B, G, F body Väljän rattiakselin rättiviritys korjaus VINKKI

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Markuk, 18.1.2016.

  1. Markuk

    Markuk 2nd gear

    Ajattelin ihan pistää muidenkin iloksi, ellei sitten ole jo yleisesti tiedossa, kuinka korjata ohjaus jämäkäksi noista rättiakselilla olevista AUTOISTA. B, G, F Body...

    Itsellä on Malibussani juuri alla (linkki ) olevanlainen väljyys. Ei tuntunut ajelu enää viime kesän lopulla kivalta, kun ratissa valtava klapi. Varsinkin kuoppaan ajaessa rengas heilahti sen verran tyhjää, että meinasi käsistä lähtee :rotfl:

    Tämä ongelma on varmaan monella...

    http://bangshift.com/general-news/tech- ... rag-joint/

    Apu löytyy tosiaan Jeepin rattiakselista...

    http://topparts.4wdtec.eu/fi_FI/d/4713943/

    Itse tilasin Ebaysta tuon akselin. Maksoi tulli maksun kanssa 160e, about.

    Mutta kun B, G ja F Body malleissa on eroja mittojen suhteen, simpukan ja tulipellin läpi ( jäävän ) rattiakselin / ratin akselin pituudessa, niin että tuo ei mene heittämällä kaikilla kiinni. Eipä hätää. Toimi alla olevan ohjeen mukaan, niin saat millilleen sopivan pituisen akselin.

    http://youtu.be/uVsx-x98sk8

    Itsellä tuo lähti, niin helposti, että kun olin lämmittänyt tarpeeksi, niin ihan vetämällä käsin lähti paksumpi ( naaras uroksesta :wink: ) akseli pois. Ei tarvinnut 5 min kauempaa lämmittää, kun alkoi mustaa muovi / liimatöhnää valua saumasta pois. Nyt töhnät putsattu ja se liukuu koko matkan sisään ulos. Ajattelin työstää osan paikoilleen, teen merkin ja hitsaan siihen kohtaan nöllit missä se passaa hyvin. Ei varmaan tarpeen, mutta varmuuden vuoksi.
     
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Re: B, G, F body Väljän rattiakselin rättiviritys korjaus VI

    Monikohan katkaiseen ja hitsaa tuon uusiksi, ihan turhaan?
     
  3. Markuk

    Markuk 2nd gear

    Re: B, G, F body Väljän rattiakselin rättiviritys korjaus VI

    Kannattaa lukea juttu, ennen kun vastaa.

    Missä kohtaa puhun katkaisemisesta ? Nyt kun se muovi / liima on sulatettu pois, liikkuu akseli paksummassa naaraspuolessa vapaasti sisään ulos.

    Vaikka video on "pitkä" kantsii se kattoa kokonaan. Tajuaa missä kohtaa voi hitsata "nöllit". Vaikka se ei ole tarpeen :rotfl:
     
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Re: B, G, F body Väljän rattiakselin rättiviritys korjaus VI


    Tajusin ja katselin koko videon, ettei sitä ees tartte hitsata tai leikata

    Vaan sitä kirjoitin, et moniko lähtee kokeilemaan kuumentamalla irroittaa ton liimauksen ja sit säätää sen akselin oikeaan mittaan vai pyyhkäseekö suoraan rälläkällä poikki ja lyhentää jompaa kumpaa akselia
     
  5. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: B, G, F body Väljän rattiakselin rättiviritys korjaus VI

    Tää on kyllä hyvä modi, ei ollut käytettynä purkaamolta mitenkään järkyn hintanenkaan toi Jeepin rattiaksila :)
     
  6. Markuk

    Markuk 2nd gear

    Re: B, G, F body Väljän rattiakselin rättiviritys korjaus VI

    No proplem Nikuzai :-D
    Ajattelinkin, että et katsonut tota You tube pätkää kokonaan, puhuu niin paljon turhaa siinä.

    Toivotaan, et kukaan ei katko mitää. Tos on niin hyvät ohjeet noille aina harmia tuottaville rättiakseli sydeemeille.
     
  7. Markuk

    Markuk 2nd gear

    Re: B, G, F body Väljän rattiakselin rättiviritys korjaus VI

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Kuvaa klikkaamalla saat suureksi.

    Nyt on Klapit pois ratista :D
     
  8. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: B, G, F body Väljän rattiakselin rättiviritys korjaus VI

    Jep, lähes bolt-on ja erittäin kannattava. En tiedä pitäskö omasta vähän simpukkaa kiristää kun väljää on ohjauksessa reilusti mut nyt se väljä ei sentäs ole tossa akselissa. Omassa tosiaan toi rattiakseli tainnut olla jo kesän tai pari?

    Tossa vielä kuva, sieltä se löytyy :D

    [​IMG]

    PS. Muistaakseni toi antaa pikkasen enemmän tilaa pakosarjalle vrt rättiniveleen.
     
  9. bbcamaro73

    bbcamaro73 1st gear

    hiukan asiaa sivuamalla mites tuo onnistuu vähä vanhempaa f-bodyyn kun jos oikein katsoin tuo yläpää erilailla kiinni .. vai onko se vaa tilattava omansa joka kustantaa huomattavasti enemmän ?
     
  10. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    miksei voi laittaa uutta rättiä?
    on ohjaus "pehmeämmän" tuntuinen,kun tuo kumi poistaa värinät ja tärinät!
     

Kerro tästä muillekin!