bbc 427 vs. 454

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja roku65, 26.8.2007.

  1. roku65

    roku65 Gearhead

    Eroaako käytännössä kyseisten moottorien luonne paljonkin toisistaan pitkälti alkuperäiskonseptiin pohjautuen(L-72 vs LS-6 tai L-36 vs LS-5). Onko lyhytiskuinen 427 puhtaasti kierroskone ja 454 paljon paremmin painavaan autoon sopiva?
    Tulevan talven varalle ja rahapussin tyhjentämiseks jonninmoinen koneproggis 65 fullsize letukkaan suunnitteilla. Lähtökohta 4bolt 454 johon ois mahdollisuus käyttää 3.76" iskuinen 396 kampura. Onko idea täysin kuolleena syntynyt. Legendaarinen ylävireinen 427 tekis mieli pellin alle, mutta niitä ei juuri puissa kasva. Vai tehdäkö perus 454 katumosa ja käyttää
    427 lokasuojaliput ym. aikakauden rekvisiitta. Saman tehon kai 454:sta sais alhaisemmalla kierosluvulla, joten turbiini,välitys ym menis kesympänä.
    Valitettavasti aidon 66-68 ss427:n hankinta ei tule kyseeseen vaan tosta nykyisestä pitää vääntää mieleiseen dealer optio tyyliin.
     
  2. kime2

    kime2 Gearhead

    Tuo on kyllä hankala kysymys,etenkin jos sinulla on jo 454:n kampiakselikin olemassa mut jos ei niin tee vaan legendaarinen 427cid!

    Kyllähän toisaalta 454 vääntää painavaa autoa kivasti eteen päin ja jos ei sinulla ole vielä kampea ollenkaan niin sitten stroker 489 ja luulisi taas vääntöä löytymän...
     
  3. Hai

    Hai Double Gearhead

    Tää riippuu ihan siitä miten paljon 27cid virhe sattuu päähän. :lol:
    Todellisuudessa ei löydy ketään, joka ratintakaa sanois ajetaanko 427 vai 454 koneella, jos ne on tehty "vastaavilla" palikoilla. No tietysti koneen tekijä voi sanoa. :)
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kyllä noi mun käsittääkseni on pikkasen eriluonteisia motteja kuitenkin ton iskueron ansiosta, mut eihän toi ero siinäkään mikään kauhee ole. eiks 454 akselit oo pääsääntösesti ulkosesti puntitettuja valuaksiloita, ja noi 396 ja 427 aksilat taas sisäisesti puntitettuja takovehjeksiä? Jo ihan nostalgiasyistäkin tekisin varmaan 3.75" iskulla, jos sellanen kerran sattuu nurkisas pyörimään.
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Molemmista on kokemusta impalan kopassa ja mitään väliä ei ole kumman tekee. Paperilla eroja voi olla mut käytännön erot jää minimaalisiksi. Toi kampuraero on yks pointti eli 427 akselit on kaikki takoakseleita ja 454 löytyy sekä-että. Katukäytössä tuollakaan ei ole merkitystä. 427 on sisäisesti tasapainotettu ja 454 ulkoisesti. 454 akseleita löytyy helpommin.

    Lähinnä tulis mieleen tehdä se kumpaan sattuu pulikoita löytymään, jos kaikki pitää hankkia niin 454 on helpompi, lohkoja ja akseleita löytyy selkeesti paremmin sekä uusina että käytettyinä. Mut se ei tarkoita että niitä löytyisi helposti sopuhintaan.

    427:n on saanut tehtaalta optiona 66-69 impalaan tilaamalla kahtena eri tehoversiona. Korin on voinut valita joko vakion tai ss-koristeilla. Huippumallina oli tarjolla SS427 jossa on kaikki valmiina yhdessä paketissa. Kun fender tagissa ei myöskään kerrota koneen kokoa ei kukaan pysty sanomaan 100% varmuudella mikä kone on ollut keulilla alunperin eli 427 kopion voi tehdä helposti. Kuten mä tein.
     
  6. VesaR

    VesaR 1st gear

    Jos retro 427 fiilis on tärkeää niin sitten sille linjalle...makuasioita itse tykkään aina että isompi on parempi :D
     
  7. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Jeps, joku 454 lohko ja 4,25 stroukkisarjoja saa sopurahaan rapakon takaa.
     
  8. kime2

    kime2 Gearhead

    Ei ne suomessakaan hirveitä maksa...
     

Kerro tästä muillekin!