Auton tuonti Usa:sta, tämän vuoden kokemuksia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Kuuskajaskari, 31.8.2011.

  1. rakkari

    rakkari 3rd gear

    kyllä minä ainakin olen saanut lopetettua vakuutuksen ihan vakuutus yhtiöön soittamalla.. :-?
     
  2. Waxin

    Waxin 3rd gear

    Joo mä kans olen puhelimitse nää vakuutukset aloittanut ja lopettanut näihin rekisteröimättömiin...
     
  3. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Heh hassua. Autoon sai ja saa vakuutuksen, mutta kun autossa ei ollut vielä uutta suomen rekisteri otetta, niin ei voinut poistaa vakuutuksesta.
    Eli autoa ei ollut olemassa ja jos sitä ei ole olemassa ei sitä voinut mistään poistaakaan. Suomi finlantia
     
  4. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Tarkoitan tietenkin liikenteestä poistoa.
     
  5. vma

    vma 1st gear

    Minkälaisia tarjouksia olette saaneet viime-aikoina auton rahtaamiseen USAsta tänne Suomeen?
     
  6. tsbmw

    tsbmw 1st gear

    Prkl jokavuotinen kevätkuume ja nyt onneksi autojen sijasta mp.
    USA löytyi halpa hyvä pieni 1960-l unelma moottoripyörä mulle?
    EU:ssa ei nyt ole yhtään myynnissä vaan US löytyy ihan MINT!
    Onko kerrointa -60-l museomoottoripyörän hinnan arviointiin SF?
     
  7. Finlandese

    Finlandese Gearhead

    US-trading ja Finn-US logistics toivat minulla auton Washingtonin osavaltiosta. Olen erittäin tyytyväinen asiakas..
     
  8. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Mun viimeisimmän Buickin oston ja rahtauksen kontituspaikalle Paramounthiin hoiti erittäin mallikkaasti Alpine Traden Petri Neuvonen. Ja vielä asialliseen hintaankin.
     
  9. B 50

    B 50 Gearhead

    On.
     
  10. ruisleipä

    ruisleipä 1st gear

    Olen tuomassa muuttoautoa USA:sta. Miten erinäiset käytännön asiat kannattaa hoitaa, kun auto on tuotu maahan? Ymmärtääkseni mm. takasumuvalo pitää asentaa sekä sivuvilkut. Tuleeko/kannattaako auto katsastaa ennen mitään muutoksia, jolloin ilmeisesti katsastusmies päättää, mitä toimenpiteitä tarvitaan?
     
  11. carkoivi

    carkoivi 3rd gear

    Toi ekaksi konttorille näyttö on joskus hyväkin vaihtoehto.
    Kannattaa vaan ottaa selvää onko "Jenkkihenkinen konttori"
    Riippuen toki mitä autoa oot tuomassa.
     
  12. ana gto

    ana gto 1st gear

    Sivuvilkkujen ja takasumarin lisäksi etuparkit täytyy olla valkoiset ja rungon numero täytyy meistää repsikan puolen iskaritolppaan. Jos haluat nopeuttaa rekisteriöintikatsastusta paperitöiden osalta hommaa etukäteen auton tekniset tiedot tai ainakin etsit mistä nettisivulta ne löytyy. Cars.com/edmunds jne.
    Juuri toin kaksi muuttoautoa ja näiden asioiden kanssa taistellut.
     
  13. Hai

    Hai Double Gearhead

    Valomuutokset riippuu ensimmäisestä käyttöönottopäivästä.
    Takasumuvalo 1993 alkaen, sivuvilkut 1985 alkaen...
     
  14. ruisleipä

    ruisleipä 1st gear

    Tämä on varmaan hölmö kysymys, mutta mitä bensalaatua jenkkimallit syö? 95E10? Rapakon takana tankkasin Regularia (87), sitä on varmaan vieläkin tankissa - voiko sekoittaa?
     
  15. impala67

    impala67 Double Gearhead

    ruiskukoneisiin suurimpaan osaan vakiokuntoisista käy 95etanooli, lukee esim. -88 kraisujen omistajan käsikirjassa että ns. 10%"gasohol" on sallittua. siis ysivitosta voi laittaa 90luvun mopareihin. mutta kaikki kaasutinautot, laita suosiolla 98:ia
     
  16. speedy

    speedy Double Gearhead

    Mun-87 Gt Mustanki ei tykänny yhtään tästä nykytsestä 95 pensasta, kaasussa viivettä ja tehot hukassa! Paluu ysikasiin, ja taas toimii!
     
  17. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Ebodycab, jälleen isot kiitokset kaikesta avusta LA:ssa, Halmarille rahtauksesta ja Hännisen Tepolle huolinnasta.

    Auton etsin itse, Pete kävi katsomassa, maksoi käsirahan samalla ja kun sain tilisiirron tehtyä, hoiti kaupat valmiiksi, paperityöt sekä auton satamaan LA: ssa.

    Kannattaa oikeasti käyttää näitä paikallisia kontakteja, niin homma toimii ilman pettymyksiä ja nopeasti.
    Tämäkin auto tuli omaan talliini noin 2 kuukaudessa sen bongaamisesta.
     
  18. Damned

    Damned Gearhead

    Paljonko se on "päivän hinta" auton tuonnille, eli rahdit, tullaukset, huolinnat, huolimattomuudet + mitä kaikkea tarvitseekaan maksaa että saa auton avaimet käteen Suomessa (pl. auton hinta)?
     
  19. challenger500

    challenger500 Gearhead

    abouttiarallaa 2000-2300$ (verot/tullit ei mukana) per auto riippuen vehkeen koosta
     

Kerro tästä muillekin!