"Autoviitalan" yhdistetty projektitopic, Charger SRT8, Tempest, Camaro "drift", Camino jne.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja MikkoV, 18.11.2015.

  1. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Kojelaudan keskellä siinä etulasilla on kaiutinpaikka, jollekin 4x7" ämyrille varmaan. Sinne alapuolelle vaan pari 4" koaksiaalia, ja vähän jotain holkkia väliin ettei kalvo rapsi kiinni kojelaudan ritilään, peltimutterit kauittimen renoihin ja ruuveilla kiinni ritilän reiístä.

    Samantyylinen asennus on mulla Camarossakin kaiuttimille, ei tartte pitää peltoreita päässä kun varikkoheput saa huudella köyhän miehen kännykkä La-sovelluksella ja mulle kuuluu stereoista kun luuri kiinni niissä.
     
  2. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Saiskohan tässä aikaiseksi keskustelua aiheesta Tempest ajettavaksi...?

    Alusta on todella löysä ja uudehkon näköisistä iskareista huolimatta iskunvaimennus olematon, ohjaus, no suoraan hyvällä tiellä menee nätisti, muttei tällä kovemmassa vauhdissa vastaheittoja ole kiva alkaa kiinni ottamaan.

    En ole GM alustan eroavaisuuksiin ja osien yhteensopivuuksiin paneutunut, mutta eikö nuo aika vastaavannäköisiä ole

    Varastosta löytynee vielä Camarossa olleet Bilsteinin etuiskarit ja Z28 vakaaja, sopinevatko paikalleen...?

    3gen F-body simpukka, Caminoon ainakin piti "käydä", miten a-body?

    Ja ne jouset, otin kaverilta testiin tjsp. Caminoon tarkoitetun Eibach alustasarjan, A-body/G-body näyttää joillain merkeillä samoja jousia, joillain eri, mutta ainakin nämä ovat melko löysät ja perä tippuikin aika alas, ilmaiskareilla sai korjattu pikku paineella sopivaksi, mutta joku muu jousi saattaisi olla parempi. Etupään korkeus ok, mutta pitää koittaa kunnon iskareilla ensin miksi muuttuu ajettavuudeltaan. Olisiko takajousista mitään esimerkkejä heittää minkä pirssin jouset sopivat mitoiltaan ja jäykkyyksiltään antaen vähän tymäkämpää kyytiä.

    Ei mitään rata-autoa ole hakusessa, mutta hieman omiin mieltymyksiin sopivampaa, millä pystyy mutkatietäkin ajamaan ns. normaalia ripeää matkavauhtia. Ja se, että jos sattuu lapsettamaan, niin arvaa vähän leikkiäkin ;)

    Jäänyt elävästi mieleen tapaus, kun vastaavanoloisella alustalla varustetun A-bodyn antaa risteyksestä lähdettäessä jauhaa sinne motarinopeuksiin, ja kun höllätessä perä onkin hiukan sivulla, meinaa peijooni Buikki kirvota kintaasta :D
     
  3. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    eikös se tempest ole ihan chevellen sukulainen.. eli a body? eli luulisi netin olevan täynnä niiden alustan virittelemis ohjeita.

    nuo vakio g-bodyn jouset ovat selvästi löysemmät kuin a bodyn vakio jouset.. vaikka ovat pidemmät fyysisiltä mitoiltaan.. ja eibachin madallusjousetkin ovat kai vakio abodyn jousia löysemmät eli tiputtavat autoa matalemmalle ja ollen kuitenkin silti vielä vakioita pehmeemmät. eli vakio jousia löysempi alusta niiden kanssa pitäisikin tulla.

    mähän käytin tollasen 60luvun abodyyn tarkoitettuja takajousia omaan 80 cutlassiin saadakseni vakiota jäykemmät jouset sekä madalluksen. (moog 5409 oli se mitä käytin.. 5413 on kai toinen "vakio" jousi a bodyihin jota moog tekee ja on hieman jäykempi kuin tuo 5409. olisiko esim joku SS mallin jousi siis
     
  4. jpe

    jpe 3rd gear

    Omassa Chevellessä Hotchkissin TVS satsi ja näyttää tuo sama sopivan ainakin GTO:hon joka kait on sama kuin Tempest. Kaikille A-bodyille tuota mainostavatkin.

