Auton maalaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja 68FuryIII, 6.4.2005.

  1. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

  2. rodhot

    rodhot Gearhead

    Löytyy muistaakseni ihan ral sävy nimellä gold. Löytyy googlella tai voin käydä tallissa katsomassa
     
  3. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Googlella löysin tuon RAL 1036, pearl gold. Onko se sit toi, vaikka jossain samalla numerolla ja nimellä tulee ruskea sävy...
     
  4. rodhot

    rodhot Gearhead

    Juurikin tuo ral sävy mulla on . Jos sävy epäillyttää ,niin kauppaan katsomaan väriviuhkasta.
    Samasta viuhkasta löytyy copper sävy joka oli todella paljon erillainen lopulta.
     
    Muokattu: 4.4.2017
  5. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

  6. rodhot

    rodhot Gearhead

  7. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Googlen kuvahaulla heti ensimmäisellä rivillä jo kahta eri sävyä, joten iski epävarmuus. Mutta nyt on selvä peli ja rodhotilla on komian värinen motti:) Kiitoksia jälleen kerran avusta!
     
  8. Rust Devil

    Rust Devil Gearhead

    Onko tämä vinkki ollu täällä aiemmin?

     
  9. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Time flies ja ajat muuttuu. Ketjun alussa ankaraa keskustelua 1500-3000 euron maalausten hinnoista.

    Olen maalautellut autojani tasaiseen tahtiin 1980 -luvun puolivälistä. Aika hyvä nyrkkisääntö on ollut, että maalaus on maksanut pohjatöineen ja tarvikkeineen sattumalta about suunnilleen noin oman (brutto) kuukausipalkkani verran. Viimeisestä maalauksesta tosin aikaa 10 vuotta.

    Kävin ensin alkuvuodesta ja nyt sitten loka-joulukuussa viimeisen kierroksen eteläisen Lapin maalaamoissa kuvat mukana. Potilaana 1971 Mopar A-keho, värinä yksivärinen metallisävy.

    Maalaamo 1; Ylimaalaus pohjineen itse vedetystä epoksista eteenpäin + luukkujen sisustat sekä konehuone + peräkontti 16.500 eur (sis. lopullisen pinnan kiillotus)
    Maalaamo 2; Sama homma 14.000 eur (maalaus olisi jäänyt ruiskun pinnalle)

    Kasvatin tuon jälkeen omaa osuutta + sain apuun kaverin armotonta ammattitaitoa järkevällä tuntiveloituksella. Autossa nyt yli hinkkavärit + konehuone ja peräkontti lopullisissa pintaväreissään. Luukut sovitettu, samoin listat maskit jne. Takana siis lukematon määrä omia ja kaverin tunteja, tarvikkeisiin mennyt x.xxx eur ja kuljetuksiin sekä töihin myös x.xxx eur.

    Maalaamo 3. Hinta-arvio lopulle työlle tarvikkeineen 6.000 eur.

    En sano että on kallista, mutta kyllä se nykyään vaan kaikki maksaa. Tapahtumissa kuullut 30KE -hintalaput peltitöistä ja ylimaalauksesta eivät kerro enää, että ollaan USA:ssa vaan ihan kotoisessa Härmässä.

    Kauppisen Luigilla luki aikoinaan OD:n allekirjoituksessa. "Tee työtä jolla tienaa." Nyt tiedän mitä se tarkoittaisi.
     
    Muokattu: 18.12.2019
    Jussi289, sleepercooler ja speedy tykkäävät tästä.
  10. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Huhhuh! Enpä ole ihan tommosia hinta-arvioita itse saanut. Tosin jotkut ssnoo suoraan että ei kiinnosta kokonaiset autot kun puskurista saa vakuutusyhtiöltä 2 tonnia.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  11. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Ei perkele, pitäskö viälä lukia ittesä automaalariksi. Nyt alko muistuu mieleen miksi on itekin tullut osteltua pari halpaa ruiskua ja tilpehööriä noihin hommiin. En ole siis mikään maalari mutta kun en oikein usko ettenkö opi jotain hommaa niin kaikkea on tullu kokeiltua paitti siskoonsa ja kansantanhua. Elektroniikka ei kyllä ole todistettavasti alaani. Jotenkin aina miettiny niin että ahkera ja nöyrä oppii melkein homman kuin homman. Tommosilla hinnoilla en kyllä tarjoa liikkeeseen mitään edelleenkään. Mutsin autoa käytettiin 3 kertaa vakuutusyhtiön hyväksymässä liikkeessä ennenkuin saivat säällisen pinnan. Semmosta jälkeä minäkin saan aikaiseksi.
     
