1st gear

    Eiköhän tuossa tilanteessa se turvallisin vaihtoehto ole se oikea, ei se laatikko ehdi vaurioitua siinä lyhyessä matkassa, jonka pysäytys vie, taas toisaalta, miks pysähtyä, jos voi vaan käynnistää uudelleen ja jatkaa matkaa.

    Kyllä tuossa se tilanteen mukaan turvallisin vaihtoehto on se oikea
     
  5. GMies

    GMies Gearhead

    Kyllä sen voi startata uudestaan käyntiin vauhdissa aivan turvallisesti ... mutta käden pitää olla vakaa, kun tuota valitsinta siirtelee, että ei vahingossa tyrkkää R:lle .... se tekee trannylle hallaa. :soosoo:
     

Kerro tästä muillekin!