BBC moottorin kunnostamista + piristelyä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Impalala, 12.8.2011.

  1. Antti.K

    Antti.K Gearhead

    Kyllä sieltä pitäis noilla letukan parhailla katukansilla tulla vähintään 586 hv tai sitten on mennyt hyvät kaljat ja poerttauskänni hukkaan.

    t,Simuna
     
  2. paja1

    paja1 Double Gearhead

    osaisko joku heittää paljon BBC porocompin 115cc palotila pienenee jos kannesta sipaisee millin?
     
  3. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Eli haitari on n. 426-586 hv ? :rotfl:
     
  4. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    No kato tekijä huomioiden !! Käytin omaa kekoa joskus dynossa jonka omistaja ei suositellut moista penkkiä ollenkaan mulle - sanoi että ihan jätepaikka tää on; niin moni(arvioitu) viissataaheppanen on tohon tontille tullut mut lähtenyt himaan kolmejapuolisataaheppasena!! :)
    Mua lohdutti kans yks asiantuntija aikanaan sanomalla et noi isot pletukat on siit hyviä et ei niitä oo tehtykään alle 500Hv tehoilla!
    Et ihan hyvä ku sain omasta 427:a yli 500 :)
     
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos vertailukohteeksi käy Victorit niin niistä lähtee millillä noin 7cc:tä.
     
  6. Impalala

    Impalala 3rd gear

    Mulla tulee puristussuhde olemaan n.9,8:1 ilman kansien plaanaamista.
    Ja tosiaan, itellä ei oo niinkään väliä, että paljonko sitä tehoa lopulta tulee olemaan, pääasia saada toimimaan kunnolla myös kaupunkiajossa.
     
  7. Impalala

    Impalala 3rd gear

    Uutta nokkaa oon tässä tilaamassa, ja tuli mieleen pari juttua:
    Mulla noi "vanhat" jouset on Compin tuplajouset, jotka aattelin käyttää uudenkin nokan kanssa, kuten myös retainerit ja kiilat(jouset mitattu painemittarilla ja arvot on hyvin lähellä tulevalle nokalle tarkoitettuja jousia).
    Toinen juttu, jos käyttäis noi vanhat nostajat myös, toki laahainpinnat koneistettaisiin suoraks ensin. Onko järkee vai ei?
     
  8. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Kannattaako koneistaa kun uudetkaan ei maltaita maksa?
     
  9. Impalala

    Impalala 3rd gear

    Tuntuu vaan turhalta taas laittaa uusia, vanhat ku on vasta pari kesää olleet paikallaan, ja on ne kumminki taas yhen satasen...
     
  10. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Totta tuokin...
     
  11. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Siis eikö nostajan pohjat ole edes suorat enää?
    Ja vaikka oliskin niin kannattais merkata ne vanhat ja laittaa hyllyyn tai myyntiin sen vanhan nokan kaveriks.
    Uuden nokan kanssa ehdottomasti uudet nostajat.
     
  12. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Ainakin alkuun se nostajan pohjissa oleva hiontakuvio on tärkeä, että se sovittuu nokan kans pariksi, tai ainakin tässä uskossa olen ollut?

    Jos jollain parempaa tietoa niin itseänikin kiinnostaisi se kuulla, kun olis yhdet dieselin vanhat nostajat ja uusi nokka menossa pariksi:)
     
  13. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Onhan noita uusia ja vanhoja palikoita varmaan aika monikin lykännyt vastakkain ja joskus ihan menestykselläkin, mutta kyllä riski siihen että kuluminen nopeutuu tai että kamat menee vaihtokuntoon vartissa, on olemassa.

    Virinokka ja jäykät jouset on yhdistelmä jonka kanssa kannattaa miettiä kahdesti, vakiokamoilla on rasitukset ja riskit paljon pienemmät.
     
  14. Impalala

    Impalala 3rd gear

    Vanhat ei oo silmämääräisesti kulunu miksikään. Ja vanha nokka tuli siis myytyä ilman nostajia.
    Mun käsittääkseni noista tulee ns uutta vastaavat kun niiden pohjat hiotaan ennen asennusta???
     
  15. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ei kai siihen yleistä hyväksyntää tarvitse jos haluat hioa nostajan pohjat, tuleepahan kokemusta siitäkin!

    Olis ehkä ollu sille vanhan nokan ostajallekin varmempaa laittaa ne valmiiksi sisäänajetut nostajat kuin uudet jotka pitää taas hioutua keskenään...
     
  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mul oli joskus muinoin nokkia syövä moottori. Auto pelas hienosti ko nokalla hetken, sit joku nokka sileenä ja ei kun uutta tilaamaan. Siihen aikaan niit joutu hetken venaamaan ja mul oli sit sellanen vanha varanenä jonka heitin aina silloin paikalleen nostajineen jotka tietty oli jossain purkissa eikä missään järjestyksessä, kolme kertaa joutu sen kesän aikana turvautumaan "varanokkaan" ja se pelitti täysin moitteitta mut ei ollu ihan yhtä kiihkee. No menihän se neliovinen silläkin 12.16 ilman katusliksejä ja 3.23 ruuvilla. Sit kyllästy ja vaihtokin "onhelmavapaaseen rullaan". Enivei, vika todennäköisesti oli venajousissa jotka olivat liikaa isompinostoselle kärsälle.
     
  17. 69

    69 Gearhead

    Saattoi olla oljynkierrossa metallia..
     
  18. C-barge

    C-barge Gearhead

    Siks kait siel on filsu.
     
  19. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  20. Impalala

    Impalala 3rd gear

    Laitoin Summitille tilauksen menemään, nokka+nostajat sekä uudet jouset, retskut ja kiilat sisältävä setti.
     

Kerro tästä muillekin!