  12. belair54

    belair54 Gearhead

    Uuden puskurin maalaus vakuutusyhtiön hinnalla noin 330-500€ riippuen puskurin kokoluokasta ja onko valmiiksi pohjamaalattu vai raakamuovinen. Nämä hinnat pääkaupunkiseudulla kun maalaamon tuntiveloitus on 96€/H, nämä 2000€ puskuri maalaus hinnat on ihan täyttä paska puhetta, jos laskun loppusumma 2000€ se koostuu yleensä uudesta puskurista, purku- ja kasaustyöstä ja tietenkin siitä maalauksesta. Tervetuloa vaan yrittämään miten helposti tällä tehdään rahaa...
     
    VilleTre, Esaa ja tooke tykkäävät tästä.
  13. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Automaalarien ammattikunta on taatusti maailman herkkähipiäisin jengi. Ei sitä tarvi heti pillastua, jos vähän kysellään, listaillaan tarjousia tai joku ali/-yliarvioi hinnoittelua.

    Mutta on se vaan niin, että kun tarvikkeille lasketaan tonni ja hinkkavärin duunaukselle, pakollisille pikku korjauksille ja ruiskutukselle lasketaan 5000 eur, niin kyllä siinä tämmönen normi kellokortin leimaajaa alkaa laskea tuntipalkkaa ja vertaileen sitä omaansa. Jos tohon em. hommaa käyttäis koko viikon tunnit (ilman kikyjä;)) niin se tekee 125 euroa tunnille. Ihan salaisuutena sanon, että en tienaa sitä itse tunnille.

    Love and peace!

    [​IMG]
     
    Muokattu: 18.12.2019
  14. belair54

    belair54 Gearhead

    PPRCuda en kohdistanut kritiikkiä sinuun, vaan tuohon 2000€ puskurin maalaukseen lähinnä vastasin, sitä kuulee kyllästymiseen asti. Eiköhän tuohon hintaan mistä puhuit ole laskettu "vähän ilmaa". Mä olen kanssa vaan duunari enkä ole vielä rikastunut tällä hommalla...
     
  15. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Tosi hieno värisävy.
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ittehän noi on tullu tehtyä, joten ymmärtää menevää aikaa. Mutta ei kyllä ihan noihin määriin asti. Kun ei ammattilainen jaksa hieroa kuitenkaan niinku itelleen...
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  17. JiiTee

    JiiTee Gearhead

    Popparit esiin... :rotfl: Jos maalaamolla on varaa valita tienaako leipänsä tekemällä näitä kuuluisia puskurin maaluita vaiko teidän vanhoja louskuja tekemällä, niin kummankohan valitsee? Toisesta tulee rahavirta tasaisesti ja toisesta sitten joskus... Eiköhän teidät hinnoitella lähes aina ihan tarkoituksella ulos ettei tarvii tehdä. :poff:

    Ja nyt kun ollaan kuuman puheenaiheen ääressä jälleen kerran, niin paljonko se maaluu saisi nyt sitten maksaa?
     
  18. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Just sen verran kuin se itse valitsemani maalari hommasta haluaa.
     
  19. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mun muutaman auton maalaus maksanut 7-10k€ kun peltitöistä on maalaukseen vienyt. Mulle ihan ok hinta työn jälkeen nähden.
     
    PPRCuda tykkää tästä.
  20. matti R

    matti R 3rd gear

    Mielestäni kohtuuhinta voisi olla esim 40-50EUR/h + materiaalikustannukset x1,1.
    Jos olis riittävästi kilpailua niin varmaankin tuolle tasolle asettuisi.
     
    Gary Grand tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!