barracuda -65

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Anonymous, 2.10.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Uusi tuttavuuteni on kys.auto. Kertokaa viisaammat,mitä katsastusta ajatellen tarvitsee tehdä vaihdettaessa kutos kone 273 kasiin?
     
  2. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Kasissakin on ollut stanuna 9" rumpujarrut, joten ei tarvinne muuta kuin vääntösauvat ja palkin. Jos tarvit kasin vääntösauvat, soíta 040-579.7122.
     
  3. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Itse kuitenkin lähtisin niistä jarruista liikkeelle, ysituuman rummuilla ei tee auton pysyttämisessä kovasta vauhdista yhtään mitään, joten levyt eteen olis asiaa. Suomi autot on tulleet yleensä HD jousituksella,joten mittaa vääntösauvojen paksuus. Minimimitat on kutosella 0.83", kasilla 0.85" ja HD 0.87". eli toi 0.85" riittää. K-palkkia ei tarvitse vaihtaa, se on early A-bodyille sama sekä kutosella, että kasilla. Sen sijaan koneen kiinnityskorvat menee vaihtoon, pakosarjoiksi tarvitset tohon koppaan tarkoitetut ja laatikoksi/kytkinkopaksi tarvitset luonnollisesti pikkulohkon systtemit. Kantsii myös ottaa huomioon, että orkkis 7 1/4" taka-akseli saattaa saada siipeensä aika pian, ja jäähdytysjärjestelmäkin olis hyvä olla mitotukseltsaan riittävä.
     
  4. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Vaikka sitä 7 1/4:ää on paljon moitittukin on jo paljon kisalähtöjä (asfaltitakin) takana, no problem. Ja on paljon kevyempi kuin muut sovellukset...
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo varmaan kestää 7 1/4" 273 koneen kokemusta on jos ei ihan mielettömiä tehoja meinaa ottaa... tommoinen 250hp kestää hyvin, mulla käytössä 318 kone n.250hp tuli poletettua ihan riittävästi ja hyvin kesti,, löytyy vielä ylimääräisenä ja on ehjäkin... 8)
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mulla ei noita kauheen monia oo ollut, mutta yhtä lukollista lukuunottamatta kaikki on kokeneet ns luonnollisen poistuman. Ekana niistä hajos tasauspyörästö sen seurauksena kun se vaihto sutivaa pyörää. Ja seuraavana listalla oli tasauspyörästön hitsaamalla "korjaamisen" jälkeen vetoakselit. Noita meni aika monta, kun Tikkurilan romun peräkasata sai aina hakee ilmaseks uuden. Sen sijaan lukollinen ol sitkee, kahden vuoden aikan en sanut sitä pirteellä 340:llä ja manuaalilla hajalle vaikka yrityksestä ei ollut pulaa. Mutta jos se poikii, niin laittaisin tilalle sitten kyllä järeemmän.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kiitokset kaikille tiedoista.
     
  8. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Mopeman, onko tuon lukollisen kamoja vielä tallessa? Entä kuuluisa 3.91 välitys? sellainen pitäisi olla olemassa seiskavarttiseen.
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei oo, auto myytiin joskus vuonna '85. Mutta Aspeneissa noita lukkoja on yleisemmin, sellasesta omammekin oli peräisin. SE malleissa, ja usein myös farmareissa löytyy lukko. Välitykset on tosin harvoja, me otettiin siitä pelkkä lukko ja pidettiin oma 3.23 välitys.
     

Kerro tästä muillekin!