Autotallin rakentaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 15.8.2004.

  1. Jza

    Jza Double Gearhead

    Jopas nyt osuu silmiin kaikkee kummaa.

    :rotfl:
     
  2. Zuffenhaus

    Zuffenhaus 1st gear

    Tutulta vakuutusyhtiosta kyselin niin kunhan paloviranomaiset sen tulityotilaksi hyvaksyy niin vakuutus onnistuu kylla. Eli nyt sitten soittoa paloviranomaiselle etta mitas ne sanoo. :poff:
     
  3. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    tallin huoltomonttuosaston tekoon tilasin 0-16 mursketta 40tn 350e. kuulemma 1 kuormallinen on kipattuna niin vähän ettei kannata nuukailla jos vähän enemmänkin tekee

    kallista mutta mitäs sitä ilmaseks saa... sementtiä 10säkkiä ja pari rullaa verkkoo... :odroll:
    muottivormuja kyhäsin. onnex on tota huonoo puutavaraa edes valmiina.
     
  4. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    En lukenu tähän hätään koko ketjua.
    Onko kukaan tehny sellasta köyhän miehen monttua, mihin mennää pyörällisellä makuualustalla. Tuli vaan mieleen et jos sellasen tekis oman navetan päätyy kun lattiaa joutuu jossain vaihees valaa. Ja kun budjetti on se mitä taskun pohjal on. Ja kallion louhintaan en todellakaan rupea. Olis halpa tehdä ja nopeuttais pikkuhommis kun jäis pukkien kans kikkailu vähemmälle. Monttuun vaan tarpeeks pituutta et pääsee alle ja pois.
    Eihän tää mikään kuningas ajatus ole mut, ei kustannuksetkaan päätä huimaa vaikka ei käyttöä paljon oliskaan.
     
  5. transport01

    transport01 3rd gear

    Tuossa voi olla kyse ihan kaavamäääryksistäkin. Elinkeinotoimintaan olevaan korjaamohalliin ei välttämättä voi antaa lupaa. Harrastustoiminta on taas normaalia elämistä, johon luvan voi helpommin antaa.
     
  6. kapa

    kapa 3rd gear

    lattia olis valettu ja mastertoppi hierottu pintaan :D
    nelipilarinosturi olis tarkotus laittaa, kellään tietoo noista kiinalaisista onko ne ihan kelpo nostimia vai koitanko hommata käytetyn merkkikoneen?
     
  7. maurizio

    maurizio 1st gear

    Paimelan Paroni myy ihan asiallisen olosta 2 pilari nosturia toki Kiinassa kasattu mutta euroopan turvamääräykset täyttävää harrastajaystävälliseen hintaan.
     
  8. HV

    HV Gearhead

    Meillä oli viime talven töissä yksi Kiinalainen kaksipilarinostin myyjä haki sen pois nyt keväällä, ei toiminut. En ainakaan sen perusteella suosittele, oli ongelmia. Pitää kysyä meidän huoltomieheltä kuhan näkee sitä, mitä kaikkea oli vikana.
    Itsellä on merkkikone käytetty ja on hyvä vaikka on vanhempi. Nyt keväällä hävittivät töistä Kiinalaisen pylväporakoneen oli kaksi vuotta vanha, kun niihin ei tahdo saada varaosia ja siitäkin hävis hampaita useamasta rattaasta ja yms. muuta. Nyt keväällä oli jo ongelmia kiinalaisen kaarisaaksien kanssa myös. Laatu ja hinta ei tunnetusti kulje noissa yhdessä.
     
  9. maurizio

    maurizio 1st gear

    Kuulisin mielellään joltain ihan faktaa näistä Paronin nostimista kun kehui yli sata myyneensä niitä tänne Suomeen ja olis hankinta kohta ajankohtasta,kertokoon kellä tälläinen on.Toki ymmärrän että laatu maksaa mutta olis tulossa harrastekäyttöön eli vähälle käytölle ja olis puolta halvempi kun "laatumerkit".
     
