Auton tuominen /rahti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Sam_da_Man, 14.10.2004.

  1. Sam_da_Man

    Sam_da_Man Gearhead

    Eli onko joku lähiaikoina (vuoden ehkä parin sisään) tuonut jenkkilästä autoa? Nythän toi vero alle '58:lta on poistunu, mutta mitä kaikkia maksuja lankeaa? Mitä maksaa rahti (varmaan kontti)? Tulli? Rekisteröintihän ei se suurin kulu ole :wink:
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Firma joka laivaa mun autoja veloittaa n. $2300-$2400 per auto Los Angeleisista Suomeen. Hinta sisältää kaikki USAn pään kulut, tullimaksut, pakkauksen, paperi työt jne. Jos laivaat kaksi autoa, hinta tippuu n. $1800 dollariin. (laivauksen hinnat muutuvat hiukan, jopa päivittäin kuten bensan hinta) Jotkut muut firmat tarjoaa jopa $1400 -$1800 samasta, mutta sitten lopussa veloitetaan reilusti yllättäen tulleista lisäkuluista. Ja, tää mun laivaaja erikoistuu vanhoihin jenkkiautoihin.
    Itse voin järjestää kuljetukset satamaan trailerilla. Siis Californiassa.
    Marko Paavolainen
    mppla@iname.com
     
  3. B 49

    B 49 Gearhead

    On hinnat noussut näköjään viime aikoina.Vajaa kolme vuotta sitten maksoi auton rahti kontissa,muiden kamojen seassa 1050$.Losista Suomeen.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Olen toi toka kirjoittaja;
    Jos joku tietää laivaajan Californiassa joka veloitta alle $2000 per auto, on todistetusti luotettava ja lopussa ei tule mitään yllätyskuluja, niin tietoa mulle, please.
    Muistan itsekin kun n. $1300 riitti LA- Helsinki laivaukseen, kontissa. Olisiko laivarahti hinnat sidoksissa öljynhintaan?
    Ja ihan huhupuheena kuulin jotain että Panaman kanavan vuokraa (siis USA maksaa sen käytöstä ja sen läpi on kai pakko mennä jos ei halua kiertää etelä-amerikkaa) korotettiin jokin aika sitten ja se voisi olla syy -tämä huhu ei siis tullut kovin luotettavalta lähteeltä .
    M.P
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Kaikki laivarahdit ovat nousseet huomattavasti. Kiina ja aasia vetää tavaraa tolkuttomasti ja tietynlaisista laivoista on jo pulaa maailmalla. Ja uusien teko vie muutaman vuoden eli ei helpota tää tilanne ihan heti. Tottakai öljyn hinta yms vaikuttaa myös.
     
  6. KajS

    KajS Gearhead

    Minähän en autojen maahantuonnista mitään tiedä, olenhan Huolintaliikkeessä töissä :D :D

    Konttihinnat elävät valtavasti ns. markkinatalouden lainalaisuuksien mukaan eli niitä ei ole kiveen kirjoitettu niin kuin hinnat suunnitelmataloudessa.

    Eli jos jonnekin päin maailmaa kasaantuu kontteja, sieltä saa konttirahteja halvalla. Jos taas jossain Suomessa on pulaa tietynkokoisista konteista, konttirahdit on apokalyptisiä.

    Juu, joku vuosi sitten sai esim. Hong Kong - Suomi välille kontin (20 DC) alle 1000 USD, mutta ei enää.

    Jonninjoutavaa juttua, mutta loppupäätelmä: Kuljetuttakaa autonne niihin erikoistuneilla firmoilla ja vaikka kovemmasta hinnasta. Huolintaliikkeen kautta ja halvimmalla hinnalla saatte aika varmaan maahantuotua lintan vaikka konttiin laitettiin limo...

    Vinkki, ei mainos:

    Ajettavia autoja USA:n itärannikolta hoitaa Wallenius Lines, kuskaa sinnepäin Volvoja.
     
  7. Sam_da_Man

    Sam_da_Man Gearhead

    Kiitoksia vinkeistä, infosta, yms. se 2000 USD:kaan ei ole mahdoton, mutta tietysti mitä halvemmalla, sen parempi. Kukaan ei sattuisi tietämään, hoitaako esim. Wallenius Lines tai joku muu rahtia USA:n etelä -rannikolta? Kaupungillakaan ei niin väliä...
     
  8. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Wallenius ajaa ainakin Charlottesta, etelä-carolinesta. Myös kontti yms seudulta onnistuu.
     