    Tuolla satsilla menee jo minne ohjaa eikä keinu.
     
  5. LPV

    LPV 3rd gear

    Jep, Tempest on Pontiacin A-bodyn perusmalli.
    Eli kaikkien GM 64 - 72 A-bodyjen alustat ovat "samaa kamaa", eroja kuitenkin on malleittain paljonkin. Tempest kun on "alkaen"-malli, siinä on kaikkein "hennointa" tavaraa lähes joka paikassa. Moni merkki, esim. edellä mainittu Hotchkiss, tekee parempaa osaa noihin. Tukivarsien puslat kannattaa myös vaihtaa jäykempiin, oman maun mukaan, kumisiin, uretaanisiin, muitakin on metallisiin asti. Taka tukivarret ovat aika "notkuvat", ne voi boxata tai vaihtaa valmiisiin Hi-Tec-mallisiin. Taakse voi tietenkin hommata vakaajan, sitä noissa ei monessakaan vakiona ole, edes GTO:ssa tai SS:ssä... Tarpeeton kiihdytyshommissa. :) YouTubessa, Hotrod Garagessa on monessa jaksossa GM A-Bodyjen "Suspension upgradeja". Ainakin jaksoissa 4, 6, 10, 17, 20, 23 ja 24. Noita katselemalla saa jotain käsitystä siitä, mitä tarvitaan. Ne ajavat radalla testiä joissain jaksoissa.
    Mulle kans A-Body !!!
     
  6. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Kyllähän netti täynnä ohjeita on, mutta mielellään kuuntelee kotimaisten pellepelottomienkin käytännön kokemuksia ;)

    No tuumasta toimeen, laittelin tänään 5kpl turvavöitä laitokseen, III Golf / Vento lantiovöitä, takapenkki meni ihan Ok, etuvyöt olisivat saaneet olla vähän pidemmät, tarvii katsoa jotku muut vielä eteen.. Mukavampi ajella kersojen kanssa. Sitten aloin tutkimaan omaa osavarastoa.

    Camarosta ylijääneet Bilsteinit passasivat eteen tähänkin mitoituksiltaan, halkaisija on sen verran iso ettei mennyt alatukivarren reiästä läpi, mutta ei mitään mistä ei snurralla olisi selvitty. Vanhat iskarit olivat täysin tattis.

    [​IMG]

    Vanha etuvakaaja oli 7/8", Camarosta oli jäänyt 1 1/4" vakaaja jouten ja mitoitus oli tuossakin sama, joten pulttasin paikalleen.

    Joku jousisarja tarvii sit tilata, ja kai laitan nuo kuvan myöskin Camarosta ylijääneet Konin takapumput samalla sitten paikalleen, alapäähän pitää modata silmukkakiinnitys, noihin oli aimminkin kötöstelty jotain, joten teen varmaan ko. jutun unibaleilla, käy helposti. Uretaanipuslat sitten joskus myöhemmin, ja levyt eteen.

    Mutta, etuiskareilla ja vakaajalla tuntui olevan jo varsin positiivinen vaikutus ajo-ominaisuuksiin. Jospa sen simpukan sitten seuraavana.

    Btw. niistä jousista, tiedä sitten A ja G bodyn jäykkyys ja pituuseroista, mutta kyllä samoja ainakin summitin kataloogin mukaan kauppaavat toiset merkit kumpiinkin. Ehkä sit A tippuu enemmän kuin G, no tilailen joka tapauksessa jotkin nimenomaan A-bodyyn tarkoitetut.
     
