Autovahinkokeskus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja bb396, 23.2.2009.

  1. bb396

    bb396 1st gear

    Kuinka pitkä toimitusaika on avk:n varaosilla.Tilasin netissä ja osa oli varaosaluettelon mukaan hyllyssä. :-?
     
  2. Gerball

    Gerball Gearhead

    Pistithän yhteystietoihisi puh numerosi? ja känny auki virka-aikana?
    Jotain joskus avk:sta tilannut ja mulle ainakin ovat varmistussoiton tehneet.
    oliskohan viimeksi ollut toisena arkena siitä kun tilauksen rustasin.
    Soittele perään jos tuntuu et osat ei ole tulossa.
     
  3. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Hmm. Voisi ehkäpä AVK itse myyjänä tietää parhaiten?

    http://www.autovahinkokeskus.fi/

    Espoo:

    Varaosat:
    Puh. 0107737 530
    Fax 010 7737 501

    Pirkkala:

    Varaosat:
    Puh. 010 7737 560
    Fax 010 7737 503

    Soittoaikaa tänään jäljellä 1 h 08 min
     
  4. tammercity

    tammercity Gearhead

    En nyt uutta topicia viitsi aloittaa, niin laitetaan tänne.
    Autovahinkokeskus muuttaa systeemiään nyt sitten paskempaan suuntaa.
    Pakollinen rekisteröityminen ja jäsenmaksut niille, jotka haluavat autoista tarjota.
    37,50e vuosi ja tämä luultavasti tulee nousemaan, kuten kaikki muutkin maksut noin yleensä.
    :mad:

    [​IMG]
     
  5. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Avk on nykyään amerikkalaisen Copartin omistuksessa. Ei tuo välttämättä huonompaan suuntaan mene. Tavara saattaa alkaa liikkua paremmin.
     
  6. cdi

    cdi Double Gearhead

    Mä taas tulen täysin vastakkaiseen lopputulokseen. Huutokauppaan rekistöröimisen ymmärrän mutta en maksua. Tuohan on aika helppo todeta, odottaa vuoden ja katsoo mitä tapahtuu,laskeeko hinnat ja liikkuko tavara. Katoin noita käytettyjä renkaita ja niissä oli hintaa ainakin niin että uudet ei ole juurkaan kalliimpia tai jopa halvempia.
     
    dart -66 tykkää tästä.
  7. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Tuli muutama viikko takaperin käytyä Juvanmalmilla ja ei oikein vakuuttanut. Kalliita romuja pihalla ja ylihinnoiteltuja rengassarjoja sisällä.
     
    cdv70, rane58, max ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. paikkatakki

    paikkatakki Gearhead

    Se mitä itse olen noihin avk:n huutokauppoihin osallistunut, niin sillä kokemuksella en kyllä maksa tuosta "jäsenyydestä", joten en ole mukana korottamassa hintoja. Muutamia autoja olen tuolta yrittänyt huutaa, mutta siinä vaiheessa, kun hinta on noussut yli sen, mitä nettiautossa ehyet katsastetut ovat maksaneet, olen jättänyt leikin kesken. Miksihän minun pitäisi maksaa siitä että olen mukana korottamassa auton hintaa?
     
    cdv70, eilhik, valpas ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Taitaa olla kaikki romikset täällä hinnoitelleet itsensä ulos ostopaikkana. Noi rengassarjat tosiaan, lähes nahkakaljujua uuden sarjan hinnalla kera ruosteisten/kolhuisten vanteiden.

    Tää uusin villitys huutokaupata "ehjiä" autoja ulos, voe voe lähes kaikissa niissäkin kallista laittoa, liekkö Huutokaupat.comiin kelpaamattomia...
     
    jariha tykkää tästä.
  10. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    AVK taitaa jumittaa vieläkin kultaisessa jobbari ajassa 2xhankinta+500 kuluista


    Joskus jo 15v sitten hinnat oli karanneet utopistisiksi emännän kanssa kateltiin a-omegaa farkun perä hyvillä varusteilla ja sedan keulaksi

    Ois tullu halvemmaksi ostaa stadin seudulta nettiautosta molemmat katsastettuna ja paremmilla varusteilla kuin avk;lta kolaroituna
     
    eilhik, jjjkkk ja valpas tykkäävät tästä.
  11. valpas

    valpas Gearhead

    30v. sitten tuossa AVK:n autojen laitossa oli edes jotain järkee, mutta nyt on menny pelkäks rahastukseksi. Periaatteessa nykyautot on purkuvehkeitä kolarissa oltuaan?
    Ainakaan kaikki riskit kuntoon saamiseksi ei sais jäädä sen ostajan harmiksi. Voipi tulla ylläreitä, jos tietämätön tekee ostoksen.
    Liikenteeseen korjattuna sisältää miltei aina riskin seuraavassa kolarissa!
    Mopoautoihin sieltä voi saada osia, tai projektin, mutta ylihintasia nekin tahtoo olla.
    Kierrän joka asiassa AVK:n mahdollisimman kaukaa nykyisin.
    Kuka sieltä vielä pystyy kannattavasti jotain ostamaan?
     
