avensisko hyvä...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jakezzz, 20.1.2010.

  1. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Mistä syystä? Siis meinaat että auton pitää olla vanhempi kuin -93? Mites 10 vuoden päästä, sitten käy jo 2003? :odroll:
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Olen ihan samaa mieltä!!
     
  3. rb

    rb Double Gearhead

    Vanha kaasarilla varustettu tönäri tai ketjukone.
    Mikä voisi mennä pieleen...

    Oikeesti ymmärrän kyllä näitä sällejä joille kertyy se 60-80 tkm vuodessa, ettei silloin katsota käyttöautoa sieltä 80- luvulta vaan pikemminkin 2000- luvulta ja silloinkin tuoreemmasta päästä.

    Mut vaikee laji niitä on enää itse alkaa räpeltää.

    Just sen osaa tankata je kenties täyttää pissapojan. Ajovalon polttimon vaihto voikin ottaa jo pari tuntia....
     
  4. rane58

    rane58 Double Gearhead

    "Vanhassa vara parempi!" :p -Vanha Suomalainen sananlasku.
     
  5. JHämming

    JHämming 3rd gear

    osaako joku sanoa lähteekö 2003 T25 Avesta kattokaiteet helposti? jääkö sinne kiinnityspultit törröttään vai miten on kiinni? muuten on hyvä auto avensis.. :D
     
  6. artz

    artz Gearhead

    Ei ole avensis kyseessä mutta tämä varmaan paras ketju saada vastaus. Maaliman kalleimmasta autosta eli korollasta kyse.

    Yksi pytty pimeä, koska tulpanjohto poikki. Tulpan päällä on se syvä "kammio" johon johto tulee kiinni. Pimeänä olleesta on tämä "kammio" karstainen ja siitä vasemmanpuoleinen vastaava tila täynnä valkoista jauhetta, eli käynyt sitten kuumana.

    1. Ei oikeastaan kysymys mutta ihmettelen miten se karsta on voinut nousta tulpankierteitä pitkin tuohon tulpan päälliseen tilaan? Tuntuisi että tulpat oli kunnon kireellä kuitenkin. 2/4 oli aivan puhtaat.

    2. Varsinainen kysymys, kun yksi pytty pimeä, niin voiko sentakia viereinen mitenkään käydä liika kuumana vai olisiko jotain muutakin häikkää tossa?


    Ja jotta pysytään ketjun aiheessa, niin omassa käytössä oleva Ave se vaan tuntuu porskuttavan. Tuntuu ettei juuri mitään käyttöä haittaavaa koskaan. Toisin kuin korollassa..
     
  7. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Voisiko olla niin, että se musta karsta on moottoriöljyn ja muun töhkän seosta eli se pohjatiiviste vähän tihkuu sinne tulppamonttuun? Valkoinen on taas alumiinin hapettumisesta tulevaa mössöä ja sinne monttuun ei taas öljyä tihku.
     
  8. artz

    artz Gearhead

    Kaikki on mahdollista. Tuli mieleen että missä oli sitä öljytöhkää, niin tulpanjohdon se kumitutti oli löysällä, ja niiltäkohdin koneesta hiukan tihkaa. Se voi selittyä silläkin. Laitan sen nyt kunnolla ja seurailen töhkääntyykö vielä.

    Mikäs osa tossa on alumiinia mikä voisi hapettua? Olisiko se sytytystulpan tuubi (aka "kammmio") mikä venttiilikoneiston läpi menee? Ehkä kaukaa haettu, mutta mitä jos tämäkin johto ollut huonosti tulpassa kiinni (näkee että on aiemmin korjailtu), ja on välillä antanut kipinää siihen tuubiin, niin voisiko silloin muodostua valkeaa jauhetta?
     
  9. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Niin, kun ei selvinnyt mikä corolla ja millä koneella mutta ei ainakaan se EE90 2E-E, koneella kun siinä on erilainen venakoppa mutta jos vaikka 1.6 4A-F(E), niin siinähän on venakoppa kevytvalua, myös ne montut. Ainakin tuossa vähän vanhemmassa toyossa, joka seisoo käyttämättömänä, kevytvalu-venakoppa kerryttää joihinkin kohtii valkoista mujua. Ja aluvanteisiin kertyy valkoista töhnää ja voi olla, että vaimon carinan tulppakolossa oli myös sitä. Hapettumistuotetta.
     
  10. artz

    artz Gearhead


    No juu, kyllä siis 1.3 4E-FE kyseessä. Pahoittelen että unohtui mainita. Tämä ei kyllä tässä autossa ajon puutteesta pääse muodostumaan. Mielestäni tämä johto/tutti oli kunnolla kiinni, mutta tästä puuttuu kyllä se leveämpi osa mikä menee tulpan juureen, että on voinut helpostikin päästää kosteutta tuonne monttuun ja hapettua. Kyllä tämä alkaa tästä selvitä - kiitos! Tässä vielä kuva
    [​IMG]

    Muokattu: moottorin malli korjattu
     

Kerro tästä muillekin!