  7. LPV

    LPV 3rd gear

    Joo, kyllähän ne omakohtaiset kokemukset on ihan opettavaisia monesti. Moni vaan rakentaa A-ruumiinsa suoraanajoon jolloin "hyvä alusta" on jotain ihan muuta kuin sellaiselle, joka haluaa joskus kääntää mutkaan ilman että auto kaatuu. A-body taitaa olla painavampi perältään kuin G-body, ainakin ylitystä näyttäisi olevan enemmän, siksi varmaan jouset toimii erilailla. Vai sopi Camaron etuvakaaja suoraan, hyvä tietää jos tarvitsee joskus A- tai F-bodyyn vakaajaa. Millaista vakaajaa olet taakse suunnitellut?
    Mulla on -94 Buickissa Fordin 01 Crown Victorian vakaaja, kun noihin pitää ostaa kalliit alemmat tukivarret, jos meinaa alkuperäistyyppistä käyttää. En tosin ole tutkinut millaisia näihin A-bodyihin on tarjolla. Buickissa on hyvin saman tyyppinen takapää kuin A:ssa, valmistettu 77 - 96.
     
  8. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    En ole takavakaajaan asti päässyt vieläkään alustan paranteluissa, etupäähän laittelin eilen Energy suspensionin PU-puslasarjan, ja pohjaanlyöntikumit. Vanhat vieterit korvasin BMR 1" madallusarjalla. Katsotaan mihin lopullinen korkeus asettuu, mutta nokka äkkiseltään taisi mennä about siihen mihin halusinkin, eli nousta pari senttiä. Muutoksien vaikutus ajettavuuteen oli aika iso :) Alatukivarsien puslat etenkin olivat täysin loppu.

    [​IMG]

    Iskarit kaipaisi vieläkin jäykemmät kyllä eteen. Taakse pitäisi seuraavaksi muokata Camaron vanhat Konit sopimaan paikalleen (eli alapään tappikiinnitys -> silmukaksi), boxata tukivarret ja prässäillä PU-puslasarja paikalleen.

    Mahtaiskohan tuohon tukivarsien boxaukseen löytyä oikein jotain järkevää ohjeistusta jostain, siis printattavia malleja vahvistusläpysköille...

    Joku ehtoo autoja peseskellessäni otin myös ryhmäpotrettia kulkineista

    [​IMG]

    Ja Caminostakin jokusen räpsyn puhtaana.

    [​IMG]
     
    DX, Roc ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  9. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Ite operoin sen boxauksen vaan niin että samanpaksuista latikkaa leikkasin niin että kävi napakasti siihen väliin ja sit hitsuutin n.4-5cm saumoilla kiinni,samanlaisin välein.En tiiä miten oikein tehty mutta luulisin että toimii siinä missä muutkin.

    Ei saata muuten käydä se sun 3gen fbodyn simpukka tohon,tai käyhän se varmaan paikalleen,mutta ohjausgeometria menee persiilleen.
    Ai mistäkö tiedän?Laitoin omaan 72caminoon ko.simpukan ja kierrokset ratissa meni ok,2,5 kiekkaa tapista-tappiin muttamutta...kääntösäde kasvoi ihan älyttömäksi,renkaat ei käänny enää läheskään yhtä paljon ku ennen.
    Camarossa on eripituinen kääntövarsi ja ilmeisesti spindleissä kanssa se varsi erilainen.

    Oon kyllä tutkinu että sen sais modattua kuntoon...niissä on erikokoiset sellaset pysäytinnastat siellä simpukan sisällä.Ilmeisesti jossain siellä sisällä ja sit siinä päädyssä itsessään.Jos siihen vaihtas entisestä päädyn ja poistas sieltä sisältä sen toisen stopin niin sitten toimis varmaan.
    Ihan kauheesti ei taida uudet maksaa,et kannattaako niin se on jonaisen oma asia.
    Lue tuo jutska ainakin http://www.hotrod.com/how-to/chassis-suspension/ccrp-0901-gm-steering-box-upgrade/
    Ja tuolla tais olla kans paljon juttua aiheesta http://www.442.com/oldsfaq/ofstr.htm
    Jossain oli hyvä juttu vaihe vaiheelta miten se käytännössä tapahtuu,mutta en nyt löydä sitä.
     
