Auton ajettavuus

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Leppälän Manu, 12.1.2020.

  1. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Vie Lpr:n ohjauskulmaan.
    Se on kartalla noista vanhoista vehkeistä. Kerrot miten käyttäytyy, niin tietää mitä pitää tehdä.

    Huono puoli on ettei vastaa puhelimeen. Vaan aika pitää varata paikanpäällä (jos maestro on vaan paikalla)
     
  2. simeoni

    simeoni Gearhead

    Juu ääni tälle, monta kertaa miettiny et mitä sitte kun tämä seppä lopettaa/eläköityy... Ei onnistu vianorilla.
     
  3. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    jos ei ole röpönen lattia lattia, lätkät on jotenkin korvattavissa öljyymällä/rasvaamalla rengas ja lattia, jos oikein viitsii niin sileitä öljyttyjä metallilevyjäkin toisiaan vasten on käytetty kunnollisten lätkien korvaajana.
     
    Muokattu: 15.1.2020
    xarper tykkää tästä.
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Savossa ainaskin kohta, eiköhän noita löydy muitakin ketkä osaa tehä muutakin kun tuijottaa ohjearvoja vaan.
     
  5. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    varsinkin kun joittenkin autojen ohjearvot muistaakseni sallii jopa negatiivisen ohjauskulman esim. 70- luvun lincoln...mun ymmärtääkseni myös ristikudosrenkaila on eri kulmat mitä vyörenkailla
     
    xarper tykkää tästä.
  6. urho3

    urho3 Gearhead

    Pystyykö niillä sinun vehkeillä tekemään 4-pyörä suuntausta?
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Juuh onnistuu.
     
  8. urho3

    urho3 Gearhead

    Onko ne minkälaiset ne optiset? Onko siinä joku tietokone ja näyttö? Joka pyörään tulee joku värkki kiinni?
     
  9. xarper

    xarper Gearhead

    En nyt tähän hätään muista merkkiä ja mallia mutta jooh jokapyörään tulee omansa kiinni ja tietokoneellahan toi softa on.
     
  10. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    negatiivinen camber ei oo mikään ihmejuttu. Negatiivisen casterin haluan nähdä missä muussa semmonen on paitti ostoskärryissä..
     
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Jotakin on sullakin jäänyt kokematta. Se on nuo ketjuvaihdepyörät, joiden ohjaustanko ei pyörähdä ympäri, niin ei ole tullut vastaan. Vanhemmilla fillareilla keulan voi kääntää 180 astetta. Ajaa sellaisella, mut vaikeampaa se on. Ja on mulla yksi fillari, jossa jättö on käytännössä nollissa - ei voi irroittaa otetta tangosta - ihan tehtaan tekemä triathlonrunko.
     
  12. Jouni_K

    Jouni_K 3rd gear

    Kyllä se ohjaus keskittää, vaikka caster olisi nollassa tai jopa negatiivinen, kunhan vain on jättöä. Niinkuin ostoskärryssä on caster nollassa, mutta jättöä riittää, joten keskittää hullunlailla. Caster on kai positiivinen siksi että se aiheuttaa pyöriä kääntäessä camberia, joka on hyvä juttu pidon kannalta.
     
  13. sirkus

    sirkus Gearhead

  14. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    70- luvun jenkki fordien ohjearvoissa. jotain -½-+3 suuntasta muistaakseni monissa malleissa
     
  15. RaiRai

    RaiRai Gearhead

  16. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Meillä on tuollainen E30 ix ja keulassa on aika paljon muutakin erilaista. Vanteissakin on huomattavan suuri ET luku verrattuna takavetoiseen.
     
  17. -tl-

    -tl- Gearhead

    Esim.1965-74 chevellet, korjaamokirjat antaa caster arvoksi -1.
     
  18. 3964

    3964 2nd gear

    Tuo on luultavasti manuaali simpukalle,yleensä tehostetulle on eri arvot.
     
  19. Weijari

    Weijari 2nd gear

    Vetäähän jotkut ratajätkätkin pienillä castereilla. Toki silloin on muut kalikat sellaiset, että tuntuma on hyvä pienelläkin Casterilla. Drifterithän on tyypillisesti todella negatiivisessa casterilla.
     
  20. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    + caster lisää suuntavakautta mutta tekee pyörien kääntämisestä raskaampaa.
     

Kerro tästä muillekin!