Auttaisitteko tumpeloa sytytystulppa-analyysissä =)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja raichard, 12.5.2013.

  1. raichard

    raichard 1st gear

    Moron!

    Elikkäs, pyytäisin apuanne diagnoosiin sytytystulpan karstaisuudesta.

    Tuollaiset siis löytyivät -80 350 L48 Veten 5 ja 7 pytyistä. Karstainen 7 parempi 5.

    [​IMG]

    Mitä tuosta voi tulkita? Oma aloittelijamainen veikkaus olisi, että huonoa palamista ko. sylinterissä. Liene syytä vaihdella tulpat, tarkistaa sytkäkamat ja seurata tilanteen kehittymistä ko. sylinterin osalta?

    Toki, puristuspaineiden mittauskaan ei varmasti olisi turha homma?



    Kiitoksia jo etukäteen! :D
     
  2. peltsi

    peltsi Gearhead

    mun mielestä noiden nykybensojen kanssa on vaikee tulkita tulpista oikein mitään.
    toisessa tulpassa on pirusti karstaa, syökö kone öljyä? huohottaako öljyntäyttö reijästä?
    vaihda uudet tulpat ja seuraavan kerran ku otat tulpat irti niin aja ennen sitä reipasta ajoa esim pikatiellä ja siitä suoraan talliin. älä annan käydä paikalla.
    itse olen koittanut kuvata tuon harrastepelin tulpat ja vertailla niitä mutta aina se musta tulppa löytyy eri sylinteristä.....

    niin syitähän voi olla ruiskusuutin kusee, imuventtiilin varren kumi valskaa tai sitten männänrenkaat päästää ohi. mutta jos kone olis väljä niin kai siellä olis useempi musta tulppa.

    voiskohan sen karstasen sylinterin ruiskusuuttimen vaihtaa päittäin puhtaan sylinterin kanssa..... Edit: Jaa taisi olla kaasarikone kyseessä
     
  3. raichard

    raichard 1st gear

    Juu, alkuperäinen rochesterin kaasari siellä soppaa syöttää =)

    Vaihtelen tulpat ja seuraan tilanteen kehittymistä. Hyvä neuvo tuo pikatie. Juur tulppien irroittelua ennen kylmänä siirtelin autoa pihalla.

    Kiitos kommenteista!
     
  4. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    vaihda ohjurin kumit.
     
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Vauhdista sammutus. pitäisi olla maitokahvin ruskeat tulpat ja "sytytys merkki" sen tulpan kaaren kulmassa.

    Tyhjä käynti sotkee tulpan värin jos vaikka laskee kytkin pohjassa pysäkille vaan suoraan ajosta sammuttaa niin, että kone pysähtyy sammuttaessa.
    Automaatilla helpompi koska kone pysähtyy sammuttaessa kuitenkin kun laatikko ei moottorijarruta.

    Tulppia ei sitten ole tarve kuumana irroittaa kunhan ei käytä autoa välissä.
     
  6. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Lainataas topicia
    Tuli vaihdettua tohon emännän pösöön tulpat (307) ja niissä oli vihreätä karstaa? Aikasemmin noihin chevyihin heittänyt tulpat sellaisenaan kiinni ja aina toiminut, mut tossa pösössä piti säätää kärjet 0.95 että kone heräs? No kone toimii ja näin, mutta mistä toi vihreä karsta johtuu? Imuvuotoa? Kone käy kunnolla ja ei humppaa.
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Väittäsin ettå öljyä pääsis aika paljon tonne pyttyyn. Nykybensalla tulpat kyllä pysyy puhtaana ja saa olla seokset aika päin persettä että bensan vuoksi tulisi karstaa. Savuttaako auto?
     
  8. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    ei savuta yhtään ja päästöt ok. kulutuskin ok, joku 7l? en tarkkaan ole laskenut. syyläri neste laskenut 2x 4 vuoden aikana, ja nesteen joutuminen luulis muutenkin putsaavan. Öljyä ei kuluta. niillä tulpilla tuntu olevan toi vähäinenkin alavääntö hukassa, tosin heitin ne semmosenaan paikoilleen. Ja nyt kun sateet alkoi niin pösö näytti luonteensa ja rupes tietokone nollaa itseensä (kello ym.) ja valitti kerran antipollution vikaa ja samalla pätki. Sen tähden vaihdoin tulpat, ja koska vikakoodi misfire tuli samaan aikaan. Nyt kone käy hyvin ja tuli toi 1.6 mahtava alavääntö takas. En vaan ole nähnyt vihreätä karstaa tulpissa? kilometrejäkin ehti tulla n.20tkm
     
  9. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    kattoo jos en heittäny tulppia pois niin laitan kuvat huomenna töiden jälkeen.
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Jaajuu vastasin tohon alottajan viestiin mutta kai se sama sopii myös sun tilanteeseen.

    Joo, pistä kuvia niin päästään tutkimaan
     
  11. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Vihreä karsta johtunee joko tulppien materiaalista (kupari oksidoituessaan muuttuu vihreäksi tai polttoaineen lisäaineista) Ja aloittajan tapauksessa sanoisin kans että öljyä polttaa, ei tarvitse paljokaan imuohjurin kumista öljyä päästä niin nokeaa käynistyksessä tulpan ja aika rajusti pitää kiusata konetta että noki pois palaa.
     

Kerro tästä muillekin!