  10. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    [​IMG]

    Kesän harrastukset on mennyt aika pitkälti motorporttihommissa, viikonloppuna tuli käytyä hyppimässä Camarolla Virossa.

    Tarvis tehdä uudet alatukivarret, toinen vanha putkimallinen toteutus tykkäsi huonoa betoniseinään ajosta.

    Ajattelin mallintaa nyt toisen vanhan ehjän, ja leikkauttaa itse varret paksusta levystä. Sisäpäihin tuollaiset orggistyyliset puslat

    https://www.summitracing.com/int/parts/aaf-all56232/overview/

    Mutta ulkopäät mietityttävät. Ehdotuksia?

    Miksei oem pallonivel ja sille sorvaten hitsattava holkki minkä hitsaa itse tukivarteen. Mutta olisiko parempia ideoita.

    Joku tällainen olisi myös helppo toteuttaa, mutta kun etutolppa vastaa tukivarteen navan sijasta, seekeri ottaa aika paljon voimaa vastaan...

    [​IMG]
     
  11. MikkoV

    MikkoV Gearhead



    Aikas pitkälti on mennyt kesä kisaharrastusten parissa. Pontiacci on kerännyt kilometrejä koko kesän ahkerasti. Ja sille ei ole tullut tehtyä edellisten viestin alustaparanteluiden jälkeen oikeastaan kummempaa kuin jotain tiivisteiden uusimisia.

    Camaro, takajarrusatuloiden kannakkeet mallinsin ja leikkauttelin uudet hardoxista, Laviasta Kukkulan pajalta löytyy piirustukset jos joku muu kaipaa 8.5" peräänsä, 300mm levylle ja wilwood dynalitelle.

    [​IMG]

    Alatukivarret tosiaan meni uusiksi, sama paikka leikkeli 15mm hardoxista itse varren. Tein jigin vanhan ehjän varren mukaan ja uudet hitsuuttelin siinä kasaan. Käyttää orggis puslia tai teräsholkkeja ja orggis alapalloa.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ja on sitä kesän aikana jouduttu hiukan muutenkin ehjäilemään

    [​IMG]

    Ensi talvena sais tehdä isommin kuituhommaa ja siistiä korin nätiksi pitkästä aikaa, nyt taitaa hantin ovi olla ainoa neitseellisen ehjä ulkokuoren osa enää tällä erää. Loppukausi mennään kuitenkin näillä loppuun, 2vko päästä Drift SM sarjan päätös Botniaringillä ja Marraskuussa käydään vielä Rigan Bikerniekin radalla päättämässä NEZ sarja.

    Viimeiset luisukisat on menneet ihan mukavasti tuon Viron kisan jälkeen, ilmoittauduin kuitenkin SM sarjaan mattimyöhäisenä. Ja kävin pokkaamassa 2. pokaalin Alastarolta sarjan 3. kisasta, samassa ajettiin myös radalle.com sarjan Pro luokan kisa ja siitä napsahti voitto.

    Viime viikonloppuna oli Kokkolassa Venetsia drifitng, pieni parkkipaikkakisa mistä tuo alun videopätkäkin on. No, pieni kisa mutta suuri yleisötapahtuma, siellä 4. sija. Olin tuohon sinällään ihan tyytyväinen, että mukana oli 42. kuskia. Ja kotimaisten lisäksi myös naapurimaista useampia.
     
    DX tykkää tästä.
  12. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Ei oo hetkeen tullut mitään päiviteltyä, mutta jotain harrastehommia kyllä silti touhuttu. Tää meidän Drifting kausi piti alunperin päättää marraskuun alussa Latvian Rigassa, ja heräs kysymys, että millä sinen mennään ja missä yöpymiset jne? Lisäksi ulkomaan reissuilla on aina aika stressi suht arvokkaasta kilpurista avotrailerilla nököttämässä pitkäkyntisten armoilla...

