"Ball and Trunion" -nivel Chrysyyn

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja ZYN-5, 9.6.2008.

  1. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    juu,tuohan se oli.

    pitäis se onnistua ihan faksaamalla se valmis tilaus lista. Ite kun en omistanut faksia niin lähetin jenkkien netissä olevasta faksi palvelusta ilmaisen faksin ja sieltä Berbaumilta tuli sit sähköpostia.

    Eli helpoin tietty on kun lähetät faksin, jossa sitten selviää kaikki tarpeellinen.
    Hyvää palvelua oli, ja nopeaa.
     
  2. MH

    MH 3rd gear

    Muistakaa sitten heittää vesilintua sillä sarjan mukana tulevalla suojakumilla!!! Sillä ei nimittäin te mitään, itsellä tais puoli kesää mennä kun auton alta alko kuulumaan "fläpfläpfläpfläp..." ja kumi oli ihan muusina. Tuntuu että se on tehty lakritsista varsinkin oltuaan öljyn kanssa tekemisissä.

    Amerikan palstoilla kirotaan tuota samaa juttua, jostain etuvetoauton vetoakselin suojakumista saa paljon paremman(enpä muista mistä itse veistin). On muuten kanssa jonkun hyvän kätilön hommia tunkea se suojakumi siitä kasatusta nivelestä läpi. :mad:
     
  3. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Näin etuvetoauton suojakumin kanssa tapelleena, kannattaa käyttää suppiloa apuna. Onhan gynekologillakin kaikenlaisia apuvälineitä :odroll:
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei ole tuossa juuri suppilosta apua, kun se kumi pitää pujottaa sieltä "Detroitin" rungon sisältä läpi, ulkopuolelta jos yrittää pujottaa niin repeää varmasti!!!
     
  5. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    jep, näin se ohjekin opastaa
     
  6. MH

    MH 3rd gear

    Kannattaa tehdä tuohon prässäyksen avuksi sellainen kuppi että se tappi pysää oikeaan paikkaan. Ainakin itsellä se tappi oli niin piukka että muuten ei olisi luonannut.
     
  7. TheJokke

    TheJokke 1st gear

    Aikas hyvä idea toi kuppi. Vaikka voip olla jotta ei ihan käsiporalla onnistu :odroll: . Toi mainittu .003 tuumaa taitaa olla noin 0,08 milliä. Mut äkkiseltään tulis mieleen, että vahvaseinäinen putkenpätkä sorvilla oikeaan mittaan ja se prässin vasteen ja kardaanin reiän väliin.
    Ite pääsin lainaamaan työpaikan sopimuskorjaamon n. 80-100tonnista (ei kukaan oikeesti tiedä...) sähköhydraulista prässiä, ni sillä liikku tappi tosi nätisti.
     
  8. sysler

    sysler 1st gear

    Iso KIITOS sälleille vinkeistä.. :D Täytyy pistää tilaus vetämään,niin pääsee äheltää niveltä paikoilleen.Sen tapin pois/paikalleen prässäämiseen siis tarvii oikeen kunnon prässin?? jos puhutaan kymmenien tonnien voimista.. :eek: sellasta ei olekkaan joka autotallissa.kaipa jostai koneistamosta löytyy apua sen kanssa..eka kerta kun tommosen nivelen kanssa joutuu puuhastaan,ongelmia tulee varmasti..mut täältähän asiantuntevaa apua saa..eiks vaa?
     
  9. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    juu..tiukas on, kuvittelinkin alkuun että kyllähän se pajavasaralla lähtee mutta ketut... hyvä että työpaikan hydrauliprässissäkään tokeni :lol: No juu, menihän se mutta varovasti sai painella. Ja se tappi oli hiukan liian paksu kun ei laakerit meinannu mahtua paikalleen, piti viilailla jotta sai nätisti rullat pyöriin.
     
  10. kingsway

    kingsway Gearhead

    Talvella just vaihoin ton nivelen, mulla oli käytössä 12 tonninen prässi. Ja silläki sai työskennellä ihan tosissaan!
    Ostin sen nivelen muuten aikoinaan Oulusta Kuosmaselta, just kun eurot oli tulossa. Hintaa tais sillon olla noin 700 markkaa.
    Oottako kyselly mihin hintaan US-Parts noita myy?
     
  11. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    Ei saa mistään muualta...kyselly kyllä olen silloin kun näitä ettin.

    varsinkin jos vielä haluaa ton kupin mukaan.
     
  12. TheJokke

    TheJokke 1st gear

    Joo, noi tuppaa oleen aikalailla kiven alla noi osat, runko varsinkin. Hyvä puoli on sitte se, että ku tekee remontin huolella ja muistaa vaikka välillä vaihtaa uudet rasvat sinne ja kattoo että suojakumi on ehjä, ni se sitten kestääkin taas yhden miesmuistin.

    Tuossahan vois olla bisnesrako jollekin kotimaiselle koneistusammattilaiselle. Alkaa sorvaileen noita runkoja. Siis tekemään uusia.
     

Kerro tästä muillekin!