Autotallin rakentaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 15.8.2004.

  1. signet

    signet Gearhead

    Lujuutta varmaan K10 :rotfl:
     
  2. kapa

    kapa 3rd gear

    hakusessa olis 18kpl 1-putkisia 58w heijastimella olevia loisteputkirunkoja. nopee soitto jos jollain semmosia kohtuuhinnalla tarjolla pirkanmaalla

    0400625890
     
  3. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Vielä: puhelin on tärkein väline, jos haluaa rakennuskustannukset alas.
    Soitat vaikka kolme paikkaa ja kysyt hinnat haet halvimmasta.
    - Aikanaan isäukko peruskorjasi taloa ja kävi välillä parissa kolmessa rautakaupassa kyselemässä jonkun pikkunippelin ym. hintaa.
    - Jotenkin tympäisi tuo "köyhäily", jälkeenpäin tajusin, että 200 kpl nippeliä
    ostettuna 1,50 markalla maksaa vähemmän kuin, jos hinta on 2 markkaa...!
    Ja, kun rakentaminen/korjaaminen on jatkuvaa nippelin nappelin ostamista: omissa rakennushankkeissa huomasin sen.
     
  4. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    c10 jos on cedrikin koneella niin luulis kestävän ajaa. tosta nelivetosesta en tiedä...
     
  5. kapa

    kapa 3rd gear

    kovin nihkeesti on mulle tullu firmoista tarjouksia vaikka oon puhelimella soittanu ja pyytäny sähköpostiin tarjousta tuotteista. No toisaalta jos semmoset pystyy sitten tuotteen toimittaankin joka saa sen tarjouksen kirjotettua :-?
     
  6. signet

    signet Gearhead

    No kyllä se varmaan ajaa kestää mut esim. tunkkaaminen...
     
  7. Dahlton

    Dahlton Gearhead

    Pieni kysymys...

    teen talliin uusi lattia (10cm betoni lattia 8mm raudat ja lattialämmitys) niin kannattaako laittaa esim. finnfoamin polystyreeni levy pohjaan vai laittaisko polyuretaani levyn?

    vanhan lattian alla on styroksit vanha lattia kokonaisuudessaan jää sinne...
     
  8. ama

    ama 3rd gear

    Taitaa uretaanilevyt olla enemmän maanpäällisiin rakenteisiin tarkotettuja. Ite laittasin ainakin finnfoamin se kestää painettakin hyvin.
     
  9. Fossilisti

    Fossilisti 1st gear

    Tuosta aiemmin keskustelun alla olleesta tulityötilasta sen verran että jos sulla on virallinen tulityötila ja ajat sinne auton se lakkaa olemasta tulityötila.... Kun tulityötilassa ei saa olla palavaa materiaalia.

    Ja tämän sanoi ihan tulityökortti kouluttajien kouluttaja..
     
  10. signet

    signet Gearhead

    eihän sinne voi sit mennä hitsarikaan,ihminenkin voi palaa :rotfl: :poff: :poff: :argue:
     
  11. repecab

    repecab 1st gear

    Auton hitsaus on siis nykymääräysten mukaan suoritettava pohjolan tallissa mikäli venäläiset ei polta kokonaan sitäkin. :eek: :D
     
  12. Fossilisti

    Fossilisti 1st gear

    Ihmistä ei luokitella palavaksi materiaaliksi, mutta auto kyllä. Eli autoa ei voi pitää tulityötilassa sen ollessa tulityötilä jos siinä on palavia osia kiinni.

    Jos oma talli täyttää määräykset niin OMAA autoa saa esim. hitsailla, (hetkellinen työ, miten sitten määritelläänkin) mutta siiten asia taas muuttuukin jos on naapurin auto
     
  13. repecab

    repecab 1st gear

    Eli kun hitsaa naapurin autoa pitää olla ainakin luovarit valmiina hitsarille kirjoitettuna vai vaatiiko palomääräykset oikein virallisen rekisteröinnin, mites jos on perheenjäsenen auto jääkö silloin vakuutusrahat saamatta.

    Taitaa olla suurinosa harrasteautoista väärinhitsattuja.

    Varmaan löytyy jostain pykälistä myös määräys ettei autoa saa säilyttää sisätiloissa akunkengät kiinnitettynä tai palavaa nestettä tankissa.
     
  14. pontso

    pontso Gearhead

    kyllä se auton säilyttäminen tulityöpaikassa on kielletty mutta ei korjattavan auton , konepelti ylös niin se on korjauksessa, näin meille sanoi tulityökurssin pitäjä ja mielummin akun kaapeli irti
     
  15. poikelin

    poikelin Gearhead

    Lattiavalut edessä ja kiinnostais tietää millaisia kynnysratkaisuja ootte tehneet nosto-oven alle? Ettei mitkää vedet ui sisälle koskaan.

    Jos tekee pienen luiskan ulkopuolelle ni kannattaisko vetää saumanauha väliin ja tehdä erillisenä se luiska vai raudalla kiinni sisälaattaan? Kynnyksen kohdalle oven kumihuulta vasten metallilista vai kestopuu vaiko ihan vain valua vasten se huuli?

    ps. kuva olis kiva.
     
  16. kapa

    kapa 3rd gear

    sitä onko oma ratkaisu oikea, en osaa sanoo, mutta mä laitoin kulmaraudan oven tiivisteen kohdalle, harjateräksestä tartunnat toiselle puolelle lattiavaluun ja toisella puolella lepää sokkeliharkon varassa. lattaraudan alla kylmäkatkasu finnfoamilla. lattaraudasta ulospäin lievää kaatoo. eduslaatan erotin huopakaistaleella.
     
  17. Alistus

    Alistus 1st gear

    Mulla ongelma ratkaistu niin että kynnys on oven sisäpuolella. Eli ovi laskeutuu ns. ajoluiskaan ja heti oven takana on kynnys/lattiakorkeammalla. Harmi ettei tässä ole yhtään kuvaa ratkaisusta. Kynnyslista on tehty rosterisella kulmaraudalla, ei ruostu eikä kulu maalit pois. Kulmalistaan hitsattiin sisäpuolelle tartuntoja jotta pysyy varmasti betonissa kiinni. Ei ole ainakaan tässä 6 vuoden aikana tullut yhtään vettä sisään. Kun kulmarautakin on sisäpuolella se ei johda lattialämmityksen lämpöä ulos.
     
  18. WTF

    WTF Gearhead

    Mulla on samalla tavalla.
     
  19. poikelin

    poikelin Gearhead

    Ja samaan tyyliin tulee mullekin. Mä en tosin mitään tartuntoja ottanu laatasta vaan teen erillisen luiskan siihen. Mulle tuli talliin sirotepinnote joka oli nimeltään ml-top. Saas nähdä kuinka kestää. Ukko ainakin kehui. Alkuviikosta saa pressut poistaa.

    Pässinä paneloitu muutama päivä...
     
  20. Jabatus

    Jabatus Gearhead

    ei se ainakaan kannata ihan valua vasten alle se oven alatiiviste, koska jossain vaiheessa kuitenkin siihen valuun voi kulua ns. ajourat ja silloinhan se ei ole tiivis siltä kohtaa.

    Ja nyt kohta pakkasten lähestyessä, estätte sen oven alatiivisteen jäätymisen siihen kulmarautaan kiinni ku pyyhitte glokoliin kastelulla rievulla sen oven alatiivisteen.
     

Kerro tästä muillekin!