    [​IMG]
    [​IMG]

    No, mähän ostin jokunen vuosi sitten em. ongelmaan ratkaisuksi bussiaihion. -83 Wiima korisen B10M Volvon, eri mahurikoneella, aika hyvä koriltaa vanhaksi autoksi, tai vaikka verrattais vähän uudempiinkin mutta koneessa oli pientä häikkää, teki painetta vesitilaan. Yksi tuttu ex-volvomekaanikko kävi aikanaan purkamassa pari vuotavaksi diagnosoitua kantta pois, epäili vahvasti että on vuotanut lisäksi putken alapään tiivisteestä ja tuomittiin koko projekti tuhoon tuomituksi. Hinattiin hallista pihalle odottamaan uutta elämää säilykepurkkeina.

    No, aateltiin nyt syksyllä et löydään kannet kiinni uusilla tiippareilla, hitsataan koukku kiinni ja käydään tolla Rigassa, kai se sen kestää, jos homam menee käteen niin saapa ainakin ajettua hallin pihasta pois. Hommaa kun tarkasteltiin paremmin, edellisellä asentajalla oli käynyt pientä virhettä aiemmassa kansirempassa, putket eivät vaikuttaneet vajonneen joten kasailtiin huolella hieman paremmalla mielellä, löydettiin ehjä ahdin loppuun ajetun tilalle läheisestä linjuripaikasta. Tuntui toimivan eikä tehnyt enää painetta

    Joten penkit pois, lain kirjaimen täyttävä riittävä matkailuvarustus kabiiniin ja leimaus matkailuautoksi, tässä homma vähän vaiheessa.

    [​IMG]

    Sitten homma lähti vähän käsistä, laite kaipasi pikku seisonnan jälkeen vähän muutakin huoltoa, uudet paineilmasäiliöt, kytkinlinja possahti testaillessa -> uutta. Ja paljon pientä sipistelyä. Ja olishan auto kiva saada sisälle ettei tarvi kärryllä perässä raahata. Eli eikun puukkosahaa käteen ja takapää autosta auki.

    [​IMG]

    Auto näytti tosiaan alustastaan aikas hyvälle, jopa auton oman rungon takana oleva rhs putkesta tehty apurunko, mikä tuttujen vastaavissa kulkineissa on usein ollut se pahin paikka ruostepeikon kannalta. No, eipä ollut tässäkään häävi kun takaosan purussa otti tavarankuljetustilan vanerit pois, altapäin koputellen oli kaikki ehjää mutta palkkien ja vanerin väli...

    [​IMG] [​IMG]

    No, jokunen meetri uutta rhs putkea ja tilanne näytti paljon paremmalta, tankit tuotiin vähän taaksepäin alkuperäistilanteesta ja 50cm alemmas, niin ei auto mene ihan niin korkealle, ja autolle vähän telinettä ja ramppia linjurin uumeniin. Tuo tehtiin niin, että auton alla oleva tavarankuljetustila maksimoitiin ja rampit tehtiin varoilta irrotettavaksi.[​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Ajoramppien pintaan hitsailin tuollaisen salmiakkiverkon pitoa parantamaan kyytiin ajettaessa, kuvien järjestys ei ole ihan 100% kronologinen.[​IMG] [​IMG] [​IMG]

    About projektin tässä vaiheessa tuli tietoa, että ko. kisa mihin autoa valmisteltiin on peruttu, ja ihan hyvä niin, kisapäivänä oli Rigassa lumi maassa joten työtahti rauhoittui. Vanerit on tämän jälkeen saatu 90% autoon sisään ja projekti on enemmän kuin hyvässä mallissa ensi kesää silmällä pitäen... :)
     
    palontie ja DX tykkäävät tästä.
  13. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Camaro, tälle ei varsinaisesti pitänyt tehdä mitään ennen kevättä. Otin kuitenkin firmalle hommiin ammattikoulusta työharjoittelijan, jolla oli intoa lasikuituhommiin ja niitä Camarossa riitti joten tuumasta toimeen.

