Autovalokuvaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Elky70, 1.1.2012.

  1. TheTintti

    TheTintti 2nd gear

  2. Tulilanka

    Tulilanka 3rd gear

    ^Hauska idis, makeet fiiliskuvat!
     
  3. TheTintti

    TheTintti 2nd gear

    Mulla ei ole tässä penniäkään panttina yhden kirjan hinnan lisäksi, jolla sen saa "kiinnitettyä" tuonne Blurbin kauppaan eikä tarvetta mitenkään markkinoida tätä erityisesti, joten ei kilpaile meidän seinäkalenterin kanssa ollenkaan :wink: (projekti, josta olen muuten erityisen ylpeä!). Blurbissa on kohtuullisen edullista "ryhtyä kirjailijaksi" ja suosittelenkin sitä varauksetta kaikille omasta valokuvakirjan haaveilijoille. Välineitä kirjan tekoon on useita monentasoisen tekijän makuun.
     
  4. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

  5. bemi

    bemi Gearhead

    Hieno idea TheTintin kirjassa.
     
  6. Elky70

    Elky70 Gearhead

    No perskutarallaa! Tyypithä on innostuneet! Mageita kirjoja! Itelläki on ollut mielessä vähän pykätä kirjaa ja tosiaankin kun saa puoleen hintaa tuon 500px jäsenyyden ansiosta.
     
  7. Travelin_man

    Travelin_man 1st gear

    Upeat kirjat bemiltä ja TheTintiltä, me likes!

    Tuli muuten tehtyä hiljattain blogi, mihin päivittäisin jatkossa pienemmät kuvakollaasit. Tässä todella pieni "2012-kollaasi", vain muutama kuvaa mutta kuviahan nekin:

    http://travelinmanphotography.wordpress ... ason-2012/
     
  8. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Leikin uusil leluil. :D

    [​IMG]
     
  9. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Mitä oot tykännyt tuosta 7d:stä? Oon tässä taistellut itseni kanssa ja yrittänyt selittää etten tarvii tuota 600d:tä vaihtaa pois ja enhän minä tarviikkaan: oon todennut sen itselleni kelpokapistukseksi n. 1000 kuvan/kk vauhdilla.
    Kuitenkin oon yllättänyt itseni katselemasta lähinnä 7d ja 5d2 malleja...
    7d croppikennollisena ja itse lähinnä jpeggiä kuvaavana tuntus mukavalta, etenkin ettei menis tuo kameralaukun sisältö kokonaan uusiksi.
    ONNEKS en oo vielä saanut itseäni ylipuhutuksi, enkä budjetoinut tulevia hankintoja. Jarruttaa hyvin hätiköityjä päätöksiä..
     
  10. Elky70

    Elky70 Gearhead

    Silvarello,
    Tossa kannattaa käyttää sellasta kikkaa et perustelee itselle et miksi sä tarttet sitä uutta kameraa. Mulla on ny ollu jo pari vuotta toi D90 ja oon tullut vallan mainiosti sen kanssa toimeen vaikka pari kertaa ois ollut hyvät tsänssit vaihtaa D7000:n, mutta en oo vielä vaihtanut kun olen perustellut itselleni et miksi mun tarttee vaihtaa D90:n D7000:een. Nyt on kolmas vai neljäs D90 runko menossa, kun sattumoisin on tullut tilaisuuksia eteen et oon päässyt vanhasta D90:stä eroon hyvään hintaan ja sitten saanut hankittua duunin kautta "uudempaa" runkoa, eli vähemmän ammuttua. Seuraava vaihto kyl tapahtuu sit tohon D7000:een kun Nikon julkaisee uudemman version siitä (D7x00/D8000) ja duunista pistetään demot myyntiin... ;)
     
  11. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Juuri tuohan tässä on vaikeaa :poff:
    Pystyn hetkessä perustelemaan itselleni kummankin puolen, joten yritän vain odottaa että innostus vaihtoon menee ohi.

