[b]Pontiac Trans Sport 3.8 V6 -92 lämmöt hukassa[/b]

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja eb4224, 17.1.2010.

  1. eb4224

    eb4224 1st gear

    Pontiac Trans Sportin lämpömittari alkoi pysytellä alakantissa. Autoon on aiemmin vaihdettu vesipumppu (ajettu nyt n. 40 tkm), ilmastointi kunnostettu kokonaan viime kesänä ja toimi hyvin. Jäähdytysjärjestelmä ei vuoda. Lämmityspuhaltimet eteen ja taakse toimivat. Vaihdettiin nyt korjaamolla termostaatti, seuraus että lämpömittari ei nouse edes ensimmäiseen pykälään perustasosta, ja haaleata ilmaa tulee lämmityslaitteesta. Missä vika? Voiko uusi termostaatti esim. jäädä jotenkin jumiin auki-asentoon, onko kenties väärin asennettu? Voiko systeemiin jäädä jotenkin ilmaa joka estää kiertoa? Mistä päästä pitäisi vikaa hakea? En osaa näitä itse korjata muuten kuin huoltokirjaa lukemalla. Terv. Hyvän ja uskollisen palvelijan isäntä :odroll:
     
  2. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    kun kylmä kone,laitat käyntiin jos ylävesi letku tuntuu lämpenevän heti koneen lämmetessä ,termarissa häikkää
     
  3. Jabatus

    Jabatus Gearhead

    ilmaa järjestelmässä tai sit termarin tiiviste huonosti paikallaan ja estää termarin toiminnan.

    Ilman poistamiseksi kone on saatava niin lämpöiseksi et termari aukee ja ilma pääsee lähtemään liikkeelle. Onko autossa lohkolämmitin??
    jos on niin samalla kun käyttää lämpöiseksi konetta niin lohkolämppäri kans päälle
     
  4. eb4224

    eb4224 1st gear

    Kiitos vastauksista! Koneessa ei ole lohkolämmitintä mutta letkulämmitin kylläkin, ollut n. 1,5 tuntia päällä ennen käynnistystä. Nopeuttaa hieman koneen lämpiämistä täysin kylmään koneeseen verrattuna, mutta lämmöt ei nouse siitä huolimatta. Ruvetaan siis tutkimaan ylävesiletkun lämpiämistä, termostaatin tiivistettä ja järjestelmään mahd. jäänyttä ilmaa. Kerron kun selviää. Terv. Hyvän ja uskollisen palvelijan isäntä
     
  5. eb4224

    eb4224 1st gear

    Pontiacin lämmitysongelma selvisi

    Transsport 3.8 kehno lämpiäminen selvisi. Uusi termostaatti oli asennettu nesteen virtaussuuntaan nähden väärin päin. Sitä ei helposti huomaa koska pyöreä termostaatti sopii koloonsa miten päin vaan ja toiseen reunaan on vain stanssattu pieni merkintä mihin päin sen pitää olla. Avasin itse, tutkin ja käänsin 180 astetta. Nyt lämpiää kuten pitääkin, ainakin koeajolla -25 asteen pakkasessa. Että pienestä on joskus kiinni, sanoi entinenkin tyttö kun pojan taskussa kättä lämmitti....Pitää nyt neuvotella hieman korjaamon laskusta ja asentajien ammattitaidosta. Kiitokset vielä vinkkejä antaneille! Terv. Hyvän ja uskollisen palvelijan isäntä.
     

Kerro tästä muillekin!