    Vahvisteltiin ja korjailtiin etulokareiden vanhat muotit, istuvuus oli aiemmin aika huono, mutta nyt tehtiin muotit istumaan oven ja konepellin muotojen mukaan joten tilanteen pitäisi parantua...

    Takakyljet olin ajellut siihen kuntoon kummatkin, ettei oikominen tuntunut järin houkuttelevalta vaihtoehdolta, varsinkin kun noita on korjailtu jo aiemminkin useampaan otteeseen. Päädyin ostamaan uudet takakyljen korjauspellit joista otettin kuitumuotit. Samalla otettiin muotti myös takapaneelista, tuo jää vielä nyt peltiosaksi, mutta jos isompaa kopausta sattuu, saa päivittyä siinä vaiheessa sitten kuituosaksi.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Nyt on etuloksut, takakyljet ja maskikehys tehtynä, rpsglasfiberiltä on vielä tulossa uudet osat keulaan, nuo nykyiset on pariin kertaan korjailtu eikä enää millilleen mitoissaan, joten otetaan muotit nyt sitten vielä niistäkin, ja tehdään uudet osat. On sitten jatkossa helpompi korjailla kun on nekin muotitettuna. Nuo uudet takakyljet ja RPS kuituosat lähtevät kiertoon muottihommien jälkeen.

    Etuloksut on allaolevassa ruuvailtu kiinni vanhojen lokareiden kiinnikkeisiin, ne vaativat pientä passailua mutta muuten vaikutti viimein istuvuus tyydyttävältä

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    palontie, Vuokralainen, DX ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Jarde1

    Jarde1 Gearhead

    Tutun näköinen linja-auto, oon kulkenut yläasteella tuon kyydis :)
     
  15. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Ei kai sitten saamari oo purkkaa liimattuna penkin alle..? :D Tää oli ollu mun käsittääkseni koulukyydissä 2012 loppuun asti, hain itse Kankaan vaarilta 2013 tämän.
     
  16. DX

    DX Double Gearhead

    Nää sun rojektis on kyllä mahtavia,
    ja kas kummaa että riftinkilaite on saanut jo vähän joka nurkkaan jotain osumaa, jossain vaiheessahan ne moneen kertaan oiotut pellit kovettuukin jo niin paljon, että repeävät oikoessa, sillon on jo helposti mielekkäämpää tehdä kokonaan uusiksi ja sun rojektissa sitten tuunatakin.

    ootteko muuten kokeilleet tia muuten pannut merkille, että onko sillä mitään merkittävää vaikutusta lopputulokseen, että laminoi muottiin jäykkärit samaa hyömyä tai erikseen, erikseen tehtynä pitäisi tietty välihioa eikä se varsinaisesti houkuta.
     
  17. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Ainoa virheetön pintaosa Camarossa taisi olla tällä erää hantin ovi, viimeksi koppa on kunnolla korjattu 2013 ja sen jälkeen paikkamaalailtu aina vaan sieltä ja täältä, viimeisen pari vuotta paikkamaalauksetkin oli jo tehty mustalla tarralla, mikä on kyllä yllättävän silmää hämäävä konsti.

    Toi takapään oikominen alkoi jo vähän turhauttaa, kuituosien korjaaminen on hemmetin näppärää kun on muotit. Vaurioitunut palanen pois, reunat kappaleesta ohueksi, osa muottiin ja uuden osan laminointi, tadaa.

