avant 313s käyttö kokemuksia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja choesos, 9.9.2012.

1. choesos

choesos 1st gear

kertokeepa te joilla on tollainen tai ollut niin minkä lainen se on käyttää ja pystyykö hyvin rehuja jakamaan maatilalla? isä on tollaista katsonut rehujakoon kuinka herkka se on kaatumaan jos ison kasan ottaa rehua keulaan?

2. impala1968

impala1968 Gearhead

Rehuista ei tiiä mitään mut muutaman vuoden olen tonkinut pihaa ja kasaillut lunta tuollaisella. Hiton hyvä laitos pikkuhommiin, pari kertaa olen ollut vaihtamassa isompaan mutta tuo liukuohjattava on niin pirun näppärä pyörähtämään ympäri ja mahtuu melkein minne vaan.
    Reilusti kuormaa kauhaan ja nopea peruutus tai äkkijarrutus niin varmasti on nokallaan. Kauha alhaalla ja hissukseen vie ihan täyden kuorman nuoskalunta (150cm levee kauha), kasalle kipatessa pitää olla pikkasen varovainen :)
    Mä olen kaatanut tuon nokileen ainakin 10 kertaa, ei se ole mikään ongelma, kahvasta kauha alas että perä laskee ja uudelleen käyntiin.

3. umpio

umpio 3rd gear

Pystyy hyvinkin jakamaan; tolkku vain kuormatessa. Jos ei ole ennen liukuohjattua ajanut, niin kannattaa vähän avoimella paikalla treenata ennenkuin menee sinne ruokintapöydälle pätemään "rrunrrunn, nyt jaetaankin rehut vauhdilla" *tökstökstöks* *KOPLOINKS!* "..." "Oho..."

Jos tuommoiseen liikaa rehua ahnehtii pihteihin, niin kyllä se aika rauhallisesti nostelee niitä takatassujaan. Maltti on valttia niinkuin aina konehommissa.

4. choesos

choesos 1st gear

jep katsotaan josko se saatas hommattua. pitää avoimella paikalla opetella ajelemaan:D muutesta mitenkä se hydraalikka loimii siin en ole kun kerran nähnyt avantin läheltä :D

5. Rockmaple

Rockmaple Gearhead

Kaks vipua, ajo tapahtuu muistaakseni vipuja eteen-taakse vääntelemällä, kuormaajaa käytetään samoja keppejä sivuttain heilutellen. Jalalla kaasutetaan. Outohan ei tuolla saa aikaan kuin vahinkoa, mut osaavan käsissä uskomattoman tehokas laite.

6. mafo

mafo 3rd gear

ostaisin kumminkin vähän isompi kone, nyt en tiedä millaisista rehumääristä puhutaan mutta ainoa syy noin pieneen koneeseen on että isompi ei mahdu, tai että sai halvalla :rotfl:

7. impala1968

impala1968 Gearhead

Joo, ajo pelaa kahvoista eteen-taakse oikea ja vasen puoli erikseen, sivuttain kääntämällä toisesta nousee varret ja toisesta kippaa. Vasemmalla kädellä tuplanopeuden vipu, oikealla jalalla kaasu, vasemmalla lisähydraulikka eli esim. rehupihtien avaus/sulku.
    Mulla on sitte ylimääräinen rehupihti kun ei ole lehmiäkään. Sekä trukkipiikit ja kauha. Ja ajamattomat orkkis renkaat vanteilla, hyvät asfaltilla, lumella ei tee mitään.

8. choesos

choesos 1st gear

ei ole löytynyt halvalla konetta toi on ainut mikä on halpa ja jonka saapi ostettua. eiköhän tuolla saa jaettua rehut lehmien eteen ja viel tonne mullikoitten. jep pitää mielessä pitää se jos tarve tulee kauhalle ja trukki piikeille ja renkaille. jonkun lainen pihti tulee siin mukana valmiiks.

Kerro tästä muillekin!