    Jännä homma muuten että autoharrastajana/ammattilaisena ja nykyään kuvausharrastajanakin otan kuvia autoista hyvin vähän.
    Löydän jostain syystä innoitusta enemmän ihmisistä ja tilanteista.
    Täytynee oppia huomaamaan tilaisuudet yhdistää nämä jollain mielenkiintoisella tavalla.
    Ehkä joskus laitan sitten kuvia tännekin näkyville. Tähän asti etenkin kuvablogin kaatumisen jälkeen vain Facebook on ollut ainoa "galleriani" :lol:
     
  12. daimleri

    daimleri Gearhead

    ^Silvarello,

    pähkäilin itse kans joku aika sitten juuri 7d ja 5d2 välillä, päädyin 5d2 sillä perustelin itselleni että tarvitsen niin harvoin 7d:n nopeutta ja vastaavasti kaipasin (lue: halusin) enempi täyskennoa

    ja molempia koeajanneena/testanneena toi 5:nen istui mun käteen "paremmin" (?)

    nythän noita 5d2:sia saattaa löytää vielä ajamattominakin ihan "edulliseen" hintaan
     
  13. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Joo, hinta on varmaan nyt alimmillaan mitä uudet mark 2:t tulee maksamaan. Uusiahan ei tehdä enää.
    Käytettyjä ei muuten sit ookkaan niin paljon myynnissä kuin luulis...
    No, eipä tässä vielä mitään oo lyöty lukkoon, paitsi että pokkariin en enää aio järkkäriä vaihda :lol:
    Ominaisuuksistahan voi jaaritella rajattomasti, vaikka valinta saattaa tapahtua jonkun pienen ja kuviin vaikuttamatoman asian takia kuten itseäni vaivaava ajatus muovirungosta verrattuna metalliseen vastaavaan.
    Olkoon auto, puhelin, työkalu tai kamera, muovi kuuluu leluihin. :rotfl:
    Onhan toki poikkeuksiakin, niinkuin Corvette.
    Mistä muuten ootte hommannut noihin rigeihin sopivia kiinnitys magneetteja? Tekis mieli rakennella itsellekin moinen vekotin.
    Ihmettelin tuossa päivänä eräänä taksikyltin magneetteja, mutta en kehtais sen takia kuskiksi ryhtyä.
     
  14. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    mä oon kans miettiny mangneetteja mut kun pääsee tietsikan ääreen ni ei muista mitään.
    hyvä et muistutit Silvarello, äkkiä katottuna löytyikin kaikenlaista.
    http://www.i-magnetoy.com/pitomag.htm
     
  15. Tulilanka

    Tulilanka 3rd gear

    Just tuolta iMagnetista tilasin kumipäällysteisiä pitomagneetteja. Tarttuu muuten ku tauti!
     
  16. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Nonni.
    Kävi niinkuin pahoin pelkäsin: eos 5d mk2 tuli taloon 16-35 L 2,8 usm linssin kanssa...
    En oo muuten YHTÄÄN sinut vielä tuon vehkeen kanssa, mutta hyvän tuntunen on ainakin. Pitää huomenna lähtee tuonne pihalle harjoittelemaan.
    Laitoin tuon entisen paketin tuonne sekalaisiin ilmoituksiin myyntiin, jos jotakuta kiinnostaa.
     
  17. Tulilanka

    Tulilanka 3rd gear

    Onnea uuden hankinnan johdosta!

    Eilen tuli harrastettua autovalokuvausta... HARD CORE Autovalokuvausta. Olin kuvaamassa Mäntsälärallia. Pakkasta -32°C. Ja valokuvaushommissa noi paksut rukkaset ei oikeen toimi. Voi vehje että näpit jääty ohkasissa neopreenisormikkaissa! Mutta mikä makoisinta Nikonit ja Sigma + Tokina toimi niin perkeleen hienosti. pelkäsin että akut hyytyy ihan ensimetreille. Pashat! Useamman tunnin kuvaussessio ja akut ei ollu moksiskaan. Ainoo mikä hiukka tökki niin zoomirenkaat oli aika jämäkät. Laittelen kuvalinkkiä myöhemmin.
     
  18. Tulilanka

    Tulilanka 3rd gear

  19. daimleri

    daimleri Gearhead

    8) mä käytän tota ihan samaa settiä n. 90% kaikissa otoksissani tätänykyä, toi 16-35:nen on mun mielestä varsin hyvä
     
  20. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

Kerro tästä muillekin!