Aspen 4d-->2d

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Tero2, 26.8.2021.

  1. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    [​IMG]IMG_20220710_114153 by Tero Soini, on Flickr

    [​IMG]IMG_20220710_114200 by Tero Soini, on Flickr

    Pääs vihdoin vähän hitsailee. Ostin tollasen halppis Shermanin miggipaketin kaasupulloineen ja sen kanssa tapellu että sai toimiin tai muuten pelittää mutta ei tuu kaasua polttimelle asti, no nyt sen sain toimiin jotenkin,mut jos vähän meinaa taukoa pitää ni saa hetken taas ihmetellä kun ei tulekkaan kaasua.....vissiin halvan koneen ominaisuus:D Takalattiat sai jotenkin sisältä räkittyä, vielä etulattiat kuntoon ja sit tartteekin koppaa heittää kyljelleen ni mukavampi hitsuutella pohjaa ja laittaa ne runkojenyhdistäjät
     
    rekkamies ja sleepercooler tykkäävät tästä.
  2. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Herje tykkää tästä.
  3. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Muokattu: 15.7.2022
    rekkamies, Seevu, Isamu ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    rekkamies, Seevu ja Isamu tykkäävät tästä.
  5. Tarviiko noita lehtijousia siirtää sisään päin?
     
  6. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Alussahan oli ajatuksena sitä offsetti siirtosarjaa käyttää,mutta taidan siirtää ne nyt suoraan tohon runkopalkkien kohdalle ja samalla kotelot levittää ni saa sitten leveempää gummia alle ja vähän enempi pitoja. Eihän sinne nyt menis kun varmaan 255levee gummi
     
  7. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Mikä tarkoitus noilla rungonyhdistäjillä on? Nostaa auton painoa?
     
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kai ne sopivasti tehtyinä jäykistää a-kopan. Mut mun mielestäni pitkittäispalkin pitäisi liittyä tosi tukevasti noihin ”apurunkoihin”, elikkä mitä nyt pellistä painettuja kouruja ovat. Se, että siellä on huonekaluputken pätkät päistään kiinni etu- ja takakoteloissa, ei ihmeitä tee.

    Silloin joskus, kun nämä ei olleet vielä vanhoja ja riivattuja, vaan vaan riivattuja, alkuperäisvarusteena olleella puskuritunkilla nurkasta nostetussa ovet toimi yhtälailla kuin maassa ollessaan. Ja sen yhden, jonka flippasin keulan kautta katolleen, josta etuaisa taipui edestä niin, että ”melkein” oli toinen etunen ilmassa tasaisella pihalla, ovet toimi edelleen kuin ei mitään olisi sattunutkaan.

    Ei ihan lepsu kotelo.
     
  9. Joskus katellut tän puljun jäykisteitä. Siellä on tollaset torque boxit, mitkä ottaa tukee takana suoraan yhdistäjiin. Tämä siis uudemman A-bodyn:

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Siinähän sitä on mallisuoritusta.
     
  11. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    Mä tein dusteriin just ton mallin mukaan kaikki noi osat paitsi noi takapyöräkotelon suikaleet.. nekin olisi vielä tehtävissä tässä vaiheessa.. mut mietein et mikä tarkoitus noilla on?
     
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Taitaa olla mini-tub varten, eli levittää alkuperästä koteloa.
     
    Jm-vallin tykkää tästä.
  13. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    rekkamies, Seevu, Isamu ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    rekkamies, Isamu ja Fuselage tykkäävät tästä.
  15. Minkä kokoista pirelliä sinne taakse nyt tulee?
     
  16. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Mitä sattuu löytymään sillon ku tarve tulee... Mut varmaa jossain 275---325 leveydellä
     
  17. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Seevu tykkää tästä.
  18. Nyt yllätät kaikki ja isket sinne jotkut 295/40-17..
     
  19. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

  20. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Jotain pientä nysvätty...

    [​IMG]IMG_20220828_091926 by Tero Soini, on Flickr

    Aloin konetta sovitella,jotta sais korvakkeet tehtyä,mutta se homma tyssäsi nopeesti kun toi Milodonin öljypohja ei ollu early koppaseen sopiva..noo vähän kun rälläkkää näytti niin alko istumaan. Pitää koteloida toi palkki vielä tietenkin kunnolla.

    [​IMG]IMG_20220828_093552 by Tero Soini, on Flickr

    [​IMG]IMG_20220828_094425 by Tero Soini, on Flickr

    Laitoin sen nyt noilla Dusterista jääneillä korvaikkeilla makaan tonne,jotenkin vaan näyttää et ois nyt liian alhaalla? Netistä en nopeesti löytänyt mittoja mitä ton k-palkin ja kampiaksen väli pitäs olla,nyt se on kuitenkin reilu 10cm

    [​IMG]IMG_20220828_094321 by Tero Soini, on Flickr

    Imusarjalla koitin kattoa miten alas motti jää...ja jäähän se

    [​IMG]IMG_20220828_093457 by Tero Soini, on Flickr

    Vääntösauvat nyt aivan löysällä, tollanen 10cm silti öljypohjaan matkaa

    [​IMG]IMG_20220826_165605 by Tero Soini, on Flickr

    Kasasin ryjät nopeesti et sai ulos tallista ja käännettyä toista päin talliin. Noita lehtijousien kiinnikkeitä joutuu ainakin vielä tarkistaa, koska takapää on ihan vitun jäykkä joustaa muutaman sentin. Nostin lehtijousia edestä n.2cm ajatuksena että sais perää alemmas, meni vissiin mitotus vituleen noissa takariipukkeissa tai joku nyt mättää, mut tutkitaan sitä paremmin

    [​IMG]IMG_20220826_173441 by Tero Soini, on Flickr
     
    rekkamies, Ilel83, Isamu ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!