  12. valpas

    valpas Gearhead

    Saati sitten, jos ostais Suomen ulkopuolelta?
     
  13. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Yx joppari puheli että itäblokin maista ostavat noita autoja, korjaavat halvalla ja sitten käyvät Suomessa katsastamassa ja vievät maasta jolloin saavat jäljellä olevan autoveron näppiin. Mutta ei niidenkään kannattane ostaa ehjien hinnoilla.
     
  14. multsi

    multsi 2nd gear

    koitin tänään mennä Juvanmalmille kattomaan yhtä autoa, mutta eipäs mentykkään.

    Autot ovat visusti verkkoaidan takana, ja niihin pääsee kuulemma tutustumaan maantaisin tiettynä aikana huomioliivi päällä. Varaosien myynti on kai lopetettu, mutta toisaalta samapa tuo, koska ei niissä hinnoissa mitään järkeä ollutkaan. jokaisen oston päälle tulee ilmeisesti joku "copart fee".

    Mutta joo, pitäkööt romunsa puolestani ja onnea liiketoiminnalle. Todella köykäiset myös noi nettisivut, jotka käännetty suoraan jenkkiversiosta.
     
  15. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Aika kalliiks menny sekin, niinku kaikki jotka haluaa "kasvaa". Jos osa maksaa 5e vähemmän ku uusi, niin ei järkeä.... Mut hyvä silti olla, joskus natsaa.
     
  16. multsi

    multsi 2nd gear

    Perusteeksi miksi autoja ei pääse katsomaan oli se, että "mieti jos ostat täältä auton ja siitä puuttuu kahden tonnin edestä osia".

    En tiedä onko siellä tosiaan varkaita sitten käynyt, mutta epäilen
     
  17. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Nyky autoissa alkaa olemaan jo kalliita boxeja kickpanelin takana.
    Eikä ne varkaat niitä kattele sopiiko vai ei, jos ei sopinu ebayhin myyntiin ja seuraava liiveihin.

    Joku integroitu tietokone mankka joka irtoaa lyömällä koelautaan tai "lusikoilla" ja maksaa käytettynä 500€ tekee nopeen tilin
     
  18. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Olin joskus 90-luvulla tuolla tuuraamassa pyöräkuormaajakuskia, silloin ei ainakaan varastettu mitään, autot oli pääpiirteittäin lukossa. Toi turvaliivi systeemi on vain turvallisuushapatusta ja mallia on otettu rakennustyömailta, kohta vaaditaan jokin kortti että, voit katsella edes kolariautoja. Tästä ajasta tuli mieleen hauska tapaus, joku asiakas oli ajanut autonsa kolariautojen vastaanoton jonoon.. nostin auton käsittelypaikalle jossa niistä irrotetaan kilvet, akut ja tankki tyhjennetään. Toimenpiteen jälkeen auto nostettiin tyhjälle hyllypaikalle. Asiakas saapui sitten parin tunnin päästä ja ihmetteli autonsa kadonneen mystisesti. Saatiin hyvät naurut. Mukava paikka oli olla töissä.
     
    jonesv8, Pertti K, ramman ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Kattelin joskus omaan autoon AVVK:lta kippi sportti etupenkkejä. Jostain rs-focuksesta tai yms. mutta tulin siihen tulokseen että niillä hinnoilla millä niitä tuolta sai niin sai jo uusia penkkejä ja unohdin homman. Olikohan se RS-focuksen etupenkit pari tyyliin 1400€....
    (muutenkin omaan makuun olivat vähän liian korkeat ja leveät, mutta kun ei ollu siinä kohtaa tietoa paremmistakaan)
     
    Muokattu: 12.10.2019
  20. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Kovat hinnat siellä on aina ollut, miltei halvempi hakea uusia jostain muualta.
     

Kerro tästä muillekin!