Auton lyhentäminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Capri26i, 13.5.2002.

  1. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    mulla on tallissa edelleen mun ensimmäinen autoni joka on mallia Taunus sedan. mä mietin että mitä mahtaa inssi olla mieltä siitä jos leikkaan tanarista takakontin kokonaan pois, laitan tilalle pellin johon kiinnitän valot yms. osat? kieltääkö mikään pykälä moista? takaosassahan ei ole merkittäviä lujuutta lisääviä rakenteita.. auto muuttuisi kaksipaikkaiseksi ja takapenkkien tilalle väsäisin jotain muuta.
     
  2. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    Onnistuu , jos muutos ei vaikuta mitenkään korin lujuuteen ja turvallisuuteen,ja tietenkin se riippuu hyvin pitkälti myös siitä että kuinka hyvän selityksen keksit operaatiolle ja osaat selittää kaiken miten operaatio vaikuttaa auton käyttätymiseen ynnä muuhun.
    Käyppä kuule ihan ensi alkuun kyselemässä katsastus miehien kommentteja asiasta niin ei tule sitten tehtyä turhaa savottaa.
     
  3. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    eihän autojen parissa näpräily ole koskaan turhaa, aina oppii jotain uutta.
    mitäänhän se ei mihinkään vaikuta kun kontin ottaa pois.. taunus on normaalina niin arkisen näköinen että jotain repäsevää sille pitää tehdä :smile: raggari kiesinä se mulla on tähänkin asti ollu, mattamusta liekitetty ja tummat lasit. ja skuuppia ja muuta räpellystä tietty :smile:
     
  4. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Hehhee, laikka käteen vaan ja pistä sitten kuvia jonnekin.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Olitko katsomassa Joensuussa asfalttisprinttiä? Siellä oli yksi ascona? jota oli lyhennetty ottamalla takakontti pois. Ulkonäöstä en rupea kiistelemään, mutta kovaa se kulki.. :smile:
    Kannattaa todella miettiä sitä kontin poistoa. Kyllähän se tuo persoonallista lookkia autoon... mutta... Kannattaa katsoa kuraperse racingin sivuilta kuvia 140 sarjan volvosta jolle on tehty mainittu toimenpide.
     
  6. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Lyhentämisestä tuli mieleen jo vuonna -87 hahmottelemani Saablyhennys.... noin 30 cm...
     
  7. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Takapotku peltoautossa kannattaa harkita takapään lyhennystä, perä kevenee ja sutii jokavaihteella, ynnä jää talvella kiinni tasaisellakin.
    Suomen lyhin (silloin) auto, keltainen avo kupla oli joskus V8 magazinen esittelyssä, lyhennys oli noin takapenkin verran. Kokonais pituus oli jotain 3m.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: J-M Partanen 2002-05-31 17:49 ]</font>
     
  8. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    tanukki jää muutenkin joka läpeen kiinni joten siinä nyt ei paljon menetä. lukkoperällä se liikkuu sen minkä on tarvis ja jos jää jumiin niin sit työnnetään :grin:
     
  9. naapukka

    naapukka 1st gear

    Saabin lyhennys on muuten toteutettu. Ammattikoulussa ollessani,joskus vuonna 85, lyhensin koulukaverini kanssa valtion koululle lahjoittaman vanhan poliisiauton. Takaovien kohdalta reilu 40cm pois, silleen että oven pikkuikkuna jai kylkeen. Katto liitettiin siihenaikaan uudella tekniikalla eli pokkaus ,väliin liimaa ja poppareilla kiinni. . .
    Tuli aika villin näköinen. Olis vaan vaatinut rajua alustan madaltamista . . .
    Auto on ilmeisesti vielä Kajaanin amiksen jossain varaston uumenissa . . .
     
  10. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    Uudessa Hanaa-lehdessä oli lyhennetty Datsun 100A, sellanen punanen mistä oli pätkästy takapenkkien kohalta pala pois.. villin näkönen sekin :grin:
    helpompi vaan lyhentää perästä kuin välistä, siksi mietin sitä kontin pätkäsyä..
     
  11. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Tuohon aikaisempaan kommenttini lisäisin,
    että taitaa 126 FIATkin olla hipsun alle 3 metrinen, se kupla taisi olla jotakin 2.5 metriä pitkä.
     
  12. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Olisi mielenkiintoista kuulla lisää, vaikka yksityisesti eyetech@eyeballproducts.com
     
  13. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Hetkinen, tästähän ei oo kuin reilu 50 kilometriä Kajaanin ammikseen, täytynee käydä joskus vilkaisemassa.
     

Kerro tästä muillekin!