  9. pantera

    pantera Double Gearhead

    Wallenius-WilhelmsenLines ajaa myos Galvestoniin ( Houston TX.) ro-ro paatilla,omakokemukseni on etta ro-ro maksaa enemman kuin konttirahti mikali kampe konttiin mahtuisi.
    $2000/auto kontissa, kuullosttaa hiukka ylakanttiin hinnoittelulta
     
  10. jussi

    jussi 1st gear

    Itse toin auton viime tammikuussa suomeen ja rahti (konttikuljetus)maksoi 1000 usd.
     
  11. raunoh

    raunoh 3rd gear

    Aikoinaan Wallenius-linjan kautta (tai tämän edustaja) olen hoitanut Ro-Ro-tyyppisesti eli v. 85, 90, 91 ja 92. Ensimmäisellä kerralla hävisi Jetasta toinen Kalifornian rekisterikilpi (rahtaus San Franciscosta), 3. kerralla pöhnittiin 64-avo-Mustangin punainen nahkainen hieno avaimenperä. Mitään kolhuja ei ole autoihin koskaan tullut, nuo 3 muuta rahtausta olivat kaikki Norfolkista, Virginiasta. Mieluummiin Ro-Ro:lla kuin kalliimmin kontissa. Kuljetusvakuutukset otin Suomesta, samoin rahti maksettiin perillä eli vasta Suomessa, kun auto oli ensin saapunut. Lähtöpäässä luonnollisesti diilerin palkkio, satamamaksut jne.

    Eli ainakin Wallenius Lines on suositeltava firma.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    N.$2000 hintaisissa rahdeissa länsirannokolta on yleensä kaikki kulut jo mukana, satamamaksut, auton pakkaus jne. Firmat jotka tarjoaa vaikka $1300 per auto hintaa, yleensä kertoo vasta viime tingassa lisämaksuista.
    Oma laivaaja -joka erikoistuu vanhojen autojen laivaamiseen l- rannikolta, ja veloittaa $2300 per auto (kaikki kulut sis.) on toimittanut auto aina ilman vaurioita tai varastettuja osia.
    Muuten, Californiasta Englantiin on huomattavasti halvempaa. Taisi olla n $800 per auto - ja kyseessä sama tayden palvelun laivaaja. Jos auto on ajokuntoinen, niin senhän ajaa sieltä seikkailumielellä Suomeen?
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kellään ajatusta miten & millä hinnalla sais Oregonista (Portlandin seudulta) rahdin Suomeen järjestymään?
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kellään ajatusta miten & millä hinnalla sais Oregonista (Portlandin seudulta) rahdin Suomeen järjestymään?
     
  15. SamiL

    SamiL Gearhead

    Autojen rahtausta

    Tätä on mainostettu ennenkin: Pyydä tarjous Trans Ocean Auton Helen C. Lentineltä. Ei kysyminen mitään maksa.
    www.transoceanauto.com
    TOA välittää agenttiensa kautta kulkuneuvoja kautta maan.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo kyllä TOC:lta olen kysellyt tarjouksia ennemminkin ja hyvää palvelua olen saanut. Mutta täysin en ole käsittänyt miten pitää toimia sitten kun kontti saapuu Suomeen? Eli mihin se tulee ja mitä järjestelyjä tms. pitää tehdä????
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Himaan (tai minkä osoitteen annoitkin laivaajalle) tulee lappu että kontti on saapunut. Sitten satamaan, sut ohjataan jonoon (yleensä pitkä) ja sen jälkeen tulliin asioille (ei välttämättä satama-alueella) ja kun tullin paperit on selvät, takaisin satamaan itse autoa hakemaan. Ainakin muutama vuosi sitten Länsi satamassa sai virtaa jos akku oli tyhjä. Se siitä. Varaa prosessiiin koko päivä.
     
  18. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Mä just tullasin kontillisen kamaa, 3 autoa, mönkijän ja pirusti osía sekä tietysti purettiin se kontti. Homma on aika monivaiheinen mutta ei siinä kuitenkaan mitään maagista ole. Mutta tarkkana saa olla jos itse touhuaa ja noita kaikenlaisia pikku maksuja putkahtelee joka asiasta.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Olisko jollakin tiedossa jokin firma tai yksityinen henkilö, joka toisi tarvittavia käytettäviä (mm. konepellin. oven, takakontin jne...) osia jenkeistä? Näiden saanti helpottaisi paljon... :)
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Impala, oliko noi sun autoja? Mitä uuttaa tuli maahan?
     

Kerro tästä muillekin!