  10. repecab

    repecab 1st gear

    Luultavasti samanverran eroa oikeaan nosturiin kuin on Kiinanpojan Lambolla esikuvaansa. :D :eek:
     
  11. rokki383

    rokki383 Gearhead

    mul on ollu nyt vissiin 4v kiinalainen 2-tolppa nosturi ja toimii, sähköhydraulinen niin eipä oo paljon rikkoutuvia osia
     
  12. kapa

    kapa 3rd gear

    mahtaako suomenmaalla olla firmaa mikä myis noita käytettyjä 4-pilari merkkinostureita? tuntuis olevan noi 2-pilarit kovin suosittuja :-?
     
  13. Kenoveivi

    Kenoveivi 1st gear

  14. repecab

    repecab 1st gear

    Mulla olis tollaisiin Mesvacin oviin kolmet täydelliset sähköavaussysteemit 300€ kpl. Ja päälleasennettavat lämmitettävät kynnykset 100€ kpl.
     
  15. Kenoveivi

    Kenoveivi 1st gear

  16. ama

    ama 3rd gear

    Nyt ois valettu 120m2 reunavahvistettu laatta ja mastertopit pinnassa. 8 ja 12mm harjaterästä jäi jonkin verran myyn edullisesti jos joku tarvii.
     
  17. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    On jo varmaan jossain vaiheessa kaluttu läpi, mutta mitkä ovat käytännössä toimivat ja siedettävän hintaiset levytysvaihtoehdot autotalliin/verstastiloihin? Lupakuvissa lukee 9 mm havuvaneri. Timpuri rummuttaa 13 mm EK kipsilevyn puolesta. Vaneri taitaa tulla 1,5 x kalliimmaksi levyjen osalta ja työ on hitaampaa, joten timpurin suositus houkuttaa. Entäs 11 mm lastulevy, onko mitään tekoa? Sellainen tuntuma on, että vaneri on tukevin kiinnitysalusta ja kipsi pelkkää pölyä, lastulevy jotain siltä väliltä, mutta onko mutua vai saavutetaanko jollain kipsilevyn erikoiskiinnikkeillä riittävä pito työkalutaululle ja seinähyllyille?

    Sellainen kymysys myös, että mitkä ovat laatan minimivahvuudet 2- ja 4-pilarinosturille?

    Tallintekele nousee pikku hiljaa. Ongelmaksi voi muodostua, ettei tallin rakentamisen jälkeen jää enää rahaa harrastaa. :rotfl:
     
  18. repecab

    repecab 1st gear

    Tohon seinälevy ongelmaan, minä laitoin työpöytäseinälle kipsilevyn alle 16mm puukuitulevyn kun sellaista sattui kaverille jäämään, nyt voi kiinnitellä jotain muuallekkin kuin koolauksen kohdalle.10 senttinen laatta on varmaan riittävä nosturiakin varten, muutaman sentin lisäpaksuus ei maksa juuri mitään, ei siinä kannata säästää ja lämmityskaapelit kannattaa ehdottomasti samalla laittaa vaikkei niillä lämmittäisikään, mieli voi joskus muuttua ja lattia on mukava lämpimänä, ei ole kaapelitkaan iso menoerä.
     
  19. pas2

    pas2 Gearhead

    Jos hitsata meinaa nii kait sitä sillon pitää kipsilevyttää, muuten ei kai o väliä? Itte laittaisin kans kyl jonku fanerin kipsilevyn taa simmosii kiinnityspaikkoihin.
     
  20. Harald

    Harald 1st gear

    Se kipsilevy on paloturvallinen jos teet esim. tulitöitä tllissa.Ja kyllä ne kamat gyprologeilla pysyy seinällä.Ek levyssä oli muistaakseni yhden login tasainen kanto noin 70 kg.Ja muistakaas mitä laki määrää autotallissa tehdyissä tulitöissä,ainakin tulitökortti pitää olla voimassa ja sammutuskalusto_Oikaiskaa joku jos viel muuta
     

Kerro tästä muillekin!