Auton tuonti Usa:sta, tämän vuoden kokemuksia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Kuuskajaskari, 31.8.2011.

  1. Kuuskajaskari

    Kuuskajaskari 1st gear

    Onko kokemuksia tältä vuodelta kelllään millaista palvelua olette saaneet Suomalaisista tuontifirmoista: Old Cars World jne...
     
  2. Rämppäri

    Rämppäri 1st gear

    Us Trading toimi ainakin mun kohdalla pirun hyvin. Us Traiding tekee yhteistyötä North Carolinassa toimivan Ray´s Automotiven kanssa joka on myös suomalainen. Hinnat vähintäänkin erittäin kilpailukykyiset. Jos vielä joskus jotain hommaan jenkeistä niin varmasti heidän kauttaan. Oma Dodge Ram tuli sieltä niin kuin kuuluikin eikä mitään valittamista ollut :D
     
  3. Fleetwoodisti

    Fleetwoodisti 3rd gear

    Toi Us Trading toimii kyllä ihan hyvin mutta itse kyllä antaisin vähän risuja yhteydenpidosta. Eli tietoa tulee todella vähän siitä missä mennään ja jos yrität soittaa ja kysyä jotain sen jälkeen kun toimeksianto on tehty, niin todennäköisesti ei vastaa kun näkee numeron. Ymmärrän kyllä että tämä on vaan sivupisnestä ja kaverilla on myös oma elämä enkä ole todellakaan mikään joko joko soittelija mutta kun on oikeasti tärkeää asiaa niin olisi kyllä kiva kun saisi silloin yhteyden välittäjään. Muuten kyllä ihan asiallista toimintaa.
     
  4. impala67

    impala67 Double Gearhead

    auto lähdössä, ei vielä muuta kummempaa kokemusta mistään.
    otin if:iltä rahtivakuutuksen, itse määrittelemän arvon mukaan, hinta jotain n.50euroa ja korvaa ainakin jos kontti hukkuu matkalla. rauhoittaa hurrikaani-uutisten keskellä ...
     
  5. Helmsman

    Helmsman Gearhead

    Firmat jotka ovat toimineet useamman vuoden toimivat varmaan hyvin tänäkin vuonna. Vaatiihan se rohkeutta lähettää rahat valtameren taakse, näitä rohkeita voi sitten bongata erilaisten kulkupelien puikoista täällä kotimaassa...
     
  6. gougar8

    gougar8 3rd gear

    auton tuonti

    Finnish Line Auto LLC ei ainakaan ole rehellinen liike kusetusta koko ajan, en suosittele kenellekkään
     
  7. impala1968

    impala1968 Gearhead


    Kiitos kehuista kuitenkin :) En kyllä osaa tälleen äkkiä yhdistää mistä jutusta tässä on kyse.

    Joo mulla on tosiaan oma elämä ja teen "oikeitakin" töitä päivisin, useinkaan en pysty vastaamaan puhelimeen ja työpäivän jälkeen on luurissa jotain 20 numeroa joista puolet on puhelinmyyjien ja muiden höpöhöpötyyppien, ei juuri viitsi takaisin soitella.

    Mut puhelimessa on vastaaja, tekstarin voi laittaa ja mailikin toimii useimmiten jos pitää saada kiinni. Yritän kyllä soittaa tai viestittää kyllä takasin kunhan tiedän kuka kyselee ja mistä asiasta.
     
  8. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Alpinetraden / Petri,hyvin on hoitanut peltiä tohon mun projektiin,kiitokset vaan Petrille. Tietoa on tullut kokoajan missä mennään ja kiire itsellä ei ole ollut/tullut. Kaikki mennyt enemmän kuin hyvin. Suositan.
     
  9. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Halmari toimitti minulle + hoiti maksut + sisämaan rahdit, ei moitittavaa.
     
  10. Riuska-Petteri

    Riuska-Petteri 3rd gear

    Jos on auto hakusessa Michiganista tai siltä suunnalta, voin suositella Sami Minkkistä. Pari autoa on tullut, ja hyvin on homma toiminut.
    Viimeisin maaliskuussa tullut tuossa alapuolella...
     
