[b]MB 350slc 1973[/b]

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja patrick99, 8.11.2004.

  1. patrick99

    patrick99 1st gear

    Morjens onko -73 mersun 3,5 litrasen elektronisella ruiskulla varustetun V8 koneen kylmäkäynnistykseen joku jippo. Pitääkö esim. käyttää kaasupoljinta pohjassa ennen starttaamista vai käynnistetäänkö kone ihan niinku ns. normaali ruisku ilman mitään kikkailuja. Ongelma on kylmäkäynnistys ja se ettei ryyppy mene päälle kone käy ihan saatanan huonosti. Lyhyen ajon jälkeen ryyppy kuitenkin kytkeytyy päälle ja käynti paranee, mistä tämä johtuu ????? ja mitä pitää tehdä (auton myynin lisäksi) ??????[/b]
     
  2. Cadirock

    Cadirock 1st gear

    Elektronisella ruiskulla , eli D-Jetronic, mun tietääkseni ei ole mitään jippoa, virta-avaimesta vaan käännetään, pitäisi toimia.
    Siintä on jo jonkin aikaa kun viimeeksi näitä ropasin... täytyy palautella mieliin. :eek:
     
  3. Ahti

    Ahti 3rd gear

  4. Cadirock

    Cadirock 1st gear

    Joo muisti palaa pätkittäin. Tais olla niin että siellä on oma suutin kylmäkäynnistykseen jossain imusarjassa, ja se saa toimiluvan anturin kautta, mikä oli vesitilassa? ... eli oliskohan nyt vaan jokin kontakti häikkä??, tai sitten se suutin on pimeenä, ja kone rupeaa pelittämään vasta kun on tarpeeksi lämmin?
     
  5. Alvari

    Alvari Gearhead

    280 mesen koneessa ainaski joku kylmäkäynnistyssuutin imusarjassa siihen meni metallinen bensa letku ja yks tai kaks sähköjohtoa(ei muista enään kunnolla)ja ainaski mun kaverilla oli samat oireet ku se suutin ei pelannu.
     
  6. MJF

    MJF Double Gearhead

    Kylmäkäynnistyssuuttimen lisäksi kannattaa tarkistaa lämpöaikakytkin, joka ohjaa suutinta. Omasta volkkarista oli tuo rikki, niin ei tahtonut saada kylmänä käyntiin. Suuttimen pitäisi ruiskuttaa vain kylmällä koneella startatessa.
    Käyntiongelma voisi viitata vialliseen lämpöanturiin tai lisäilmaventtiiliin. Tuolla oli jotain testausohjeita, tosin Porscheen mutta samat systeemit:
    http://www.914fan.net/djet.html
     

Kerro tästä muillekin!