    Nytten on laminoitu jäykkärit kuivuneeseen kappaleeseen. Eli 3-4 mattokerrosta, annan kuivua nihkeäksi, sitten uretaanilla jäykkärit ja seuraavana päivänä 2-3x mattoa lisää, itse oon ollut tyytyväinen tuolla metodilla muottiin ja en ole havainnut että vuorokauden välikuivatuksella vaatisi välihiontaa. Tosin en ole kyllä kuituhommissa millään tavalla expertti, enkä hommaa kunnolla edes opiskellut. Noi etuloksujen muotit on aika kamalan näköisetm ekat mitä on ikinä tehty, ja alkup jäykkärit oli jostain muoviputkesta, nytten lisäiltiin uretaanilal ja vahvistettiin ja korjattiin oikeampaan muotoon.

    Osiin ei ole laminoitu mitään jäykkäreitä etuloksujen takapäitä lukuunottamatta, sitä on hiukan haettu että onko 3 vai 4 mattokerrosta 300gr matolla sit hyvä, 3x tuntuu vähän ohuelta jos onnistuu hartsimäärän pitämään sopivana.
     
  18. Jarde1

    Jarde1 Gearhead

    En se minä ollut, se oli jo valmiiksi :D:D
     
  19. DX

    DX Double Gearhead

    mustassa pinnassa mikä vielä on rikottu mainoksilla, niin musta tarra toimii varmasti oikein hyvin,
    ja ymmärrän yskän, siksi varmaan jokkisautotkin on sellasia pottusäkkejä, ei niitä vaan jaksa kerta toisensa jälkeen kunnolla oikoa kun on tiedossa, että läjään se menee kumminkin koska kontakti nollatoleranssikimppalajeissa on väistämätöntä.

    okei, eli et ole havainnut kerrosten irti ravistumista muottikäytössä vuorokaudenkaan välikovettumisella, se tieto riittää mulle oikein mainiosti, tänks ö lot.

    en ole itekään mikään ekspertti, olen itelleni hääräillyt yksittäisiä kustomiosia, eli muotti ei oe suoraan voinut tehdä, vaan on ensin pitänyt tehdä se kappale viimeistelyä myöten josta sitten olisi voinut ottaa sen muotin, mutta ne suunnitelmat on toistaiseksi jäänyt toteuttamatta,
    kun noita ei varsinaisesti ole tehty rikottavaksi niinku sulla ja vaikka ne omassakin rallaamisessa tahtoo saada aina joskus jotain pientä osumaa ja esmes kuitupuskureita pitäisi jo vähän harsia molemmista päistä.

    mutta toi korjauspalojen tekeminen muotissa kuulostaa, nyt kun se on ääneen sanottu, niin helvetin kätevältä, että ehkä mun pitäisi ottaa kans itteäni niskasta kiinni ja tehdä ne muotit, kun ei sekään ihan tuskatonta ole, että risukoksi pärähtänyttä kappaletta ensin sitoo jonnekin sinnepäin muotoonsa kaikenmaailman kuumaliima- ja teippivirityksillä, sitten alkaa sitä täyttää liiotellen uudella matolla jotta saa mukavasti välihiottavaa ennen kusilaitukittaamista.

    itekin haahuilen ton kolmen ja neljän kerroksen välillä, tein toissa talvena cutlasiin kuitusen takaluukun, eli rungon ja pinnan, molemmat piukkaan mankeloidulla kolmella kerroksella ja pelkäsin, että se painuu aika piankin lontolleen ja etunurkat hiirenkorvalle ja niinhän se sitten tekikin.
     
  20. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Ei oo irtoillut, itseasiassa oon tuon vuorokauden ikkunan laminoinnin jatkamiseen ilman välihiontaa bongannut ihan virallisen kuulloisesti ohjeesta.

    Eipä tätäkään varsinkaan alunperin rikottavaksi ole tehty, mutta lajin luonne on muuttunut vuosien mittaan aika lailla agressiivisempaan suuntaan ja ajetaan niin pirun pienillä marginaaleilla, että ihan väkisin toisinaan osuu.

    Itse arvon tuota osan paksuutta lähinnä sillä mittarilla, että kuinka hyvin kestää joustaa murtumatta, on neljällä kerroksella tehty siistimpi ja sellainen mukavan oloinen käsitellä.
     

Kerro tästä muillekin!