  11. Lespi

    Lespi 2nd gear

    Cambria Motors/ Panu Virtanen toimitti mulle '78 Trans Amin alkuvuodesta, homma pelas hyvin pitkälti mutkitta! Lähtö vähän sieltä päästä viivästyi, vissiin jotain samassa syssyssä lähteneen harrikan papereita ooteltiin tms.. mutta eipä tuolla autolla loskaan kiire ollu. Ensimmäinen auto mitä oon toiselta mantereelta ostanu, luulin ylipäänsä että ois ollu monimutkasempi homma. Tosin auto sattui olemaan myynnissä muistaakseni jotain 15 mailia itse Virtasen kotoa että hakuprosessi sielläpäin oli melkoisen helppo..
     
  12. kaarni

    kaarni 1st gear

    Samoin suosittelen Petriä/Alpine Trade sekä Petteri/Halmari..

    Paljon on roinaa tullu ja muutama auto
     
  13. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Halmarin kautta tullut 2 kiesiä tänä suvena. Homma toimii paremmin kuin hyvin. :)
     
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Olettekos ulkomailta ostajat itse etsineet auton ja ostaneet sokkona, vai onko palveluntarjoaja myös tarkistanut auton ennen kauppoja tai onko peräti etsinyt halutunlaisen auton?

    Itseä kiinnostaisi ehkä lähinnä tuo viimeinen vaihtoehto. Ja siinä vaihtoehdossa sitä luottamusta kaikkein eniten tarvitaankin.
     
  15. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Tuolta mun oldsi tuli Kotkaan. :wink:

    http://www.jenkkiautot.com/
     
  16. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Päivää
    Palosen veljekset eli Arskazone on asiallinen. Etsivät auton ja tsekkaavat sen ja saat satoja kuvia sekä useita videoita päätöksen tueksi. Olen tyytyväinen.
    -Marko
     
  17. Riuska-Petteri

    Riuska-Petteri 3rd gear

    Itse etsin molemmilla kerroilla miellyttävän auton, sen jälkeen Sami Minkkinen kävi katsomassa auton paikanpäällä, josta soitto ja kuvailu autosta.

    Sokkona, siis kuvien perusteella en varmasti ostaisi, kyllä sen verran kuvatkin "valehtelee" että pettymys olisi lähes varma.

    Edit: typot
     
  18. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    ^
    Netistä surffaamalla etsin itse kiinnostavan kohteen ja sitten Sahasen Rami (Rays´s Automotive) kävi katsastamassa vastasiko auto myyjän kuvausta.
    Todettiin näin olevan, kaupat tehtiin ja pirun tyytyväinen olen Oldsiin ollut.
    Vaihtoehtona oli sitten se, että ellei tämä yksilö olisi ollut "se oikea", Rami olisi käynnistänyt etsinnän ja vaihtoehtojen kartoittamisen.
     
  19. Remu63

    Remu63 1st gear

    Itse etsin auton ja "sokkona" kuvien ja sähköpostiviestien perusteella kaupat
    tein.Auto oli jopa parempi kun odotin,riskihän siinä toki aina on.
    Falcontin Jani hoiti sitten noudon ja rahdit mallikkaasti,voin suositella :D
     
  20. T5

    T5 Gearhead

    Ensimmäisen auton ostin ihan sokkona viiden erittäin huonon kuvan saattelemana ebaystä. Varmistin vain myyjältä, että hyväksyy minut ostajaksi ja hyväksyy paypallin maksuna. Kun kumpaankin tuli myöntävä vastaus, buy it now-nappula pohjaan ja samantien maksu myyjälle. Sitten välittäjälle myyjän osoite ja puh nro ja odottelemaan autoa.

    Toisen auton kohdalla olikin 10min esittelyvideo youtubessa. Taas kysymykset, että myykö minulle ja miten haluaa maksun. Myy ulkomaille ja maksu tilisiirtona. Buy it now-nappula taas pohjaan ja maksut kuntoon. Sen jälkeen taas välittäjälle osoite ja puh nro ja odottelemaan autoa.

    Tosin kumpikin auto ollut muutaman tuhannen taalan romuja. Jos kalliimpaa ostaisin, niin matkustaisin itse paikalle/käskisin välittäjän tutkia auton ennen ostoa.
     

Kerro tästä muillekin!