BBF 460 booaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja elkamiina, 7.8.2020.

  1. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Olen nyt vähän hoona. Täysrempattu 460. Päälle tuli uusi performer ja 670 Street avenger.
    Tyhjäkäynti ok. Alipaineita melkein 18 mmhg.
    Virranjakaja Proform toimii. Ennakot seuraa hyvin kierroksia. Perusennakko 14 astetta.

    Kaasari pitäisi olla mainonnan mukaan aika lähelle out of the box. Toimii ihan ok normiajossa, mutta kun painaa kaasua reilummin esim. vaikkapa hakeakseen kickdownilla pienempää, yskähtää ja alkaa vain booata. Viittaa ilmeisen laihanpuoleisen kakkuun, mutta kaikki on kaasarissa ihan ok. Powervalve on 6.5, auttaisiko sen vaihto vaikka 8.5 mitään ko. oireeseen? Suuttimet on taulukon mukaan aika lähellä. Alipainekellon jousi vaihdettu jo jäykempään joka sopii laiskansitkeään myllyyn paremmin...lukemani mukaan.

    Toisiokurkkujen tyhjäkäyntiseosruuvit(?) on auki vain puoli kierrosta, pitääkö niitä ruuvata, vaikuttaako ne mihinkään? Onko toisiopuolella ns. siirtymäalue? Kiihdytyspumppujahan ei näköjään ole toisiolla.
    Holleyn sivulla aika kehnot tipsit aiheeseen, kun on vain ryypyn ja tyhjäkäyntiseoksen säätöohjeet. Muihin ei Holleyn mukaan olisi tarvetta juuri koskea lähes vakiopadassa.

    Mits ny seuraavaksi?
     
  2. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Onko kiihdytyspumpun välys säädetty oikein? Kokeile erilaista kiihdytyspumpun nokkaa. Googleen jos laittaa holley pumpcam löytyy hyviä taulukoita niistä. Kokeile säätää seosruuveja kaikkia vaikka kolme varttia auki.
     
  3. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Ja kiihdytyspumpun suutin isommaksi, 31 tai 35 vois kokeilla ja tosiaan se välys pois kiihdytyspumpun lirpakkeelta kun läpät kiinni. Toi 8.5 powervalve auttaa varmasti myös asiaan mutta lähteekö se sitten vetään kun on ensin booannut kun lyöt kaasun pohjaan?
     
  4. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Tarvitsee noita vähän katsoa. Ei tuo kyllä lähde oikein toivotulla tavalla vetämäänkään.
    Palaanpa asiaan, kun taas pääsen koittamaan vehjestä kadulla.
     
  5. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Noh - juu. Ei ollut ihan out of the box tämä kaasutin.

    Eikä booaaminen johtunut laihasta seoksesta.
    Kuumaksi ajon jälkeen kun otti asian esille, niin ryyppy oli tehtaalla säädetty niin, että oli kuumanakin puoliksi päällä. Bensaakin paloi noin 50 litraa alle 150km matkalla.:rotfl:

    Nyt ryyppy säädetty niin, että menee lähes heti pois päältä ja johan käy nätisti tyhjäkäyntiä ja toimii matka-ajossa ok. Vedätyksiäkin sietää jo.
     
    Muokattu: 11.8.2020
    Diktaattori tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!