Bbc 502 marine motti.(Peanut port kansien porttaus)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja janihei, 18.1.2019.

  1. janihei

    janihei Gearhead

    Moottori toimi hienosti, 526hv 5300rpm, 806nm 3600, 737nm 2500rpm. Tämä siis peltisarjoilla.
     
    Gary Grand, J.J., -Skeletor- ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. 3964

    3964 3rd gear

    Oiva katumoottori kierroksien ja tuoton perusteella.
     
    janihei tykkää tästä.
  3. janihei

    janihei Gearhead

    Peltisarjoilla
    [​IMG]
    [​IMG]

    Lopuksi vielä stainless marine pakosarjoilla
    , märkänä kuten veneessä. - 19hv/45nm.
    [​IMG]
     
    68corvette tykkää tästä.
  4. max

    max Double Gearhead

    Loistava tulos Peanut kansilla ja Quadrajetilla!
    Hyvä Jani!
     
    janihei tykkää tästä.
  5. janihei

    janihei Gearhead

    Kiitos, pakko myöntää että olen tyytyväinen. Toi weiand tuntuu olevan hintaisekseen ihan jees imari. Santalan holley 750 jäi q-jetille 3hv ja jonkin verran enemmän vääntöä.
     
    tero79 tykkää tästä.
  6. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Ei ollenkaan huonot luvut!
    vaikuttiko ne Spacerit kuinka?
    Hieno Vääntökäyrä.
     
  7. fenix

    fenix 3rd gear

    Hienot tulokset.
    Tässä 383 sbc esimerkkimoottorissa Weiand 1-taso toimi jarruna virtauspenkissä k-porttaus vs. Weiand. [​IMG]
     
    chevy 2 ja janihei tykkäävät tästä.
  8. janihei

    janihei Gearhead

    Peltisarjoilla, 4 reikäinen 3hv, avoin 6hv. Avoimella olis tullut varmasti vielä enemmän koska seos meni laihalle, mitään ei ollut enää tehtävissä koska rikkaimmat toisio neulat (cm) oli jo paikoillaan. Helvetti hyvä tuuri kävi että mulla oli noi CM neulat, Cliffin lähettämät DA neulat ei olisi riittänyt edes vene sarjoilla.
     
    chevy 2 tykkää tästä.
  9. janihei

    janihei Gearhead

    Hyvä esimerkki siitä että kyllä noita virtaus mittauksia kannattaa tehdä myösa imusarjan kanssa. Pirusti toi weiand leikkasi virtausta,
    Ei olisi kyllä uskonut.
     
  10. fenix

    fenix 3rd gear

    Jep.
    Melkonen kuristin olisi tullut moottoriin.
     
    janihei tykkää tästä.
  11. JarmoY

    JarmoY 3rd gear

    Imusarja on osa imukanavaa. Moottori ei voi tietää mistä imusarja alkaa.
    Tuli niin hyvä moottori tuosta että pistää ajattelemaan miten moni ostaakaan moottoriinsa turhaan kalliita osia.
     
    chevy 2, Roberto ja janihei tykkäävät tästä.
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Hyvinhän tuossa on tehoa ja väämtöä. Jos vertaa esim tuohon testiin. Kanattaa käydä kommentoimassa, kuinka niitä peanut moottoreita tehdään :D :D
     
    janihei tykkää tästä.
  13. janihei

    janihei Gearhead

    No juu, se että mun moottorissa on 50cid enemmän tilavuutta jeesaa aika paljon. Olisi mielenkiintoista tietää mitä toi oma mosa tuottaisi tolla 300xr nokalla. Noista jenkkien testeistä saa yleensä vähentää sen 20hp, ei niillä ole ikinä yhtään apulaitetta kiinni, mahtaako olle edes mekaanista polttoaine pumppua.
     
  14. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Avaapas hiukan noita kirjaimia virtaustulos sarakkeissa?
    Onko ne samasta kannesta mitatut?

    Kanavakoko,venttiilikoko?

    Mun teorian mukaan jos sulla on 210cc imukanava ja laitat imusarjan joka tarkoitettu 170-180cc kanavalle niin luot kyllä imutulppaa.
    Jos taas sitä imusarjaa avaat paremmin 200cc koolle niin ero pienenee.

    Jos sulla on 180cc kanava ja imusarja sen mukaan,tulppaefekti heikkenee.
    Kyllä,imusarjoissa on eroja,paljonkin,mutta niin on myös alakerroissa.

    Jos eri kanavat niin minkä kanavan kohdalla se mitattiin Weiandilla?

    Mielenkiinnosta kysyn koska tuli hiljan yksi 383sbc tehtyä Weiand Speed Warrior sarjalla ja xe260 hydyrollerilla.

    Mulla oli mietinnässä olsiko pitänyt olla RPM AirGap mutta tulosten jälkeen dynossa päätin pysyä siinä.Toki olisi ollut mielenkiintoista nähdä ero kun kerta dynossa oli mutta ei ollut semmoista mukana,vain 1-tasoja toiseen 383sbc koneeseen testattavaksi.
     
  15. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Ei ole noin veteen määrätty.
    Mainostarkoituksessa toki uskon että "hiukan" parannetaan tuloksia isoilla markkinoilla,kuten esim Skip White tekee.Alkoi aavistus kun katsoi dynolappua tarkemmin.Varmistui kun motti oli käynnissä ja ajossa.

    Mutta onpa sekin nähty että 70hv kasvoi luvut Suomessa dynossa kuin mitä Amerikan paja sanoi.
    Mutta siihen oli kilpailuteknillinen syy.

    Mutta muistan kyllä takavuosina kuinka rulladynoista tiedettiin aika laajalti missä penkissä ne kovimmat "sattumalta" ajettiin.
    Jarmo Y varmaan muistaa kanssa

    Piikkituloksilla kalastellaan ja myydään osat,koska suurin osa sitä vahtaa ja puhuu siitä.
     
  16. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Se on juurikin noin.Ja palotila on kanavan jatko.
    Aika kivoja tuloksia saa pienillä perusosilla,kun ne saa osumaan kohdalleen.
     
  17. fenix

    fenix 3rd gear


    Numerot taulukossa ovat eri porttaus vaiheita ja niiden välissä tehtyjä mittauksia alkaen vasemmalta oikealle.
    Muut on mitattu, paitsi tehdas ei.
    Se on valmistajan ilmoittama lukema.
    Mittaus tehtiin imusarjan kanssa keskikanavasta.

    https://pasteboard.co/KfPKvvM.jpg

    Kannet on sportsman 2 200cc imukanavalla.
     
    Muokattu: 14.8.2021
  18. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Holdener on rehellinen noissa. Se melkein aina selittää, miksi ne tekee romikselta haetulla koneella 30-60hp enemmän kuin tehdas ilmoittaa. Juurikin kun ei ole apulaitteita, käy viileämpänä, voivat säätää koneen paremmin yms.
     
    janihei tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!